وفایی: دریافت کارت بین المللی فقط برای رکابزنان رسمی اجباری است

محمود وفایی سخنگوی فدراسیون دوچرخه سواری در خصوص نحوه صدور کارت های یو سی آی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، روزگذشته و پس از انتشار بخشنامه فدراسیون دوچرخه سواری درخصوص نحوه صدور یو سی آی کارت برای برخی از افراد ابهاماتی بوجود آمد که فدراسیون دوچرخه سواری برآن شد تا توضیحات جامع تری را دراین خصوص ارائه نماید. محمود وفایی سخنگوی فدراسیون دوچرخه سواری در گفتگو با سایت رسمی فدراسیون دوچرخه سواری گفت: براساس قوانین اتحادیه جهانی همه فعالین حوزه دوچرخه سواری می بایست برای فعالیت های رسمی و بین المللی خود کارت معتبر بین المللی اتحادیه دوچرخه سواری را دریافت نمایند. ورزشکاران حرفه ای ما نیز از این قائده مستثنی نبوده اند و در طول این چند سال اخیر نیز برای حضور در رقابت های بین المللی از طریق فدراسیون کشورمان جهت دریافت کارت یو سی آی اقدام نموده اند که در برخی موارد فدراسیون ایران را دچار مشکلاتی اعم از دوپینگ ورزشکار و بدهی های بین المللی کرده است. 
لذا فدراسیون دوچرخه سواری به تبعیت از قانون اتحادیه جهانی تصمیم گرفت صدور کارت های بین المللی را از طریق کمیته آموزش فدراسیون و پس از ثبت اطلاعات هویتی و تاییدیه های لازم از هیات های استانی با حساسیت های بیشتری صادر نماید. صدور یو سی آی کارت تنها برای کلیه ورزشکاران و مربیان و سایکل توریست هایی که قصد حضور در رقابتهای رسمی را دارند اجباری است و این موضوع ارتباطی به دوچرخه سواران عادی و غیر رسمی ندارد. در خصوص مبلغ ذکر شده نیز باید متذکر شویم که اتحادیه جهانی برای صدور کارت های بین المللی مبلغ مورد نظر را به فدراسیون های هر کشور نسبت به خدماتی که ارائه می دهند، واگذار کرده است که به عنوان مثال کمترین هزینه را کشور کوزوو (15 یورو) و بیشترین هزینه را کشور کانادا (هزار یورو) دریافت می نماید. بالا بودن این هزینه ها باتوجه به خدمات بسیاری است که این کشورها به ورزشکاران خود ارائه می دهد، می باشد. فدراسیون دوچرخه سواری هم برای افرادی که یو سی آی کارت دریافت نمایند یکبار چکاپ ورزشی زیر نظر کمیته پزشکی را به صورت رایگان انجام می دهد. تاکید می کنیم این کارت ها برای عموم آزاد نیست و تنها شامل دوچرخه سواران فعال و رسمی رشته سواری که در مسابقات لیگ وقهرمانی کشور شرکت می نمایند، می باشد.

ضمناً باتوجه به اینکه نتایج مسابقات قهرمانی کشور می بایست بر مبنای اطلاعات هویتی ورزشکاران(یو سی آی ) کارت پس از پایان هر مسابقه بلافاصله به اتحادیه جهانی دوچرخه سواری ارسال گردد که به لحاظ کسب رنکینگ انفرادی و کشوری نهایتاً کسب سهمیه ورودی مسابقات المپیک و جهانی بسیار حائز اهمیت می باشد، از این رو تمامی ورزشکارانی که تمایل به حضور در مسابقات رسمی و قهرمانی کشور را دارند باید در ابتدای سال میلادی کارت یو سی آی خود را دریافت نمایند. کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون دوچرخه سواری وظیفه صدور یو سی آی کارت ها را عهده دار خواهد بود و همه روزه پاسخگوی سوالات و ابهامات موجود برای دوچرخه سواران عزیز می باشد.