حضور مربی دوچرخه سوار در نشست تخصصی مربیان بدنساز تیم‌های ملی بانوان در آکادمی ملی المپیک

نشست تخصصی مربیان بدنساز تیم‌های ملی بانوان با حضور طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک و نماینده فدارسیون دوچرخه سواری در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ، دکتر آقا‌علی‌نژاد مدیر برگزاری نشست تخصصی مربیان بدنساز تیم‌های ملی بانوان ، در خصوص دلایل برگزاری این نشست که برای نخستین‌بار انجام شد گفت: طبق مصوبات و سیاست کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) تا سال 2024 باید تعداد مدال‌های توزیع شده بانوان در بازی‌های المپیک با آقایان برابری کند.

وی افزود: به همین منظور این نهاد بین‌المللی به تمامی کشورهای عضو (IOC)، توصیه کرده تا همه مسابقات مهم بین‌المللی خود را که شرایط به لحاظ جسمانی و فیزیولوژیک مهیا باشد در بخش آقایان و بانوان به صورت برابر برگزار کنند.

در ادامه طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک ضمن تشکر از نگاه ویژه رئیس آکادمی ملی المپیک به ورزش بانوان گفت: با توجه به تأکید ویژه‌ای که کمیته بین‌المللی المپیک به برابری جنسیتی در ورزش دارد، دکتر قراخانلو به عنوان مسئول یکی از مهمترین مراکز علمی در ورزش، ضمن بکارگیری کارشناسان زبده ورزشی در این مجموعه، حمایت خود از ورزش بانوان را با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های تخصصی آموزشی و گسترش و تقویت فعالیت‌های ورزشی این عزیزان نشان داده است.

طاهریان حضور نزدیک به 100 مربی بدنساز متخصص و فعال خانم معرفی شده از فدراسیون‌های ورزشی در نشست امروز را در دنیا بی‌نظیر عنوان کرد و خطاب به حاضرین گفت: بدون شک بین شما مربیانی هستند که بهتر از آقایان کار می‌کنند. از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرید تا در آینده به رشد و توسعه ورزش زنان کمک کنید.نشست تخصصی مربیان بدنساز تیم‌های ملی بانوان با هدف بروزرسانی دانش مربیان بدنساز در حوزه طراحی تمرینات قدرتی و توانی، استقامتی و سرعتی برای ورزشکاران زن نخبه برگزار شد.

شایان ذکر است خانم ذاکرانی مربی تیم ملی دوچرخه سواری بانوان به نمایندگی از فدراسیون دوچرخه در این نشست تخصصی حضور داشتند.