اقدام ستاد مقابله با کرونا در ورزش برای کمک به المپیکی‌ها

رایزنی با برخی کشورهای آسیایی و اروپایی برای اطلاع از میزان پیشروی متخصصان و پزشکان حوزه سلامت جهانی اقدامی است که در راستای کمک به ورزشکاران المپیکی ایران انجام شده است.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ، مهرزاد خلیلیان سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد راه‌های جلوگیری از ابتلای ورزشکاران و به خصوص المپیکی‌ها به کرونا و اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: ویژگی‌های ویروس کرونا عجیب است. هیچ دارویی هم برای این بیماری هنوز صد درصد تایید نشده است. با این اوصاف وزیر ورزش در تماس و جلسات مکرر با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیر اقدامات بهداشتی و درمانی برای عدم ابتلا به این ویروس و مبارزه با آن در حوزه ورزش است.

وی تاکید کرد: با برخی کشورهای دیگر مانند فرانسه، کانادا، ژاپن و چین مذاکره و رایزنی‌هایی داشته‌ایم. این مذاکرات در راستای اطلاع دقیق‌تر از میزان پیشروی متخصصان و پزشکان حوزه سلامت جهانی در رابطه با کرونا و راه‌های درمانی آن صورت گرفته است. در مورد واکس تولید شده برای کرونا هم خبرهای زیادی منتشر شده اما قطعیتی در مورد آن نیست.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش تاکید کرد: برای ورزشکاران و به ویژه اسطوره‌هایمان که المپیک را در پیش دارند پیگیری‌های ویژه‌ای داریم تا سلامت آنها را از حیث عدم ابتلا به کرونا و مبارزه با آن تضمین کنیم اما نمی‌خواهیم راه‌های جدید را بر روی آنها آزمایش کنیم. در مورد هر راهکاری مثل واکسن وقتی قطعیت لازم ایجاد شد اعمال آن برای ورزشکاران‌مان را در برنامه خواهیم داشت.