هاشم کندی: کار تائید اساسنامه دوچرخه‌سواری تمام شده است

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری آخرین شرایط تایید اساسنامه این فدراسوین توسط اتحادیه جهانی را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، رسول هاشم کندی سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره تعویق یک ساله بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو، تاثیر آن بر روی برنامه‌های تیم‌های ملی و همچنین شرایط اعزام به رویدادهای پیش‌روی رشته دوچرخه‌سواری اظهار داشت: با وجود اینکه بازی‌ها عقب افتاد اما اردوها برقرار است، چرا که باید خودمان را برای حضور در مسابقات قهرمانی پیست آسیا در هند و همچنین بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی آماده کنیم. ما این رویدادهای بزرگ را در پیش داریم و سعی می‌کنیم با تدارکات مناسب اعزام شویم.

وی ادامه داد: ما همچنین چند مسابقه داخلی را نیز پیش‌بینی کرده‌ایم و برنامه‌ریزی مربوط به برگزاری آنها انجام شده است. فاصله زمانی این مسابقات داخلی به شکلی است که امکان حضور کشورهای دیگر هم فراهم است. بر همین اساس قرار است رکابزنان عراق به ایران بیایند و مسابقه بدهند.

هاشم کندی در این باره عنوان کرد: اولین مرحله لیگ جاده به میزبانی منطقه ارس برگزار می‌شود و سپس به فاصله زمانی بسیار کوتاهی، مسابقات در تهران و مازندران به مرحله اجرا درمی‌آید. ما قراردادی با عراق بسته‌ایم که حضور آنها در ایران باعث یک گردش مالی می‌شود و به نفع ما خواهد بود. مزیتی که برگزاری مسابقات داخلی دارد، این است که به جای آنکه 6 نفر به یک رویداد خارج از کشور اعزام شوند، تعداد بسیاری زیادی در رقابت‌های داخلی حضور دارند و این باعث جمع‌اوری امتیاز نیز می‌شود.

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری درباره آخرین وضعیت تایید اساسنامه در اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری (UCI) گفت: آخرین پاسخ اتحادیه جهان چند روز قبل برای ما ارسال شد و در آن به مواردی اشاره کردند که در حال کار بر روی آنها هستیم و تا چند روز دیگر نیز جواب خواهیم داد. ان‌شاءالله که این، خوان آخر برای تایید اساسنامه باشد.

هاشم کندی تصریح کرد: کار تایید اساسنامه تمام شده اما UCI برای تائید آن خواستار برخی موارد نیز شده است. در واقع این سازمان برای اجرا نشدن طرح سلامت و داشتن یک سیستم مبارزه با دوپینگ به صورت مدون، تضمین خواسته است. در واقع اگر این موارد به همراه کارهای آموزشی مربوط به آنتی دوپینگ انجام شود، به نظر می‌رسد دیگر مسئله خاصی در تایید اساسنامه وجود نخواهد داشت.