گفت وگو با سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری كوهستان

رهنما : امیدوارم با شروع لیگ انگیزه و رقابت هم برگردد

سال گذشته وقتی برای نخستین بار تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان کشورمان توانست ۳ مدال آسیایی کسب کند ، باعث شد تا همه نگاه ها به رشته دوچرخه سواری کوهستان بیشتر از قبل معطوف شود.

مهدی رهنما سرمربی تیم ملی کوهستان در رشته دانهیل  در گفت وگو با روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری گفت: سال گذشته برای مسابقات آسیایی با وجود اینکه شرایط سختی داشتیم و به لحاظ مالی هم در مضیقه بودیم اما در نهایت توانستیم برای نخستین بار سه مدال خوشرنگ کسب کنیم. دو مدال نقره در رشته کراس کانتری امید‌ها و دانهیل بزرگسالان و یک برنز در ماده تیم ریلی.

وی در ادامه افزود: البته ما در سال گذشته برای نخستین بار و تاریخ دوچرخه سواری در یک سال دوبار در یک سال شمسی به مسابقات آسیایی اعزام شدیم بار اول به لبنان رفتیم و بعد به تایلند اعزام شدیم که در آن مسابقات عنوان چهارمی را کسب کردیم .  در مسابقات تایلند ، تیم ما با ۱۱ نفر در همه رده های بانوان و آقایان شرکت کرد که البته این نکته را عرض کنم که ما در رده بانوان از برخی ملی پوشان جوان استفاده کردیم که قزاقستان با امتیازاتی که در همین بخش بانوان کسب کرد توانست عنوان سومی را کسب کند. البته در این دوره چون سال المپیک بود همه تیم ها با قدرت شرکت کرده بودند.

رهنما درباره شرایط فعلی ملی پوشان پس از شیوع ویروس کرونا گفت: طبیعی است که بعد از شیوع این بیماری و دستور العمل ها تا امروز اجازه تمرینات گروهی را نداشتیم . اما با تماسی که با ملی پوشان دارم می دانم که دوچرخه سواران در حال حاضر در حال پیگیری تمرینات هستند تا انشاله به محض شروع لیگ در مسابقات شرکت کنند.

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان درادامه خاطر نشان کرد: هر چند بچه ها تمرینات شان را به صورت انفرادی انجام می دهند اما مسابقات باعث انگیزه و تلاش دو برابر آنها می شود و امیدوارم که این موضوع هر چه زودتر به پایان برسد. طبق صحبتی که با مسئولان فدراسیون داشتم گوبا قرار است اواخر خرداد یا اوایل تیر مسابقات لیگ و قهرمانی کشور برگزار شود. امیدوارم با شروع مسابقات انگیزه و رقابت هم برگردد.