جلسه مشترک هیات دوچرخه سواری قزوین و معاونت حمل و نقل و ترافیک استان برای عقد تفاهم نامه

جلسه معاونت حمل و نقل و ترافیک و هیات دوچرخه سواری  استان قزوین با محوریت عقد تفاهم نامه مشترک فدراسیون دوچرخه سواری و سازمان حمل و نقل و ترافیک کشور در محل سالن جلسات این معاونت برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری به نقل از هیات استان قزوین ، در این جلسه که با حضور معاونت ، مشاور ، کارشناس ، مسئول روابط عمومی ، معاون امور فرهنگی و آموزش ، کارشناس مرکز کنترل ترافیک ، مدیر اجرایی سازمان ترافیک ، رئیس مرکز کنترل ترافیک و دبیر ، مسول کمیته گروه های دوچرخه سواری ، رئیس هیات شهرستان و مسئول کمیته روابط عمومی هیات دوچرخه سواری استان قزوین برگزار شد ، درباره مسائل دوچرخه سواری بحث و تبادل نظر شد.

- لزوم تشکیل کمیته مشترک با حضور مسئولین هیات و سازمان حمل و نقل و ترافیک پیرامون مسائل تخصصی دوچرخه سواری استان .

- بررسی چگونگی برخورد با راکبان و رانندگانی که با عبور در مسیرهای ویژه دوچرخه سواری و یا پارک وسیله نقلیه خودرویی باعث بروز مشکلات عبور و مرور دوچرخه سواران می گردند .

- بررسی تشکیل کارگاه آموزش های دوچرخه سواری در فضای مناسب و مجازی با عنایت به وجود و احیانا" شیوع ویروس کوید 19 .

- بررسی چگونکی عقد تفاهم نامه دوجانبه (هیات و معاونت) و سه جانبه بین هیات و معاونت و پلیس راهور استان .

- تعیین تکلیف جشنواره عکاسی که با شیوع بیماری کرونا با مشکل مواجه شده بود .

- پیگیری نصب دوربین کنترل سرعت در مسیر جاده سلامت به جهت کاهش آسیب و اتفاقات .

- نصب بنرهای اطلاع رسانی برای مسیرهای اختصاص یافته به دوچرخه سواری و لزوم اطلاع رسانی از اقدامات انجام شده در غالب تهیه کلیپ های کوتاه و بلند و انتشار از طریق رسانه دیداری و نوشتاری و فضاهای مجازی .

- بررسی راه کارهای تبدیل قزوین بعنوان پایتخت دوچرخه سواری با توجه به دستورالعمل های usi .
با توضیح اینکه در قزوین بیش از 40km بعنوان مسیر ویژه دوچرخه سواری اختصاص یافته که به نوع خود اقدامی بسیار بایسته و شایسته تقدیر می باشد بر لزوم نظارت و کنترل هرچه بیشتر پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک را نمایان تر کرده و می طلبد که راهکارهای مختلف ( اختیاری و اجباری ) و استفاده از ابزارهای نظارتی و قانونی را چند برابر می نماید .
در انتهای این جلسه بر لزوم تشکیل جلسات مستنر در روزهای پنحشنبه هر هفته تاکید مواکد گردید .