سی‌‌وپنجمین دوره تور ایران-آذربایجان؛

تجلیل مدیر تور از پیشکسوتان دوچرخه‌سواری

مدیر سی‌و‌پنجمین دوره تور بین‌المللی ایران-آذربایجان در مراسم تجلیل از پیشکسوتان گفت: این تور میراث شما بزرگان است و باید حافظ خوبی از امانت پیشکسوتان عزیزمان باشیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، در حاشیه برگزاری سی‌وپنجمین دوره تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران-آذربایجان و پس از پایان مرحله سوم در استان اردبیل و شهر سرعین، طی مراسمی از پیشکسوتان این مسابقات تجلیل شد.

جمشید نظمی، مدیرکل اسبق ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی در این مراسم گفت: برگزاری تورهای دوچرخه‌سواری بسیار سخت است. در این شرایط اقتصادی که شرایط چندان جالب توجهی هم نیست، برگزاری این تور بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: حبیب ستوده‌نژاد وارث شما بزرگواران است و در این شرایط همه پیشکسوتان باید حامی معنوی او باشیم.

در ادامه این نشست رسول هاشم‌کندی سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران مطرح کرد: خیلی خوشحالم که اساتیدم را در این جلسه می‌بینم‌. این تور در سال ۱۳۶۶ آغاز شده است و از آن روز به بعد مشکلات عدیده‌ای داشتیم و حاج اصغر خدایاری هر روز از بنده پیگیر برگزاری تور هستند‌.

یک روز شب ساعت ۱۲ علیرضا منادی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بنده تماس گرفتند و با وزیر ورزش صحبت کرد و این موضوع دقیقا همین روز حل شد.

هاشم‌کندی ادامه داد: برگزاری این تور دغدغه بزرگان و پیشکسوتان است و خاطرات همه ما حاضرین در این زنده شد و از آقای ستوده‌نژاد بی‌نهایت متشکرم که این جلسه و دورهمی را ترتیب دادند و بعد از مدت‌ها شما عزیزان را دیدار کردیم‌.

یکی از پیشکسوتان حاضر در این دورهمی، گفت: سختی‌های برگزاری تور بسیار سخت است و باید یک خاطره خوش بگویم. در سال ۱۳۶۵ ضدهوایی و جنگ بود و دقیقا روز اول تور دخترم به دنیا آمد و از این بابت بسیار برای من خرسند است و باید از تمامی رفتگانی که برای برگزاری این تور تقدیر و تشکر کنیم.

حبیب چرندابی، پیشکسوت عرصه روزنامه و جراید در این دورهمی اظهار داشت: یک سال زمان لازم است تا برگزاری این تور را انجام دهیم اما این تور توسط شما عزیزان در ظرف ۴ ماه این رویداد قدیمی را برگزار کردیم. این تور اساتید بزرگ دوچرخه‌سواری به ورزش ایران معرفی کرده است.

وی بیان کرد: معتقدم دوچرخه‌سواری ورزش استقامت و مردان این رشته مرد روزهای سخت هستند و باید از همه بزرگوارانی که از جمع ما رفتند یاد کنیم.

حبیب ستوده‌نژاد، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی و مدیر تور سی‌وپنجم ضمن قدردانی از حاضرین در این دورهمی، گفت: در زمان بسیار بدی مزاحم شما بزرگواران شدیم اما خیلی دوست داشتیم که در این محفل زیبا میزبان شما عزیزان باشیم.

وی ادامه داد: مرحله سوم که از کلیبر به سرعین برگزار شد، خیلی سنگین بود اما وقتی شما عزیزان را می‌بینیم تمامی سختی از تنم به در می‌شود و سردار نظمی که استاد بنده هم بود در این جلسه حضور دارد. معتقدم این تور میراث بزرگان است و ما نیز باید این تور را به فرزندان خود به ارث بگذاریم و این تور با دستان خالی شما بزرگان به دستان ما رسیده است و از شما پیشکسوتان بی‌نهایت ممنونیم و باید حافظ امانت شما باشیم.

مدیر تور سی‌وپنجم اعلام کرد: شرکت لوبیرینو برای نخستین بار به عنوان حامی مالی به حمایت ما آمدند و از این بابت بسیار خرسندیم و باید این موضوع را ادامه دهیم.

ستوده‌نژاد گفت: بزرگانی در جمع ما هستند و باید بگویم که حاصل تلاش این تور این نکته مهم است که از جمع ۲۴ ورزشکار اعزامی استان به المپیک، ۹ نفر دوچرخه‌سوار بودند و لازم است کاری کنیم که جوانان ادامه دهنده راه قادر میزبانی و دیگر بزرگان باشند. البته بنده ۵ ماه است که در این پست حضور دارم و بعد از عادی شدن ویروس منحوس کرونا، تور بین‌المللی ایران-آذربایجان نخستین توری است در قاره آسیا برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از بزرگان شاید بازنشسته شدند اما امروز به ورزش استان ما کمک می کنند اما علی‌رغم اینکه سر رسول هاشم‌کندی سرپرست فدراسیون بسیار شلوغ بود، اما از اولین روز به ما کمک کردند. در نهایت باید بگویم که بی نهایت از شما عزیزان و همکارانمان بی‌نهایت بازم ممنون که شبانه روزی کار کردند و همه تلاشمان را می‌کنیم که شرمنده شما عزیزان و بزرگان نباشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان همانند میوه‌ای است که درختش را شما عزیزان سال‌ها پیش کاشتید و از شما بی‌نهایت سپاس‌گذارم که امروز دعوت ما را قبول کردید.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان سی‌وپنج دوره تور، مدیران ارشد و ورزش و جوانان استان اردبیل و حامیان مالی این دوره از تور توسط حبیب ستوده‌نژاد مدیر تور سی‌وپنجم تجلیل شد.

انتهای پیام/