درخواست دوچرخه‌سواری ایران برای حضور در مسابقات جاده جهان/فعلا خبری از لغو مسابقات نیست

اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری هنوز لغو برگزاری مسابقات جاده قهرمانی جهان را اعلام نکرده و ایران هم در خواست دعوت‌نامه برای حضور در این رقابت ها را داشته است.

 

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری و به نقل از ایسنا ، اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری رویدادهای خود را در سال ۲۰۲۰ به جز مسابقات قهرمانی جاده جهان لغو کرده است. تاریخ برگزاری مسابقات جاده قهرمانی جهان هم چنان سر جای خود قرار دارد و این رویداد طبق تقویم اتحادیه جهانی ۲۰ تا ۲۷ سپتامبر(۳۰شهریور تا ۶ مهر) در سوییس برگزار می‌شود. 

بر این اساس فدراسیون دوچرخه سواری ایران درخواست دعوت نامه برای حضور در این رقابت‌ها را داشته اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

فدراسیون ایران در صورتی که مسابقات برگزار و تیم اعزام شود در نظر دارد رکابزنانی از دو تیم سپاهان و دانشگاه آزاد به همراه دو بانوی دوچرخه‌سوار را به مسابقات اعزام کند. 

با این حال فدراسیون ایران احتمال برگزاری مسابقات جاده را بسیار کم می‌داند چراکه رقابت اکثر رشته‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تا پایان سال ۲۰۲۰ کنسل شده است. از طرفی کشورهای اروپایی در شرایط شیوع ویروس کرونا به سختی ویزا صادر می‌کنند.