هاشم کندی در مراسم معارفه مسئولان و اعضای کمیته های ورزشی اداره تربیت بدنی مجلس

دکتر هاشم کندی سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری در مراسم معارفه مسئولان و اعضای کمیته های ورزشی اداره تربیت بدنی مجلس حضور پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری؛ مراسم معارفه مسئولیت و اعضای کمیته های ورزشی اداره تربیت بدنی مجلس صبح امروز (یکشنبه، ۱۲ تیرماه) با حضور سید محمد جواد شوشتری رئیس حوزه ریاست مجلس، سیدرضا تقوی رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران و مدیران کل مجلس شورای اسلامی و رؤسای فدراسیون های ورزشی کشور برگزار شد.

سیدرضا تقوی با اشاره به اینکه حوزه ورزش از چند جهت باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: ما امروز باید این پدیده جهانی را به درستی بشناسیم و تجزیه و تحلیل کنیم و متناسب با دستاوردهای حاصل از این شناخت برای ترویج آن برنامه ریزی کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ورزش باید از نظر تاثیر در حفظ سلامت عمومی مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: ما برای تامین سلامت فردی و عمومی بودجه های کلانی در کشور تخصیص می دهیم که تنها مختص به حوزه ورزش هم نیست بلکه در این فرآیند به پاسداران سلامت که در زیرمجموعه های مختلف وزارت بهداشت اعم از بیمارستان ها و داروخانه ها به عنوان پزشک، پرستار و ... فعالیت دارند باید توجه کنیم. همچنین وزارت ورزش و جوانان از دیگر بخش هایی است که می تواند نقش موثری در تامین سلامت عمومی داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از ورزش ها در دنیا تنها برای ترویج یک فرهنگ خاص دنبال می شوند کما اینکه نحوه اجرای مسابقات بین المللی بیانگر این مهم است، افزود: یکی از مواردی که باید در حوزه ورزش به آن توجه کنیم تقویت دیپلماسی ورزشی است که از طریق آن می توان بسیاری از گره های سیاسی را حل کرد چرا که یکی از عواملی است که فاصله بین بسیاری از ملل را کاهش داده و آن ها را به هم نزدیک می کند از سوی دیگر گروه های ورزشی می توانند پیام رسان وحدت، محبت و دوستی باشند بنابراین باید جهت گیری درستی در این زمینه داشته باشیم.

 

تقوی با اشاره به بعد اقتصادی حوزه ورزش اظهار کرد: هم اکنون حوزه ورزش در دنیا گردش مالی گسترده ای را ایجاد کرده است کما اینکه رقم های قابل توجهی از طریق آن جابه جا می شود و حتی در داخل کشور هم شاهد این هستیم که با بکارگیری برخی مربیان خارجی قراردادهایی با مبالغ سنگین منعقد می شود و این در حالی است که ما مربیان ارزشمند و مستعد فراوانی داریم که می توانیم از ظرفیت آن ها برای تقویت حوزه ورزش استفاده کنیم و از این طریق از زد و بندهای ایجاد شده جلوگیری کنیم.

وی ضمن تاکید بر ضرورت ترویج ورزش همگانی که باید در زندگی روزمره خانوارها نهادینه شود، یادآور شد: ترویج فرهنگ ورزش از جمله مواردی است که رسانه ها، مبلغان و مسئولان مربوطه می توانند نقش موثری در این زمینه داشته باشند ضمن اینکه در مجلس نیز برای ترویج این فرهنگ گام های خوبی برداشته شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: فدراسیون ها از جمله ظرفیت های مطلوبی هستند که می توانند با ایجاد مدارسی در اقصی نقاط کشور به تربیت نیروهای مستعد ورزشی بپردازند. همچنین برای موفقیت در این زمینه از دانش نوین و تجربه های مفید سایر کشورها بهره مند شوند.

رئیس مجمع نمایندگان تهران در پایان بر ضرورت توجه به ترویج ورزش قهرمانی تاکید کرد و افزود: کمیسیون فرهنگی از آمادگی لازم برای پیگیری مطالبات فدراسیون های ورزشی برخوردار است.

در ادامه عزیزی رئیس فدراسیون گلف به نمایندگی از سایر روسای فدراسیون ها از برگزاری این نشست در مجلس به عنوان مهم ترین مرکز تصمیم گیری کشور به منظور توسعه ورزش، قدردانی کرده و خواستار همکاری بیشتر بین مجلس و فدراسیون های ورزشی کشور شد.

همچنین سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک نیز با بیان اینکه ورزش یک ظرفیت بی بدلیل بین المللی است که برای ارتقای سرمایه اجتماعی ابزار سودمندی محسوب می شود و دارای پیوست فرهنگی است، گفت: دولت ها از ورزش به عنوان قدرت نرم استفاده می کنند و برگزاری مسابقات بین المللی نیز به منظور تجلی ظرفیت های فرهنگی و ورزشی کشورهای مختلف است.

وی در پایان تاکید کرد: مجلس یازدهم با رویکرد و باور فرهنگی عمیقی به حوزه ورزش می نگرد.