گفت وگو با ملی پوش نخبه مازندرانی

محسنی : سال 98 جزء ۶ نخبه برتر کشور انتخاب شدم

یکی از دوچرخه سواران نخبه نوجوان که توانست در بحث استعدادیابی به تیم ملی راه یابد ارشیا محسنی بود. دوچرخه سواری مازندرانی که با تلاش و کوشش جزء ۶ نخبه برتر کشور در سال ۹۸ انتخاب شد.


ارشیا محسنی دوچرخه سوار ملی پوش تیم ملی در گفت وگو با روابط عمومی فدراسیون گفت: از سال 96 دوچرخه سواری را  شروع کرده و به گروه دوچرخه سواری کلارآباد پیوستم بعد از مدتی به طور جدی به این فعالیت پرداختم و توانستم با تمرینات متوالی به مسابقات استانی راه پیدا کنم و در رده نوجوانان اولین مسابقه را تجربه کردم .

وی افزود: مقام اول را در مسابقات بهشهر کسب کردم و همچنین با قدرت بیشتری به تمریناتم ادامه دادم و با پشتکار بیشتر در مسابقه کراس کانتری استان آمل مقام اول را کسب نمودم .

ملی پوش نوجوان تیم ملی در ادامه اظهار داشت: بعد از قهرمانی مسابقه کراس کانتری بعد از مدتی از طرف هیات دوچرخه سواری استان تماسی گرفته شد مبنی بر اینکه باید در مسابقات استعداد یابی (استعداد های درخشان) واقع در تبریز سال ۹۸ تست بدهم و این بهترین فرصت برای این بود که بتوانم توانایی هایم را نشان دهم .

محسنی در ادامه افزود: در مسابقات استعداد یابی تبریز دو مدال طلا و نقره کسب کردم . مدال طلا را در ماده ی استارت تایم تریل ۲۰۰ متر و مدال نقره را در ماده ی کوهستان بدست آوردم. بعد از آن در اردوی تدارکاتی و انتخابی در کمپ تیم های ملی که برگزار گردید دعوت شدم و جزء نفرات نهایی و منتخب جهت گزینش اردوی تیم ملی دوچرخه سواری ایران انتخاب شدم در  نهایت جزء ۶ نخبه برتر کشور در سال ۹۸ انتخاب شدم .

وی با اشاره به اینکه در روند تمریناتم در اردوی تیم ملی به علت شیوع ویروس کرونا وقفه ای افتاده خاطر نشان کرد : در حال حاضر شخصا تمرین می کنم . سعی می کنم با تمرینات فردی ، آمادگی جسمانی ام را در سطح بالا نگه دارم . رشته من چون کوهستان است و خوشبختانه محل زندگی ام در موقعیت جغرافیایی خوبی قرار گرفته ، می توانم در جنگل به تمریناتم بپردازم و ازاین مزایا بهره مند شوم .

ملی پوش نوجوان تیم ملی گفت: به خاطر مناطق جغرافیایی بهتر می توانم تمریناتم را پیگیری کنم تمریناتی که انجام می دهم که نیاز به استقامت و هوازی دارد که هر دو آنها شامل پایداری در این رشته می باشد . برای هوازی به جاده میروم و مسیر های طولانی را رکاب میزنم و با خطرات بسیاری مواجه می شوم از جمله رانندگانی که بدون توحه به دوچرخه سواری با سرعت بالا در فاصله کمی از دوچرخه سواران عبور می کنند و هزاران موارد دیگر که رانندگان متاسفانه رعایت نمی کنند. به هر حال امیدوارم هر چه زودتر بتوانیم در مسابقات دوچرخه سواری شرکت کنیم .