رئیس فدراسیون دوچرخه سواری : سابقه دوچرخه سواری استان فارس درخشان است

رسول اسدی رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در مجمع انتخاباتی هیأت استان فارس ، شیراز و استان فارس را بعنوان بخشی از ورزش دوچرخه سواری در حافظه ها ماندگار خواند.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، مجمع انتخاب رئیس هیئت دوچرخه سواری استان فارس با حضور رسول اسدی رئیس فدراسیون دوچرخه سواری برگزار و در پایان میثم قائدی به عنوان رئیس انتخاب شد.

دکتررسول اسدی رئیس فدراسیون در این مجمع سابقه دوچرخه سواری استان فارس را درخشان برشمرد و گفت: شیراز و استان فارس به عنوان بخشی از دوچرخه سواری کشور در حافظه ما ماندگار شده است. ۲ ورزشکاران ارزنده استان فارس خانم پرتو آذر و آقای صلاحیان در بخش کوهستان برای کشور عزیزمان همواره افتخار آفرین بوده اند.

وی ادامه داد: خانم پرتو آذر با همت خود و با حضور در رقابت های مختلف از امید های افتخار آفرینی در مسابقات آسیایی و کسب سهمیه المپیک کشورمان هستند.

وی همچنین در خصوص عدم اعزام تیم کراس کانتری آقایان به مسابقات آسیایی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی اعزام‌های ورزشکاران کیفی شده است و متاسفانه با توجه به نتایج ضعیف این تیم در دوره های قبل سهمیه کاهش یافته و ما جهت افزایش تعداد ورزشکار در حال رایزنی هستیم.

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود ورزش دوچرخه سواری را رشته های با بخش های متنوع بر شمرد و گفت: دوچرخه سواری دارای رشته های مختلفی است و هر کدام از این رشته ها دارای تجهیزات متفاوتی هستند و افراد زیادی از جمله بانوان و آقایان در رده های سنی مختلف در این رشته ها به فعالیت می پردازند و با شرایط موجود فدراسیون توانایی پوشش همه بخش ها را ندارد.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری با اشاره به برنامه‌های ارائه شده توسط رئیس جدید هیأت استان فارس افزود: به عنوان فدراسیون های ورزشی توسعه ورزش قهرمانی وظیفه نخست ما است و توجه ویژه به بخش قهرمانی باید سرلوحه کار هیئت استان قرار گیرد؛ استعدادیابی و احداث مدارس دوچرخه‌سواری از دیگر توصیه‌های رئیس فدراسیون به رئیس جدید هیات دوچرخه سواری استان فارس بود.

اسدی دوچرخه سواری را پتانسیل مناسبی جهت توسعه صنعت گردشگری و معرفی شهرها دانست و گفت :با توجه به اینکه رقابت های دوچرخه سواری در سطح شهرها و جاده های نزدیک به شهر ها برگزار می شود از این پتانسیل می توان جهت توسعه صنعت گردشگری و توسعه همگانی این رشته بهره برد.

فعالیت هیئت های شهرستانی از دیگر نکات مورد اشاره رئیس فدراسیون دوچرخه سواری بود و افزود: می توان با برگزاری مسابقات در شهرستان ها با مزیت های همچون عدم وجود ترافیک اسکان مناسبتر ورزشکاران شرکت‌کنندگان گام های مهمی در توسعه این رشته ورزشی برداشت.