واکنش فدراسیون دوچرخه‌سواری به حواشی تور آذربایجان

هاشم کندی: پاداش‌ها بر اساس جدول پرداخت شد

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری با تاکید بر اینکه تمامی پاداش‌های پرداختی در تور آذربایجان بر اساس جدول مسابقات انجام شده گفت: اینکه عنوان شده در پاداش‌ها تفاوتی قائل شده‌ایم صحت ندارد چراکه جوایز از قبل تعریف شده و مشخص بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، رسول هاشم‌کندی در واکنش به مصاحبه یکی از ملی‌پوشان دوچرخه‌سواری ایران مبنی بر اینکه جوایز نفرات برتر تور آذربایجان با هم تفاوت داشت، تاکید کرد: این مساله صحت ندارد، ما طبق یک جدول مشخص و تعریف شده این تور را برگزار کردیم که این روال معمول در برگزاری چنین تورهایی است.

او ادامه داد: ۲۲ هزار یورو برای این تور در نظر گرفته شده بود که بر اساس یک جدول و با توجه به مقام‌هایی که از سوی رکاب‌زنان کسب شد، پرداخت و هیچ تفاوتی هم میان نفرات شرکت کننده وجود نداشت. 

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری یادآور شد: سهم فدراسیون و برگزار کننده در این میان مشخص است اما مساله این بود که جوایزی از هم از سوی استاندار و یا فردی که به دوچرخه‌سواری علاقه داشت پرداخت شده که از دست ما خارج بود. به عنوان مثال در مرحله آخر تور آذربایجان یک علاقه‌مند به دوچرخه‌سواری به رکاب‌زنانی که مدنظرش بود جوایزی را اهدا کرد، اینکه ما بگوییم به این فرد بدهد یا ندهد درست نبود چراکه مساله شخصی و خارج از برنامه‌های تیم برگزاری تور بود. 

هاشم‌کندی در مورد رقابت‌های دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیایی کوهستان هم گفت: هدف ما حضور کیفی در رقابت‌های آسیایی کره جنوبی است و به احتمال فراوان با ۴ رکاب‌زن در این رویداد که از ۲۷ مهرماه آغاز می‌شود، حاضر خواهیم شد. 

او در مورد تور مرند هم یادآور شد: این تور ۲۲ این ماه آغاز می‌شود و رکاب‌زنان جوان به مصاف هم‌ می روند، البته حضور چند تیم خارجی هم مطرح است که از کشورهای همسایه خواهند بود و احتمال حضور عراق، آذربایجان و ترکیه بیشتر از سایرین است.