برنامه ویژه فدراسیون دوچرخه سواری برای تیم های پایه

فدراسیون دوچرخه سواری توجه به تیم های پایه رده سنی نوجوانان و جوانان را در اولیت برنامه های خود قرار داده است.

نگاه ویژه فدراسیون دوچرخه سواری به موضوع استعدادیابی و پشتوانه سازی تیم های ملی از ابتدای سال 1403 وارد مقوله جدیدی شد، به گونه ای که در اولین گام با مشارکت هیات های استانی اقدام به دعوت 3 ورزشکار از هر استان برای حضور در اردوی تیم ملی پایه نمود. 20 استان پای رکاب بودند و 3 ورزشکار پسر در رده های سنی 1387-1388-1389 را جهت حضور در اردوی تیم ملی به پایتخت اعزام نمودند.

مهرداد صفرزاده، حمید سجادی، بهروز فرزاد و علی متقیان اعضای کادرفنی تیم های ملی را در اولین اردو تشکیل دادند و از تاریخ 25 فروردین به مدت 4 روز 61 ورزشکار حاضر در اردو را مورد سنجش و آزمایش قرار دادند.

در مرحله اول 26 ورزشکار و در مرحله دوم نیز 17 ورزشکار از اردو حذف شدند تا اردوی نهایی متشکل از 17 ورزشکار منتخب استان ها در بخش پسران به کار خود پایان دهد.

اما این پایان کار نیست و فدراسیون دوچرخه سواری در نظر دارد تا دومین اردوی خود را در بخش جاده پسران اواخر اردیبهشت ماه با دعوت 17 ورزشکار منتخب در کمپ تیم های ملی برگزار نماید. این پشتوانه سازی تنها مختص پسران نیست، چرا که کمیته تیم های ملی طی بخشنامه ای از استان ها درخواست کرده تا 3 ورزشکار شایسته خود را در بخش دختران برای حضور در اردوی تیم های ملی پایه که اواخر اردیبهشت ماه در تهران برگزار خواهد شد معرفی نمایند.

این اقدامات فدراسیون دوچرخه سواری در راستای پشتوانه سازی تیم های ملی می باشد و می تواند در راستای یک برنامه مدون و طولانی مدت به تشکیل یک تیم ملی منسجم و پرقدرت در دو بخش اقایان و بانوان منجر شود.