رئیس هیات دوچرخه سواری استان همدان

تاج بخشیان: با فعال کردن کمیته ها شروع به بازسازی ساختارهای قهرمانی کرده ایم

درحوزه قهرمانی با فعال کردن کمیته های مختلف دوچرخه سواری تریال، کورسی، کوهستان و سایکل توریسم، شروع به بازسازی ساختارهای قهرمانی و زیر بنایی شده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ، رامین تاج بخشیان رئیس هیات دوچرخه سواری استان همدان با اشاره به تشریح گزارشی از عملکرد هیات در چند ماه اخیر گفت: ضمن تشکر و قدردانی از تمامی ورزشکاران و اعضا هیات دوچرخه سواری استان همدان و همچنین فدراسیون دوچرخه سواری ، مخصوصا آقای خسرو قمری ریئس سابق فدراسیون و آقای سلگی دبیر فدراسیون ، در همکاری مستمر با این هیات، در سال ۹۹‌ که روزهای اولیه برای شروع کار اینجانب بعد از انتخابات مجمع ۲۵ اسفند ماه ۹۸ بود، با تشکیل جلساتی با پیشکسوتان دوچرخه سواری استان همدان، ارکان اصلی هیات رئیسه هیات دوچرخه سواری، دبیر و رئیس های هیات های شهرستان های استان همدان و مسئولین کمیته های مختلف هیات انتخاب شد، با توجه به پیدایش ویروس کرونا و عدم امکان فعالیت رشته ورزشی در سال جاری که موقعیت استثنایی ایجاد شده، هیات دوچرخه سواری استان همدان همگام با فدراسیون دوچرخه سواری کشور، جز اولین رشته های ورزشی در سطح کشور، مجوز فعالیت در شرایط کرونایی با رعایت دستور العمل های ویژه بهداشتی پیدا کرد، در این بین هیات دوچرخه سواری استان همدان، با زدن فراخوان های برگزاری تمرینات انفرادی و گروهی آغاز رسمی فعالیت خود را با تیم مدیریتی و اجرایی جدید در اوایل اردیبهشت ماه ۹۹ آغاز نمود.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که در سالیان قبل مدیران سابق هیات دوچرخه سواری استان همدان ایجاد کرده بودند، ورزشکاران فاصله ای با هیات دوچرخه سواری و برنامه های فدراسیون گرفته بودند، با ایجاد جلسات متعدد با ورزشکاران در حوزه های مختلف همگانی و قهرمانی و همچنین مربیان فعال در سطح استان، فراخوان های رکوردگیری های انفرادی، با توجه به شرایط کرونایی در رشته های مختلف جهت برگشت پویایی و نشات به این هیات و جذب قهرمانان سابق به حضور در فعالیت های هیات دوچرخه سواری استان همدان، آغاز گردید.

تاج بخشیان در ادامه خاطر نشان کرد: در حوزه استعدادیابی نیز کمیته استعدادیابی و آموزش این هیات با انجام چند برنامه استعدادیابی در اردیبهشت و خرداد ۹۹، که با جذب ۷۰ ورزشکار نوجوان و جوان در بخش آقایان و‌ بانوان یکی از فعالترین کمیته های این هیات بشمار می آید، در کنار حوزه استعداد یابی، با فعال کردن مجدد تمرینات تیم دوچرخه سواری تریال استان همدان، این رشته نیز جان دوباره گرفت. در حوزه همگانی نیز طی جلساتی با فعالین رشته دوچرخه سواری همگانی مسئول کمیته همگانی نیز انتخاب شد.

رئیس هیات دوچرخه سواری استان همدان با بیان شناخت نقطه ضعف ها و مشکلات موجود پیرامون برگزاری برنامه ها و مسابقات دوچرخه سواری در سطح استان تاکید کرد: تفاهم نامه هایی با دستگاه ها و ارگان های دخیل در برگزاری اینگونه فعالیت های ورزشی انجام پذیرفت. تفاهمنامه ایی با معاونت آموزش و تربیت انتظامی استان همدان امضا شد که با اجرایی ساختن این تفاهمنامه مشکلات تامین امنیت جاده ها و محل برگزاری همایش ها و مسابقات برطرف شد. جلسات خوبی نیز با مدیریت بهداشت و درمان استان همدان در جهت تامین آمبولانس و بهیار برای حضور در فعالیت های ورزش دوچرخه سواری زیر نظر هیات دوچرخه سواری استان همدان صورت پذیرفت، که مشکلات تامین آمبولانس نیز اینگونه برطرف شد. در حوزه بانوان نیز اقدامات خوبی در سال ۹۹ صورت پذیرفت که با انجام استعدادیابی در حوزه بانوان و انجام رکوردگیری ها و برگزاری مسابقات، در رشته های مختلف، این حوزه نیز فعال تر و پویا تر از قبل آغاز به کار نمود. در حوزه بانوان ۳ اعزام به مسابقات لیگ برتر در رشته پیست، جاده و کوهستان توسط هیات دوچرخه سواری صورت پذیرفت.

وی درباره بحث حوزه قهرمانی هم اشاره کرد : ما با فعال کردن کمیته های مختلف دوچرخه سواری تریال، کورسی، کوهستان و سایکل توریسم، شروع به بازسازی ساختار های قهرمانی با آغاز تمرینات اصولی زیر نظر مربیان با دانش بومی در سطح استان، و برگزاری مسابقات مختلف دوچرخه سواری در تمامی رشته ها، با اهدا حکم و مدال و جوایز نفیس، انگیزه دوچندانی در بین دوچرخه سواران در سطح استان ایجاد نمودیم. در حوزه قهرمانی در سال ۹۹ چندین اعزام تیم دوچرخه سواری به نام هیات دوچرخه سواری استان در مسابقات لیگ برتر و دسته یک، زیر نظر فدراسیون دوچرخه سواری انجام شد، که در نهایت حضور تیم ها، کسب ۲ مدال طلا در قسمت بانوان بخش جوانان، توسط خانم پانته آ قلی پور در رشته های مختلف کورسی و کوهستان کسب شد.

تاج بخشیان در ادامه درباره میزبانی استان همدان هم اظهار داشت: هیات دوچرخه سواری استان همدان، ۳ میزبانی مسابقات دوچرخه سواری در دستور کار خود قرار داد، میزبانی مسابقات کورسی لیگ برتر در نهاوند و لیگ دسته ۱ در همدان و همچنین مسابقات لیگ برتر تریال در همدان همگی در آبان ۹۹، با هماهنگی فدراسیون دوچرخه سواری و اداره ورزش و‌ جوانان، اقدامات لازم انجام شد که متاسفانه بخاطر شرایط موجود در کشور و شیوع ویروس کرونا، تمامی مسابقات زیر نظر فدراسیون دوچرخه سواری تعطیل و این مسابقات نیز در همدان برگزار نشد.

وی با اشاره به حضور ۲ تن از ورزشکاران در اردوی تیم ملی گفت : در اردوی تیم ملی بهنام آرین و پریسا مجنونی حضور دارند که ضمن آرزوی موفقیت برای این عزیزان، هیات دوچرخه سواری استان همدان تمام قد از این ورزشکاران حمایت می کند و اقدامات خوبی در حوزه مالی برای رفع مشکلات این عزیزان انجام داده است.

در ادامه ایشان در تشریح حوزه مالی هیات دوچرخه سواری استان همدان گفت : این هیات در ابتدای امر بعد از انتخابات ۲۵ اسفند ۹۸ که تحویل گرفتم، با ساختار مالی بدهکار و ورشکسته ای روبرو بود، با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال ۹۹ بخشی از این بدهی ها و مشکلات مالی بجا مانده از مدیریت های قبلی هیات دوچرخه سواری، پرداخت گردید. در جذب منابع مالی تلاش های خوبی صورت گرفت که میتوانم به گرفتن اسپانسر و حامی مالی برای تیم دوچرخه سواری تریال استان همدان توسط بخش خصوصی اشاره کرد. با توجه به بالا رفتن دلار و وابستگی شدید ورزشکاران به تجهیزات بروز در سطح دنیا، مشکلات بزرگی پیش روی این هیات برای تامین این تجهیزات وجود دارد، که هیات دوچرخه سواری استان همدان سعی دارد با تعامل بیشتر با بخش خصوصی و دولتی بتواند این مشکلات را تا حدی حل نماید. 

رئیس هیات دوچرخه سواری استان همدان خاطر نشان کرد: چند تفاهمنامه آماده امضا با ارگان های مختلف در سطح استان، همچون شهرداری، آموزش و پرورش، هلال احمر و بسیج ورزشکاران در دست اقدام است. برگزاری کلاس های آموزشی مربی گری درجه ۳، ۲ و ۱ و داوری درجه ۳، ۲ و ۱ زیر نظر فدراسیون دوچرخه سواری در دستور کار این هیات قرار گرفته است.

در پایان ضمن تشکر مجدد از ریاست سابق فدراسیون آقای خسرو قمری و تشکر ویژه از دبیر فدراسیون دوچرخه سواری ، برای سرپرست جدید آقای افشین داوری آرزوی موفقیت در ادامه کار دارم.