​دیدار وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک با مدیرکل فدراسیون جهانی دوچرخه سواری

وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک کشورمان در بدو ورود به لوزان با مدیرکل فدراسیون جهانی دوچرخه سواری دیدار و گفت و گو کردند .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، دکتر سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ، دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با خانم امینا مانیا مدیر کل فدراسیون جهانی دوچرخه سواری و اقای پاتریک ویلسون رئیس کمیته حقوقی فدراسیون جهانی دوچرخه سواری دیدار و گفت و گو کردند .
در این نشست در خصوص اساسنامه فدراسیون ، برگزاری و نحوه  انتخابات و موضوعاتی چون ورزش پاک و مقوله دوپینگ در ورزش وفدراسیون  گفتگوهای سازنده ای انجام گرفت .
دکتر صالحی امیری در این باره اظهار داشت:طی مذاکرات در نشست فوق و با توجه به تغییر و تحولات صورت گرفته در فدراسیون دوچرخه سواری ایران مدیرکل فدراسیون جهانی دوچرخه سواری متقاعد شد تا با تمرکز بر آینده این فدراسیون، سریع انتخابات برگزار و باایجاد ثبات برنامه های بلندمدت پیگیری شود مقر شد فدراسیون جهانی طی چند روز آینده رسما موافقت خود را نسبت به اساسنامه  فدراسیون دوچرخه سواری اعلام و پیرو آن انتخابات فدراسیون انجام شود تا دوچرخه سواری ایران از وضعیت خارج شده و تعیین تکلیف شود .
وی تصریح کرد: در این دیدار مسئولان فدراسیون جهانی دغدغه های خود را مطرح کردند که با گفت و گوهای سازنده ای و مطلوبی که داشتیم تفاهم مشترکی حاصل شد که طی آن روندهای آینده فدراسیون دوچرخه سواری ایران در دستور کار قرار گرفت.
رِییس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: روز گذشته در بدو ورود طی دیدار با جیمز مک لود معاون اجرایی توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک و خانم الیان رئیس دفتر رئیس کمیته بین المللی المپیک گفتگو کردیم.
وی افزود: همچنین مقرر شد تا از صبح امروز نشست های ما با مدیران و مقامات ارشد کمیته بین المللی المپیک  تداوم داشته باشد که در این دیدارها مباحثی درخصوص همبستگی المپیک(سولیداریتی)، منشور المپیک و مسائل اجرایی فی مابین مطرح و امیدواریم که به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.
صالحی امیری در خاتمه ابراز داشت: همچنین بعد از ظهر امروز با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک نشستی خواهیم داشت و دیدار با رئیس فدراسیون بین المللی ژیمناستیک نیز از برنامه های بعدی دیگر ما خواهد بود.