رئیس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه :

محمودی : برای توسعه فرهنگ دوچرخه سواری باید ایستگاه های حمل و نقل پاک راه اندازی کرد

کرمانشاه پتانسیل های بسیار خوبی در بحث دوچرخه سواری دارد، اما نبود اعتبارات و بودجه کار را برای رشد این پتانسیل ها سخت کرده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری محمودی رئیس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه گفت: مهمترین برنامه های هیات در بخش عمرانی با توجه به نبود زیرساخت های مناسب دوچرخه سواری در استان، تکمیل مسیر کوهستان در پارک سراب قنبر،احداث پیست bmx و تریال در مجموعه ۱۵ خرداد بود که مجوز آن دریافت گردید و محل آن جانمایی شده و تلاش برای احداث یک پیست در پارک جنگلی بیستون می باشد.
وی افزود: باتوجه به شرایطی که اکنون در بحث زیرساختی داریم، ورزشکاران ما برای تمرین مجبورند در جاده های اطراف شهر تمرین کنند که این مسئله خطراتی را برای آنها به همراه دارد، بنابراین با احداث این پیست ها تلاش خواهیم کرد زیرساخت های بی خطر و مناسبی را برای تمرین آنها فراهم کنیم.
محمودی در ادامه درباره توسعه فرهنگ دوچرخه سواری خاطر نشان کرد: در بحث توسعه فرهنگ دوچرخه سواری در استان، این کار باید ابتدا از ادارات، کارخانجات و آموزش و پرورش شروع شود. در ادارات بزرگ و کارخانجات می توان ایستگاه های حمل و نقل پاک را راه اندازی کرد تا کارکنان آنها برای جابجایی در داخل محوطه از دوچرخه استفاده کنند.هنچنین برپایی همایش ها و تداوم سه شنبه های بدون خودرو در دستور کار می باشد.
وی تاکید کرد : در کرمانشاه پتانسیل های بسیار خوبی در بحث دوچرخه سواری داریم، اما نبود اعتبارات و بودجه کار را برای رشد این پتانسیل ها سخت کرده، برای همین باید به جای تکیه زدن بر منابع محدودی که از سوی اداره کل و فدراسیون داده می شود، با فعال سازی کمیته اقتصادی بدنبال جذب اسپانسر باشیم که دراین راستا اقداماتی را در دستور کار قرار داده ام. همچنین توجه به شهرستان ها و اهمیت تکمیل زیر ساخت ها در شهرستان ها، ساماندهی پیشکسوتان، حمایت و داشتن نگاه تخصصی تر به دوچرخه سواری بانوان، تلاش برای راه اندازی باشگاه های حرفه ای و گرفتن میزبانی های مختلف ،برگزاری دوره ها و کارگاه های تخصصی از دیگر برنامه های پیش روی هیات می باشد.
محمودی درباره دعوت دو دوچرخه سواری کرمانشاهی به اردوی تیم ملی سرعت گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین مسائل هیات دوچرخه سواری استان ، حمایت از ورزشکاران این استان ، پارسا شفیقی و رامین اکبری می باشد که در اردوی انتخابی تیم ملی سرعت به سر می برند.همچنین توجه ویژه به رشته های مختلف دیگر همچون تریال که این استان دارای مقام آسیایی در آن می باشد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در پایان امید است با خدمتگزاری ام در هیات استان و حمایت های همیشگی مسئولین محترم فدراسیون و ورزش استان، آینده ای پویا و درخشان در انتظار دوچرخه سواری کرمانشاه بوده و سهم این استان در کسب مقام ها،میزبانی ها و حضور ورزشکاران در تیم های ملی محفوظ گردد.

  • 10:35
  • 1399/11/08
  • 18184