گفت وگو با رئیس هیات استان آذربایجان شرقی درباره تیمداری تیم دانشگاه آزاد

هاشم کندی : رشته دوچرخه سواری را به رشته های مصوب دانشگاه آزاد اضافه کردیم

 آذربایجان‌شرقی از دیرباز قطب دوچرخه‌سواری کشور به شمار رفته و دوچرخه‌سواران بزرگی از این استان در مسابقات بین‌المللی و آسیایی برای کشورمان مدال آوری داشتند . البته درچند سال اخیر به خاطر انصراف تیم های تبریزی ، خلا بزرگی در لیگ محسوس می شد اما حالا امیدواریم با بازگشت یک تیم تبریزی با نام دانشگاه آزاد ، نوید بخش آینده خوب برای دوچرخه سواران استان باشیم .  


رسول هاشم کندی رئیس هیات دوچرخه سواری استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون گفت: در سال های اخیر دوچرخه سواران ما در بخش کوهستان ، پیست و جاده از طرف تیم هیات استان در مسابقات شرکت می کردند که نتایج قابل قبولی هم کسب کردند اما امسال با هماهنگی هایی که صورت گرفت ، قرار شد با تیمداری دانشگاه آزاد حضوری قوی در لیگ داشته باشیم.

وی افزود: قبل از اینکه تیمداری دانشگاه آزاد به مرحله نهایی برسد از طریق هیات استان تیمی را در فدراسیون جهانی ریجستر کردیم و تیم کنتینانتال  را با نام تبریز سایکلینگ در آن به ثبت رساندیم و الان با تشکیل تیم دانشگاه آزاد ، تلفیق این دو تیم را خواهیم داشت که مجوز حضور در تمامی مسابقات قاره ای و داخلی را خواهند داشت .

هاشم کندی در ادامه خاطر نشام کرد: البته دانشگاه آزاد در سال گذشته در بخش پیست ، تیمداری کرده که باید همین جا از فعالیتهای آقای زنگی ابادی که زحمات زیادی کشیدند تشکر کنم اما پارسال این تیم بدون مجوز شورای عالی دانشگاه فعالیت می کرد و امسال توانستیم رشته دوچرخه سواری را به رشته های مصوب دانشگاه آزاد اضافه کنیم و در دو بخش جاده  کوهستان تیمداری کند. بی شک این کارباعث خواهد شد که تیمداری دانشگاه آزاد در رشته دوچرخه سواری نهادینه شود و سالیان سال تیمداری در لیگ برتر ادامه یابد.

رئیس هیات دوچرخه سواری آذربایجان شرقی در ادامه اظهار داشت: شرایط کرونا همه فعالیت ها از جمله فعالیت های ورزشی را تحت تاثیر قرار داده است. طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است تیم دانشگاه در مسابقات داخلی شرکت کند اما احتمال دارد در صورت فراهم بودن شرایط در تورنمنتهای خارجی هم حضور فعال داشته باشد.

وی درباره اینکه چرا تیمداری این رشته درداخل کشور ، کم رنگ شده تاکید کرد: در سال های گذشته تیم های زیادی چون پتروشیمی تبریز ، شهرداری ، پیشگامان یزد و سپاهان که البته سپاهان هنوز هم تیمداری می کند حضور فعال داشتند اما شرایط خاص این رشته و عدم پخش زنده مسابقات در تلویزیون و چالش برانگیز بودن موضوع باعث شد تا باشگاهها میل و رغبتی برای تیمداری نداشته باشند. رشته دوچرخه سواری شرایط خاص خودش را دارد استاندارهایی را می طلبد که در ایران نیست ضمن اینکه سوء مدیریت هایی که در تیمداری هم باعث شد این موضوع کمرنگ شود. شرایط اقتصادی را هم اگر به این مقوله اضافه کنیم متوجه می شویم که هیچ ارگانی تمایل برای تیمداری نخواهد داشت.

هاشم کندی درباره اینکه دانشگاه آزاد با چند دوچرخه سوار درلیگ حضور می باید گفت: در بخش جاده ۱۰ دوچرخه سوار و دربخش کوهستان ۶ نفر با یک کادر فنی مجرب . حسن ملکی یکی از دوچرخه سواران سابق این استان و پیشکسوت به همراه بهزاد کرم زاده که از مربیان تیم های پایه هستند با ما همکاری خواهند داشت.