تلاش فدراسیون دوچرخه‌سواری برای ثبت رویدادهای بین‌المللی در تقویم ۲۰۲۳

برگزاری رویدادهای بین‌المللی یکی از برنامه‌های فدراسیون دوچرخه‌سواری برای سال ۲۰۲۳ است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، تقویم بین‌المللی فدراسیون دوچرخه‌سواری برای سال میلادی 2023 از فشردگی قابل توجهی برخوردار خواهد بود. در حالی که فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران برای ارسال درخواست ثبت تورهای بین المللی مورد نظر خود در بخش جاده تنها تا 20 ژوئن (30 خرداد) زمان دارد، تاکنون تور دوچرخه‌سواری ایران – آذربایجان در کلاس 2.1 جاده برای ثبت در تقویم بین‌المللی UCI و برای تاریخ 20 تا 24 خرداد 1402 درخواست شده است.

البته این پایان ماجرا نیست و فدراسیون دوچرخه سواری ایران برای مدیریت بهتر در بخش جاده در نظر دارد تا چهار مسابقه یک روزه در کلاس 1.2 و یک مسابقه چهار مرحله ای جوانان در کلاس 2.2 در تقویم بین‌المللی ثبت کند. مسابقات یک روزه به نوعی جایگزین مسابقات لیگ برتر دوچرخه سواری خواهند شد، اما رده‌بندی مسابقات لیگ در قالب یکی از انواع رده‌بندی‌های مسابقات 1.2 صورت خواهند گرفت. با این تصمیم، دوچرخه‌سواران ایرانی شرکت کننده در این مسابقات در قالب تیم‌های کنتیننتال و غیر کنتیننتال ضمن بهره مندی از امتیازات کسب شده در رنکینگ UCI ضمن تعریف رده بندی مختص دوچرخه سواران ایرانی از امتیازات مالی و نیز رده بندی اختصاصی دوچرخه سواران ایرانی نیز بهره مند خواهند بود.

تورهای یک روزه در کلاس 2 برای ماه اسفند 1401 و روزهای 12 اسفندماه در اصفهان، 15 اسفند در شیراز و 18 اسفند ماه در جزیره کیش پیش بینی شده است. یک مسابقه یک روزه در کلاس 1.2 دو روز قبل از تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان نیز پیش بینی شده است که طبق پیش بینی ها در 18 خرداد ماه 1402 برگزار خواهد شد.

این برنامه ریزی به مفهوم آن است که تیم های خارجی شرکت کننده در تور دوچرخه سواری آذربایجان و نیز مسابقه یک روزه می بایست از 16 خرداد ماه در تبریز مستقر شوند. در رده جوانان بعد از برگزاری دو دوره موفق تور مرند – ارس قرار شد تا مسابقه ی یاد شده در کلاس جوانان و در چهار مرحله برگزار شود و این مسابقه به صورت MJ 2.2 در تقویم بین المللی ثبت خواهد شد.

در رشته MTB بعد از برگزاری مسابقه کراس کانتری تور سهند، این مسابقه در سال آتی به صورت یک رویداد بین المللی ثبت می شود. البته هنوز موعد ثبت اپلیکیشن های MTB نرسیده است و زمان برای بررسی درخواست های دیگر برگزار کننده ها وجود دارد. مسابقه تور سهند به صورت دو روزه و 29 تا 31 ماه اردی بهشت سال 1402 در مراغه برگزار خواهد شد.