هاشم کندی: همه مشکلات از سوی عوامل داخلی ایجاد می‌شود

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: فدراسیون جهانی اصلا کاری به مسائل داخلی ما ندارد و همه مشکلات از سوی عوامل داخلی ایجاد می‌شود و سنگ اندازی می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، رسول هاشم‌کندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد نامه یکی از نمایندگان مجلس وزیر ورزش برای عدم برگزاری انتخابات دوچرخه‌سواری اظهار داشت: نمی‌دانم این صحبت‌ها چطور مطرح شده در حالیکه قضایا ربطی به وزارت ورزش و حتی فدراسیون ندارد بلکه اساسنامه ما باید از سوی فدراسیون جهانی تأیید شود الان همه چیز دست آنها است و تا زمانی که اساسنامه ما را تأیید نکنند نمی‌توانیم برگزار کنیم. ما اگر بخواهیم انتخابات را بدون مجوز جهانی برگزار کنیم قطعاً تعلیق می‌شویم همه چیز باید با نظر و تأیید آنها باشد. برگزار نشدن انتخابات ارتباطی با وزیر ورزش و جوانان ندارد و سجادی در این خصوص مقصر نیست. ایشان نهایت کمک را به مجموعه دوچرخه سواری داشته اند.

وی درباره اینکه آیا شما پیگیر این کار هستید یا خیر، گفت: ما هر هفته پیگیر هستیم و صحبت می‌کنیم متأسفانه مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون جهانی چند روز قبل فوت کرد و نمی‌دانم این کار اختلالی در تأیید اساسنامه ایجاد می کند یا خیر از سوی دیگر کمیته ملی المپیک هم پیگیر است.

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری عنوان کرد: این اساسنامه‌ای که به فدراسیون جهانی ارسال شد یکی دو بار برگشت داده شد و ما ایرادها را برطرف کردیم و دوباره فرستادیم حالا منتظریم آنها تأیید کنند.

* مشکلات دوچرخه سواری همه از سوی عوامل داخلی است

هاشم‌کندی با اشاره به اینکه همه مشکلات دوچرخه‌سواری را عوامل داخلی رقم زده‌اند، گفت: برخی فقط به دنبال منافع شخصی خود هستند و اجازه نمی‌دهند دوچرخه‌سواری ایران رو به جلو حرکت کند. متأسفانه این افراد طی 6 ماه گذشته 200 ایمیل را با آیدی‌های مختلف به فدراسیون جهانی زده‌اند و در کار دوچرخه‌سواری ایران اختلال ایجاد کرده‌اند. همه این مشکلات از داخل است چون فدراسیون جهانی اصلاً کاری به مسائل داخلی فدراسیون‌ها ندارد مگر اینکه کسی از داخل به آنها گزارش بدهد. متأسفانه دوستانی که این کارها را می‌کنند در دوره‌های گذشته با همان شرایط انتخابات را برگزار کردند و حالا چون خودشان نیستند مشکل ساز شده‌اند.

* تکمیل ساختمان دوچرخه سواری به صرفه نیست

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد وضعیت ساختمان دوچرخه‌سواری اظهار داشت: ادامه کار روی این ساختمان اصلاً مقرون به صرفه نیست چون بیش از 10 میلیارد بودجه می‌خواهد که اصلاً در توان فدراسیون و حتی وزارت ورزش نیست. متأسفانه اساس و بنای این ساختمان از ابتدا اشکال داشت. ظاهراً‌کارهایی هم که برای ساخت فدراسیون انجام شده قانونی است اما باید موشکافی و بررسی شود تا همه مسائل روشن شود.

* کشتی به گل نشسته کمی تکان خورده است

وی در مورد اینکه برنامه‌های فدراسیون برای بازی‌های آسیایی چیست، گفت: اقدامات لازم را انجام دادیم و جلسه فنی‌مان را برگزار کردیم برنامه سه ماه آینده اردوها و مسابقات تیم ملی را تدوین کردیم و به اجرا درخواهد آمد. 

هاشم‌کندی در مورد اینکه چقدر امیدوارید دوچرخه‌سواری به بازی‌های آسیایی اعزام شود، عنوان کرد: ببینید ما نمی‌توانیم در 6 ماه معجزه کنیم اما کاروان تیم ملی در قهرمانی آسیا عملکرد نسبتاً قابل قبولی داشت. این نشان می‌دهد که ما یک کارهایی کرده‌ایم و این کشتی به گل نشسته یک تکانی خورده است.