وحدت رئیس هیات دوچرخه‌سواری خوزستان:

با به خدمت گرفتن مربیان متخصص در مدارس به احیای دوچرخه‌سواری کمک می کنیم

یکی از اقدامات خوب و قابل توجه هیات دوچرخه سواری استان خوزستان ، بحث استعدادیابی و تامل با آموزش و پرورش برای کمک به این رشته ورزشی می باشد. موضوعی که امروز مورد غفلت برخی استان ها واقع شده است.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ، غلامرضا وحدت رئیس هیات دوچرخه سواری خوزستان گفت: در سال گذشته یکی از نکاتی که باعث رشد و پویایی این رشته ورزشی در استان خوزستان شد تعامل با آموزش و پروش استان بود. موضوعی که امروز به یک فرهنگ تبدیل شده و بازخورد بسیار خوبی در سطح استان داشته است.

وی افزود: با تعاملی که با آموزش و پرورش داریم آقای رمضانی بعنوان نماینده آموزش و پروش با هیات استان تعامل بسیار خوبی دارند و قرار است با به خدمت گرفتن مربیان متخصص در مدارس به احیای رشته ورزشی دوچرخه‌سواری در خوزستان کمک کنیم .

وحدت با اشاره به عمده فعالیت های سال گذشته اظهار داشت: در سال قبل ما 8 دوره مسابقات پیست را در رده سنی بزرگسالان ، 8 دوره مسابقات پیست جوانان  و 3 مسابقه استقامت جاده و تایم تریل آقایان را برگزار کردیم که خدا را شکر با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شد.

وی در ادامه افزود : شرکت در مسابقه استعدادیابی کشور ، استانی از دیگر اقدامات ما در سال قبل بود که با بازخورد خوبی مواجه شد. ضمن اینکه ما میزبانی 6 اردوی جوانان و نوجوانان پیست را هم برعهده داشتیم .

رئیس هیات خوزستان خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات موثر ما در سال 98 برگزاری 11 همایش دوچرخه سواری در سطح استان بود که معتقدم در این راه شهرداری استان می تواند قدم موثری در این زمینه بردارد و با نصب تابلو های تبلیغاتی در نقاط مختلف شهر این رشته ورزشی را  به شهروندان معرفی کنند.

وی با بیان به اینکه ورزشکاران دوچرخه سوار خوزستان در سال قبل ۴۹ مدال مختلف کسب کردند گفت: از این تعداد ۱۱ مدال طلا، پنج نقره و یک برنز در رقابت های قهرمانی کشور کسب شد همچنین ورزشکاران استان ۱۷ مدال طلا، هشت نقره و ۶ نشان برنز در مسابقات لیگ کشوری بدست آوردند. کسب مقام سوم تیمی توسط بانوان استان در لیگ کشور از دیگر افتخارات دوچرخه سواران خوزستان در سال ۹۸ بود. در حال حاضر بیش از ۱۵۰ ورزشکار سازمان یافته در استان خوزستان به صورت حرفه ای در این رشته فعالیت می کنند .

وحدت درباره برنامه تقویمی سال 99 هم اظهار داشت: پیش بینی کردیم در سال جدید همایش استعدادیابی را با کمک آموزش و پرورش برگزار کنیم.انشاله در مسابقات لیگ پیست و جاده در رده سنی نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان شرکت خواهیم کرد. در نظر داریم کلاس مربیگیری درجه 2 و 3 را برگزار کنیم ضمن اینکه در برنامه تقویمی برگزاری ارو تیم نوجوانان و جوانان را در پیست و جاده خواهیم داشت.