گفت و گو با سید احمد میری

رئیس هیات استان مازندران : ستاد کرونا اجازه دهد همین امروز آمادگی برگزاری مسابقات را داریم

استان مازندران به دلایل شرایط اقلیمی و آب وهوایی خوبی که دارد می تواند هر ساله میزبان بسیار از تورنمنت های دوچرخه سواری در بخش های مختلف می باشد این در صورتی که مسئولان استان حمایت بیشتری از رشته دوچرخه سواری داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ، سید احمد میری رئیس هیات استان مازندران در گفت وگو با روابط عمومی فدراسیون دوچرخه گفت: ما درسال گذشته میزبان بسیاری از مسابقات داخلی بودیم . برگزاری فعالیتهای فرهنگی وهمایش های متعدد ازجمله اقدامات ما در سال گذشته بود.

وی افزود: در سال ۹۸ برگزاری چهاردهمین مسابقات لیگ دوچرخه سواری در رشته 200متر و1000 مترسرعت قهرمانی باشگاهای استان بمناسبت هفته دفاع مقدس و1400شهید را در شهرستان الله آباد بابل برگزار کردیم که مورد اسقبال بسیار قرار گرفت. برگزاری مسابقات دوچرخه سواری در رده های سنی مختلف به مناسبت پیروزی انقلاب و برگزاری سومین تور دوچرخه سواری سایکل توریست بمناسبت اربعین حسینی از دیگر برنامه های هیات استان در سال قبل بود.

میری در ادامه خاطر نشان کرد: ما یکی از برنامه ریزی هایی که در سال گذشته انجام دادیم و بسیار مورد توجه قرار گرفت بحث استعدادیابی دراین رشته بود. ضمن اینکه یک دوره هم میزبانی المپیادها را هم برگزار کردیم و دوچرخه سواران درآن مسابقات شرکت دادیم .

رئیس دوچرخه سواری استان مازندران در ادامه اظهار داشت : وضعیت نابسامان اقتصادی و شرایط بد مالی مردم و گرانی اجناس کار را برای دوچرخه سواران مشکل کرده است . متاسفانه رغبت مردم به این ورزش اندکی رو به کاهش است ، همچنین نبود فضای مناسب جاده ای شهری و برون شهری مزید بر علت شده و مشکلات فراوانی را برای دوچرخه سواران حرفه ای این استان ایجاد کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در همین راستا ما در جهت آماده سازی زیرساخت ها و مسیرهای دوچرخه سواری در فضای شهری جلسات متعددی با شهرداران مختلف استان ، مدیران و دست اندرکاران بویژه سازمان ترافیک استان و شهرستانها برگزار کردیم و پیشنهاد دادیم در جهت آماده سازی فضای مناسب برای دوچرخه سواری در داخل شهر اقدامات اجرایی را با هماهنگی مدیر کل راه و شهرسازی انجام خواهیم داد. با توجه به اینکه رئیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران هم به شکل افتخاری عضوی از خانواده هیات دوچرخه سواری استان می باشند بسیاری از مسابقات را با هماهنگی ایشان توانستیم به شکل خوب و شایسته ای برگزار نماییم .

میری در خصوص برگزاری لیگ استان افزود : شیوع میروس کرونا همه مسابقات را تحت شعاع قرار داده است .  چنانچه شرایط بحرانی فعلی کمتر شود و مسئولین ورزش استان و ستاد کرونا اگر شرایط را مناسب اعلام کنند تمام مسابقات را برگزار خواهیم کرد. ما همین الان هم آمادگی برگزاری مسابقات استانی و کشوری را داریم .