شناسایی و پرورش نخبگان برای اعزام به مسابقات المپیاد استعدادهای برتر

رئیس هیات دوچرخه سواری شیراز از شناسایی نخبگان دوچرخه سوار و پرورش آن ها جهت اعزام به مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشوری در شهریورماه99 خبرداد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری و به نقل از هیات دوچرخه سواری شیراز، امیر رحیمی  با بیان اینکه شناسایی نخبگان دوچرخه سواری از 23 اردیبهشت ماه 99 آغاز شده است،گفت: نام نویسی جهت شناسایی نخبگان تا پایان روز 17 خرداد همچنان ادامه دارد و علاقمندان دارای شرایط می توانند جهت حضور در مسابقات و تست های لازم نام نویسی نمایند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون نزدیک به 50 ورزشکار جهت شناسایی استعدادها نام نویسی کرده اند، افزود: از طریق شبکه های فضای مجازی در حال انتقال آموزش های اولیه به این افراد برای حضور در مسابقات هستیم ، تا با تست ها و چگونگی برگزاری مسابقات استعدادیابی آشنایی پیدا کنند. 

رئیس هیات دوچرخه سواری شیراز ،با بیان اینکه در هر گروه سنی سه نفر شرکت کننده برتر انتخاب می شود، ابراز داشت: پس ازآن با تمرینات لازم آماده می شوند برای حضور در مسابقات استانی و با کسب امتیازهای لازم برای اعزام به مسابقات استعدادیابی کشور که در شهریورماه برگزار می شود. 

رحیمی همچنین افزود: مابقی ورزشکارانی که شاخص های لازم را کسب نمی کنند معرفی می شوند به مربیان حاضر در سطح شیراز ، که انشاءالله آماده شوند برای مسابقات بعدی که آینده در شیراز یا در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: سومین سال است که این مسابقات جهت شناسایی و پرورش استعدادهای برتر در رشته های مختلف ورزشی زیر نظر وزارت ورزش برگزار می شود و دوچرخه سواری هم از جمله رشته هایی است که با استقبال خوبی همراه است. 

رئیس هیات دوچرخه سواری شیراز در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته هم استان فارس در این مسابقات شرکت کرد و جزو تیم های مدال آور بوده و امید هم است با تلاش هایی که توسط هیات دوچرخه سواری استان در حال انجام است ، امسال هم مدال های شایسته ای برای استان فارس و شهر شیراز کسب نمائیم.