مدیر تیم ملی دوچرخه سواری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ورزشکاران و باشگاه‌ها به حال خود رها شده اند

علیرضا احمدی گفت: مسئولان ورزشی در دوران شیوع کرونا هیچ تدبیری برای ورزشکاران و باشگاه‌ها نداشتند.

 

 

علیرضا احمدی مدیر تیم ملی دوچرخه سواری بیان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا شرایط برای رکابزنان بسیار سخت و دشوار شده است. بسیاری از قهرمانان و دوچرخه سواران به خاطر نداشتن درآمد و تعطیلی باشگاه‌ها این رشته را کنار گذاشته اند. چرا در این دوران کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان توجهی به ورزشکاران نمی‌کنند!  

او گفت: در طول این چند ماه که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد مسئولان هیچ تدبیری برای ورزشکاران و باشگاه‌ها نداشتند و آن‌ها را به حال خود رها کردند. بسیاری از باشگاه‌های دوچرخه سواری نابود شده است. حتی تیم‌های نفتی ما هم تعطیل شده است و دیگر در لیگ تیمداری نمی‌کنند. اکنون در دوچرخه سواری فقط یک باشگاه سپاهان باقی مانده است و  فقط استان‌ها بازیکنان را به لیگ می‌آورند.

احمدی عنوان کرد: دوچرخه سواری برای المپیک تک سهمیه دارد که هنوز نفر اعزامی مشخص نیست. طبق مصوبه کمیته ملی المپیک به مدت یک سال به ورزشکار المپیکی حقوق تعلق می‌گیرد. انتخاب بهترین رکابزن طول می‌کشد و ما تا دقیقه ۹۰ نفر اعزامی به المپیک مشخص نیست. با توج به این شرایط تکلیف هزینه‌های ۱۲ نفری که در اردو حضور دارند چه می‌شود.

مدیر تیم ملی دوچرخه سواری اظهار کرد: در طول این دوران کمیته ملی  المپیک چه خدماتی را به فدراسیون‌های المپیکی ارائه داده است. ما در سال گذشته ۴۰ درصد بودجه فدراسیون را دریافت نکردیم و در سال ۹۹ مبلغ بسیار کمی برای فدراسیون واریز شده است. فدراسیون با برخی از کارکنان تمدید قرارداد نکرد تا از بیمه بیکاری در دوران کرونا استفاده کنند که متاسفانه هیچ پولی به آن ها پرداخت نشده است. فدراسیون دوچرخه سواری  مجبور شد با وجود تمام مشکلات مالی برخی از آن‌ها را بازگرداند.

مسئولان به فکر معضلات دوچرخه سواری نیستند

او در ادامه گفت: ورزش ما رو به نابودی است و اگر با این روش پیش برویم معلوم نیست چه بلایی سر ورزش ایران بیاید. تا حالا کسی از مسئولان  درباره گرانی دوچرخه صحبت کرده است؟ ما با حامیان مالی مختلفی صحبت کردیم که عده‌ای از آن‌ها ورشکسته شدند یا به فدراسیون دوچرخه سواری پول پرداخت نمی‌کنند. وزارت ورزش آخرین وزارت محسوب می شود و هیچ توجهی به این وزارت نمی شود.

احمدی اظهار کرد: با این وجود چند مدال می‌توانیم در بازی‌های آسیایی مدال بگیریم. مسئولان باید واقعیت‌های دوچرخه سواری را هم ببینند. من رئیس هیئت استان چهار محال و بختیاری هستم که بودجه سال گذشته من ۲۰ میلیون تومان بود. با این بودجه پایین و هزینه‌های بالا چه کاری می‌توان در استان انجام داد. من برای برگزاری یک مسابقه بین المللی ۳۰۰ میلیون  تومان قرض کردم.

او در پایان بیان کرد: طبق اعلام فدراسیون پزشکی ورزشی مجوز آغاز فعالیت دوچرخه صادر شده بود و قرار شد مسابقات دوچرخه سواری از ۲۳ خردادماه آغاز شود. به یکباره فدراسیون پزشکی ورزشی نظر خود را عوض کرد و اجازه فعالیت به دوچرخه سواری داده نشد.