اسدی: رکابزنان در قالب تیم مس سونگون به ازبکستان می‌روند

مسابقه بین‌المللی دوچرخه‌سواری کیش در اردیبهشت ماه برگزار نخواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، فدراسیون دوچرخه‌سواری قرار بود مسابقه بین‌المللی یک‌روزه‌ای را ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) به میزبانی کیش برگزار کند. این مسابقه در تقویم اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری نیز ثبت شده است اما به نظر نمی‌رسد که به مرحله برگزاری برسد.

رسول اسدی، رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری در گفتگویی در این باره بیان کرد: مسابقه کیش را به تعویق انداختیم چون متوجه شدیم که اسپانسر نمی‌تواند به تعهدات خود عمل کند و برای ما بد می‌شود. از این رو ما هم مسابقه را به تعویق انداختیم و بعد از تور ایران - آذربایجان (نیمه دوم سال) برگزار می‌شود. با این حال ما برنامه بین‌المللی داریم و رکابزنان در قالب تیم مس سونگون به ازبکستان می‌روند و در دو مسابقه یک‌روزه شرکت می‌کنند.

اسدی در پاسخ به این پرسش که تور ایران - آذربایجان قرار است قبل از بازی‌های آسیایی برگزار شود یا بعد از آن، گفت: نامه‌ای را به مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان ارسال کردم و خواستم زمان تور را تعیین تکلیف کند و فکر می‌کنم بعد از بازی‌های آسیایی برگزار شود و قبل از آن نمی‌توان برگزارش کرد.

او در پاسخ به این پرسش که بهتر نبود تورها را قبل از بازی‌های آسیایی برگزار کرد تا رکابزنان ایران بتوانند آماده‌تر شوند، تصریح کرد: تیم‌ها قبل از بازی‌های آسیایی به این مسابقات نمی‌آیند. باز هم باید بررسی کنیم و ببینیم قبل از بازی‌های آسیایی به ایران می‌آیند یا نه.

رییس فدراسیون درباره تعداد سهمیه دوچرخه‌سواری ایران در بازی‌های آسیایی و روند آماده‌سازی آنها تاکید کرد: ما نفراتی را در رشته‌های جاده، پیست و کوهستان بازی‌های آسیایی داریم و حالا باید بر سر تعداد نفرات با کمیته ملی المپیک به توافق برسیم. تا بازی‌های آسیایی بر اساس رنکینگ جلو می‌رویم و مستعدها را در ترکیب قرار می‌دهیم. در حال حاضر هم مسابقات قهرمانی آسیا جاده را در پیش داریم که در رده بزرگسالان قطعا نفراتی را که شانس مدال دارند، اعزام می‌کنیم و در رده جوانان کمی نگاه حمایتی هم داریم.

اسدی درباره اینکه هنوز نامش در سایت اتحادیه جهانی به عنوان رییس فدراسیون ثبت نشده است، گفت: کمیته ملی المپیک ایران و کنفدراسیون آسیا انتخابات ایران را تایید کرده‌اند و آنها هم تایید می‌کنند. مشکل خاصی نیست و فرآیندش باید پشت سر گذاشته شود.