برگزاری همایش بزرگ دوچرخه سواری در کرمانشاه

همایش بزرگ دوچرخه سواری به منظور تجلیل از تلاشگران صنعت برق نیروگاه زاگرس کرمانشاه با حضور بیش از 150 دوچرخه سوار برگزار شد.

ایوب محمودی رئیس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه در حاشیه این مراسم که امروز(9 تیر) از مسیر فرودگاه کرمانشاه تا نیروگاه برق زاگرس برگزار شد، اظهارکرد: دوچرخه سواران کرمانشاهی این مسیر 50 کیلومتری رفت و برگشت را رکاب زدند تا در این روزهای گرم سال از زحمات پرسنل صنعت برق نیروگاه زاگرس قدردانی کنند.

وی در ادامه بااشاره به گذشت حدود یک سال و نیم از شیوع بیماری کرونا، گفت: علیرغم اینکه شیوع این بیماری فعالیت های هیات را تحت تاثیر قرار داد، اما تلاش کردیم تا با کمک پیشکسوتان، ارکان اساسی هیات و باشگاه های خصوصی فعال بتوانیم از تهدید کرونا فرصت سازی کنیم.

رئیس هیات دوچرخه سواری افزود: در این راستا، در سه حوزه قهرمان سازی، زیرساختی و انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با سایر نهادها  و دستگاه ها اقدام کردیم.

وی خاطرنشان کرد: طی پنج ماه گذشته سه دوچرخه سوار کرمانشاهی در رشته سرعت به عضویت تیم ملی درآمده اند تا به مسابقات آسیایی قزاقستان دعوت شوند که این یک افتخار برای استانی است که هیچ زیرساختی دراین رشته ندارد.

محمودی در ادامه با بیان اینکه در بحث زیرساخت ها نیز اقداماتی در استان انجام گرفته، گفت: فاز اول مسیر دوچرخه سواری بلوار تاق بستان کرمانشاه به طول یک کیلومتر از ابتدای شهرک کارمندان تا بیمارستان حضرت معصومه(س) تا پایان این هفته به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: همچنین اخیرا شهرداری یک پارک بانوان با عنوان پردیسان را در بلوار تاق بستان احداث کرده که در این پارک یک مسیر دوچرخه سواری نیز برای بانوان احداث شده و این هفته به بهره برداری می رسد.

رئیس هیات دوچرخه سواری اعلام کرد: با رایزنی هایی که انجام داده ایم، در دهکده المپیک نیز زمینی به هیات اختصاص پیدا کرده تا در آنجا یک مسیر سرعت استاندارد را احداث کنیم، به گونه ای که بتوانیم مسابقات آسیایی کراس کانتری را هم در آن برگزار کنیم. احداث یک پیست استاندارد نیز در این زمین در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در مجموعه ورزشی 15 خرداد نیز قطعه زمینی با مساحت 2200 متر مربع به هیات اختصاص یافته که در نظر داریم یک پیست برای استفاده باشگاه های ورزشی و نیز تعلیم سنین پایه در آنجا راه اندازی کنیم.

محمودی درادامه با قدردانی از حمایت های نیروگاه برق زاگرس کوثر از دوچرخه سواری کرمانشاه، خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا بتوانیم با کمک هیات ورزش کارگری رشته دوچرخه سواری را در بین کارگران واحدهای تولیدی مختلف استان ترویج دهیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود به تلاش های فعالین صنعت برق استان اشاره کرد و گفت: باوجود اینکه بیماری کرونا طی یک سال و نیم گذشته مشکلات زیادی را برای حوزه های مختلف بوجود  آورده، اما کارکنان صنعت برق استان بصورت شبانه روزی تلاش کرده اند تا خللی در برق رسانی به مردم و بویژه به حوزه بهداشت و درمان وارد نشود و به نحو احسن به وظایف خود عمل کنند که جای قدردانی دارد.  

در ادامه این مراسم سیامک ادبی مربی کرمانشاهی تیم ملی دوچرخه سواری نیز به تشریح آخرین وضعیت ملی پوشان دوچرخه سواری کرمانشاه پیش از اعزام به مسابقات آسیایی پرداخت و گفت: دوچرخه سواری کرمانشاه با دست خالی سه ملی پوش تحویل داده، این درحالی است که استان هایی مانند گیلان، تهران و کرمان بهترین پیست ها را در اختیار دارند، اما هرکدام تنها یک ملی پوش دارند.

وی به در پیش بودن مسابقات آسیایی قزاقستان اشاره کرد و گفت: برای این مسابقات پنج ملی پوش اعزامی داریم که از این تعداد سه دوچرخه سوار کرمانشاهی هستند.

ادبی اعلام کرد: به اذعان بسیاری از کارشناسان، دوچرخه سواران زاگرس می توانند پدیده های دوچرخه سواری ایران باشند.

وی در ادامه به فقدان تیم دوچرخه سواری بانوان در کرمانشاه هم پرداخت و گفت: در سالهای گذشته چنین تیمی را  داشتیم و حتی کاپیتان تیم ملی دوچرخه سواری بانوان ایران هم یک کرمانشاهی بود، اما دیگر سالهاست که چنین تیمی را نداریم و امیدواریم بزودی شاهد تشکیل آن باشیم.