پاسخ فرهادیان به شرایط ویژه انتخاباتی ۴ فدراسیون ورزشی

سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها دریاره برگزاری انتخابات فدراسیون‌های شمشیربازی و بدمینتون و نیز تصمیم وزارت ورزش در موضوع ریاست فدراسیون‌های دوچرخه‌سواری و سوارکاری توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری المپین، آرش فرهادیان درباره ثبت‌نام سرپرست فدراسیون دوچرخه در انتخابات این فدراسیون و تصمیم وزارت ورزش در رابطه با تعیین سرپرست جدید یا ادامه فعالیت سرپرست فعلی، اظهارکرد: نمی‌دانم به چه علت چنین مباحثی مطرح می‌شود، هیچ منافاتی وجود ندارد که یک سرپرست یا یک رییس فدراسیون در انتخابات فدراسیون متبوعش شرکت کند.

وی ادامه داد:‌ اگر منع قانونی یا منافاتی با قانون وجود داشته باشد، قطعا وزارت ورزش و جوانان نسبت به آن ورود می‌کند اما بر اساس قانون منعی وجود ندارد.

سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون ها همچنین در خصوص برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های شمشیربازی و بدمینتون، اعلام کرد: تمام انتخابات‌هایی که از سوی وزارت ورزش مدیریت می‌شود، طبق اساسنامه و قانون در در زمان مقرر برگزار خواهد شد.

فرهادیان ادامه داد: بعضا برخی از روسای فدراسیون‌های ورزشی  مسائلی نظیر بازنشستگی یا شرایط حضور در مجامع انتخاباتی را دارند که این مسائل باید در کمیسیون تطبیق بررسی شود اما مطابق قانون و اساسنامه انتخابات فدراسیون‌های مختلف را برگزار می‌کنیم هرچند که فعلا زمان‌ نهایی مشخص نیست و مطابق فرایند فعالیت‌ها پیش‌ می‌رود.

وی همچنین درباره تعیین تکلیف ریاست فدراسیون سوارکاری و اینکه آیا برای مسعود خلیلی از سوی وزیر حکم ریاست ابلاغ می‌شود یا با تعیین سرپرست جدید فعالیت‌های فدراسیون دنبال خواهد شد، ‌بیان کرد: طی روزهای آینده در این خصوص تصمیم‌گیری و نتیجه را اعلام می‌کنیم.