سلگی: دوچرخه 20 میلیونی 300 میلیون تومان شده/ دوچرخه‌سواری رو به تعطیلی است!

دبیر فدراسیون دوچرخه سواری گفت: در گذشته رشته دوچرخه سواری متعلق به عموم مردم و معمولا در طبقه متوسط رو پایین جامعه جریان داشت اما الان حتی طبقه مرفه هم میلی به حضور در این رشته ندارند.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری به نقل ازخبرگزاری دانا؛ محسن سلگی دبیر فدراسیون دوچرخه سواری اظهار داشت: قیمت دوچرخه 20 میلیون تومانی به 200 تا 300 میلیون تومان رسیده است. حتی تصورش هم آدم را می‌ترساند. در گذشته ورزشکاران این رشته خودشان از پس هزینه‌ها بر می‌آمدند و باشگاه‌ها هم به لحاظ اقتصادی حامی ورزشکار بودند. اما در حال حاضر شرایط کلا عوض شده است.

سلگی در مورد تغییر شرایط دوچرخه سواری تصریح کرد: ده‌ها باشگاه دوچرخه سواری داشتیم که حامی ورزشکار بودند و لیگ دوچرخه سواری در تمامی ماده‌ها جریان داشت اما غیر از دو باشگاه سپاهان و دانشگاه آزاد تقریبا مابقی باشگاه‌ها تعطیل شده اند. اصلا با این هزینه‌ها دیگر رشته دوچرخه سواری یک رشته لاکچری شده است که اتفاقا آنهایی که وضعشان خوب است هم میلی به حضور در این رشته ندارند.

دبیر فدراسیون دوچرخه سواری به وضعیت سهمیه ایران برای المپیک اشاره کرد و متذکر شد: به هر حال ما در گذشته هم در آسیا و هم در المپیک حضور نسبتا موفقی داشتیم. در آسیا بحث مدال‌آوری داشتیم و در المپیک هم معمولا چندین سهمیه بدست می‌آوردیم. اما در حال حاضر با توجه به مواردی که گفته شد فقط یک سهمیه در استقامت تایم تریل برایمان قطعی شده است. با ادامه این وضعیت فاصله‌مان با سطح اول دوچرخه سواری دنیا بیشتر می شود.

سلگی در مورد لیگ برتر دوچرخه سواری که در جریان است خاطرنشان کرد: روز اول را در شهر گلپایگان به خوبی برگزار کردیم و همه عوامل همکاری مناسبی در این شرایط ویژه داشتند. نفرات اول تا سوم هم همگی ملی‌پوش بودند و به نسبت آمادگی مناسبی داشتند. ما برای اهدای مدال‌ها اجازه ندادیم مسئولی به سکوی قهرمانی نزدیک بشود و خودِ ورزشکار مدالش را به گردن انداخت. در کل تلاش کردیم تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

دبیر فدراسیون در پایان گفت: امیدوارم مسئولین ادامه حیات این رشته ورزشی قدیمی و دوست‌داشتنی را جدی بگیرند. کسی اگر پولش را هم داشته باشد نمی‌آید 300 میلیون تومان پول دوچرخه بدهد و سایر ورزشکاران حرفه‌ای این رشته هم روزهای سختی را می‌گذرانند. از این همه دلار 4200 تومانی چیزی به ما که برای سربلندی کشور تلاش می‌کنیم نرسید و فدراسیون هم آن قدر بودجه‌ای ندارد که بتواند تجهیزات روز دنیا را  برای ورزشکارش وارد کشور کند. دوچرخه سواری رو به تعطیلی است!

  • 09:33
  • 1399/06/22
  • 43656