گزارش عملکرد دو ماهه سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری

رسول هاشم کندی سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح آخرین وضعیت این رشته، مشکلات و بدهی های جدید مجموعه و دغدغه های خود گفت.

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در دو ماه گذشته آخرین وضعیت بدهی ها و ساختمان نیمه کاری فدراسیون را تشریح کرد و گفت: وضعیت خوبی نداریم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری و به نقل از خبرنگار مهر، دوماه از زمانی که رشیدی از ریاست چند ماهه خود در فدراسیون دوچرخه سواری به دلیل مشکلات قانونی و ایرادات وارد شده از سوی UCI مجبور به کناره گیری شد می گذرد. کناره گیری رشیدی تنها یکی از هزار مشکل دوچرخه سواری بود تا این رشته با تعلیق روبرو نشده و در وضعیت اسفبارتری قرار نگیرد.

دکتررسول هاشم کندی سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح آخرین وضعیت این رشته، مشکلات و بدهی های جدید مجموعه و دغدغه های خود گفت.

وی در پاسخ به این پرسش که وزارت ورزش و جوانان این روزها درحال تعیین تکلیف انتخابات فدراسیون های ورزشی است و تکلیف برگزاری انتخابات دوچرخه سواری با توجه به نزدیک شدن به اردوها و برنامه های تیم های ملی برای حضور در بازیهای آسیایی به کجا می رسد گفت: اساسنامه ما باید ابتدا به تصویب فدراسیون جهانی این رشته برسد و هنوز این اتفاق نیفتاده است. ما در حال مکاتبه با اتحادیه جهانی هستیم چرا که باید بند بند این اساسنامه بررسی شود و بعد از آن زمینه برگزاری انتخابات فراهم شود.

وی در ادامه پیرامون وضعیت بدهی های فدراسیون و اینکه شنیده شده بدهی های جدیدی نیز به مجموعه تحمیل شده، گفت: متاسفانه ما هر روز شاهد ابعاد تازه ای از مشکلات مالی فدراسیون هستیم. به تازگی بدهی های جدید میلیونی نیز به مجموعه بابت انشعابات و اجاره بها نیز اضافه شده که در حال بررسی آن هستیم! شرکت تجهیز به تازگی اعلام کرده که ساختمان های نیمه کاره و زمین هایی که به فدراسیون ها در مجموعه آزادی تحویل شده باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند و اگر فدراسیونی توان تکمیل ساخت ساختمان خود را ندارد این شرکت آن را تکمیل و خودش به بهره برداری می رساند.

هاشم کندی در پاسخ به این پرسش که «با توجه به اینکه ساختمان نیمه کاره فدراسیون به پیمانکار بدهی داشته و شرایط برای ادامه کار نیز مهیا نیست، چنانچه تکمیل این ساختمان به شرکت تجهیز واگذار شود تکلیف آن چه خواهد شد و آیا به فدراسیون باز می گردد یا خیر؟» گفت: این مسئله ابعاد مختلفی برای خود دارد و هنوز برای خود ما هم واضح نیست که در نهایت قرار است چه تصمیمی برای این ساختمان بگیرند. ما هم از مراجع ذیصلاح در حال پیگیری مشکلات این ساختمان هستیم.

وی ادامه داد: به دنبال سرقت هفته گذشته مجموعه، برای حفاظت از این ساختمان قرار است به دور مجموعه حصار بکشیم.

«همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی با فدراسیون دوچرخه سواری برای گرفتن تست های دوپینگ به چه شکلی خواهد بود و آیا این مسئله می تواند به کاهش این معضل در رشته دوچرخه سواری کمک کند یا خیر؟» سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری در این خصوص گفت: یکی از مهمترین اتفاقاتی که این روزها برای ما رقم خورده بحث ساماندهی کنترل دوپینگ و رتبه بندی ورزشکاران است. در بحث دوپینگ ،فدراسیون پزشکی و نادوی ایران همکاری خوبی با هم دارند و قرار است در انتها برای ورزشکاران پاسپورت بیولوژیک صادر شود. این اتفاق برای اولین بار رخ می دهد. یکی از معیارهای ما برای رتبه بندی ورزشکاران همین بحث کنترل دوپینگ است. تست خون تا الان هم گران بوده و قرار است این آزمایش ها به دوحه برده شود و در WADA ثبت گردد. به این ترتیب هر ورزشکاری مجبوراست این تست را بدهد.

وی با بیان اینکه ما ورزشکار پاک می خواهیم، تصریح کرد: با ادامه این روند ورزشکار یا باید پاک باشد یا باید کنار برود و چاره ای ندارد. مطمئنا این کنترل می تواند تا ۹۰ درصد مشکلات دوپینگ را در ورزش ما کاهش دهد و ما هم از این مسئله استقبال می کنیم.

دکترهاشم کندی ادامه داد: در بحث رتبه بندی ورزشکاران که برای اولین بار انجام می شود قرار است تمام امتیازات ورزشکاران چه در مسابقات داخلی و چه خارجی در کل سال رصد شده و در سامانه ای ثبت شود. همین طور قرار است بحث RTP نادو و تست های دوپینگ و بررسی مرکز سنجش هم در این سامانه ثبت شود. ما در آینده برای دعوت به اردوها و بررسی شرایط آمادگی ورزشکاران این رتبه بندی را ملاک قرار می دهیم.

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری در ادامه به برگزاری کلیه مسابقات تقویم سال ۱۴۰۰ و پایان فصل رقابت ها اشاره کرد و گفت: ما تمام تقویم مسابقات را انجام داده ایم و تمام مسابقات عقب افتاده را برگزار کردیم. از زمانی که من مسئولیت فدراسیون را برعهده گرفتم تمامی مسابقات برگزار شده است و حتی تور مرند و مسابقات میکامال کیش و چند مسابقه جداگانه را برای رکابزنان برگزار کردیم و قرار است در چند روز آینده مسابقات بانوان نیز برگزار شده و فصل مسابقات به اتمام برسد.

وی اظهار داشت: در همین مدت کوتاه کارهای خوب دیگری هم انجام شده است. بحث ساماندهی اداری فدراسیون، تعیین تکلیف وضعیت مربیان تیم ملی و کادر فنی فدراسیون نیز انجام شده است. برنامه ریزی برای برگزاری اردوهای تیم ملی از دهم آذرماه نیز انجام شده ومقدمات در شهرهای میزبان فراهم گردیده است. همین طور رایزنی های خوبی با اسپانسرها انجام دادیم که به زودی خبرهای خوبی از آن خواهید شنید.