سلگی دبیر فدراسیون دوچرخه سواری در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

جلسات با شهرداری نتایج مطلوبی برای دوچرخه‌سواران داشت/ رانندگان باید فاصله استاندارد با رکاب زنان را رعایت کنند

دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: جلسات متعددی با شهرداری مناطق مختلف مخصوص منطقه ۱۷ داشتیم که ان‌شاءالله بتوانیم افراد را در شهرداری تشویق کنیم تا برای رفت و آمد از محل سکونت یا محل کار خود از دوچرخه استفاده کنند.

 

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری به نقل از خبرگزاری برنا ، محسن سلگی دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری، در رابطه با فعالیت‌های این فدراسیون در عرصه ورزش همگانی طی دورانی که تمامی رقابت‌های ورزشی لغو شدند و به بیانی ورزش قهرمانی تعطیل است، اظهار داشت: ما توانستیم از این شرایط به نحو احسن استفاده کنیم و استان‌های خودمان را درگیر کردیم تا فعالیت‌های همگانی خود را مخصوصا سه‌شنبه‌های بدون خودرو را جدی‌تر بگیرند. با توجه به شیوع ویروس کرونا مردم نمی‌توانند از وسایل نقلیه استفاده کنند، بنابراین بیشتر به استفاده از دوچرخه رو آوردند.

او ادامه داد: ما در این زمان توانستیم کمک‌های خوبی به استان‌ها بکنیم و اطلاعات بسیار خوبی در اختیار افرادی که می‌خواهند از دوچرخه استفاده کنند، قرار بدهیم. در حال حاضر با توجه به اینکه ورزش قهرمانی در رشته دوچرخه سواری هم تعطیل است، در حوزه برگزاری دوره‌ها، کارگاه‌ها و کلاس‌های مجازی فعالیت‌های گسترده‌ای داشته باشیم.

سلگی عنوان کرد: جلسات متعددی با شهرداری مناطق مختلف مخصوص منطقه ۱۷ داشتیم که ان‌شاءالله بتوانیم افراد را در شهرداری تشویق کنیم تا برای رفت و آمد از محل سکونت یا محل کار خود از دوچرخه استفاده کنند. در رابطه با اتفاقاتی که برای دوچرخه سوارها در جاده‌ها می‌افتاد، جلسات مختلف گذاشته شد و اتفاقات خوبی در این زمین افتاد. در همین راستا نامه‌ای به شهرداری‌ها ابلاغ شد که باید مسیرهایی را برای دوچرخه در خیابان‌ها طراحی کنند و اطلاع رسانی داشته باشند تا اتومبیل‌ها حداقل فاصله را با رکابزنان رعایت کنند تا دیگر شاهد اتفاقات و حوادث تله در این رشته نباشیم.

دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: بارها شاهد بروز حوادث تلخی در دوچرخه‌سواری بودیم و ورزشکارانی که حتی در زمینه همگانی فعالیت می‌کردند، دچار حادثه شدند. این اتفاق برای اولین بار است که در رشته دوچرخه‌سواری می‌افتد و جلساتی که برگزار کردیم بازخورد و نتیجه بسیار خوبی داشت. گاهی برخی تهدیدها را می‌توان تبدیل به فرصت کرد، ما هم از شرایط کرونا استفاده کردیم و فعالیت‌های خود را مخصوصاً در بعد همگانی انجام دادیم. از رانندگان محترم خواهش می‌کنم فاصله یک و نیم متری را با دوچرخه سواران رعایت کنند چون مردم بیش از پیش رو به این رشته آوردند و باید فرهنگ‌سازی بیشتری در این زمینه انجام شود.