واکنش فدراسیون دوچرخه‌سواری به پولی شدن ورود به تیم ملی!

سخنگوی فدراسیون دوچرخه‌سواری نسبت به انتقادات در مورد نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی و گرفتن پول از رکابزنان برای انجام تست ورود به تیم ملی توضیحاتی ارائه داد.

محمود وفایی، سخنگوی فدراسیون دوچرخه‌سواری درباره انتقاد دوچرخه سواران نسبت به دعوت تنها هفت نفر به اردوی تیم ملی بزرگسالان جاده و اینکه ۱۰ نفر اول رنکینگ دعوت نشده اند، تصریح کرد: چه کسی گفته که قرار بوده ۱۰ نفر اول رنکینگ را دعوت کنیم؟ وقتی سقف اعزام ما به رویدادها سه نفر است چرا باید ۱۰ نفر را به اردو دعوت کنیم؟ اگر کسی این اعتراض را دارد که فرد پشت سر او در رنکینگ، به اردو دعوت شده به ما اعلام کند و اگر چنین اتفاقی افتاده باشد، او را به اردو دعوت خواهیم کرد ولی اینکه بگوید نفر ششم بوده اما پنج نفر  اول به اردو  دعوت شده اند منطقی نیست.  ما نفر ضعیف تری دعوت نکردیم و نگفته ایم که ۱۰ نفر اول رنکینگ دعوت می شوند. 

او ادامه داد: البته باید این را در نظر بگیریم که رنکینگ ما به بلوغ کافی نرسیده است و از این رو شاید تعداد کمی از ورزشکاران خوب که به دلایل مصدومیت یا موارد دیگر نتوانستند عملکرد خودشان را داشته باشند و در این اردو دعوت نشده اند، دعوت شوند تا از آنها تست گرفته و شرایطشان بررسی شود. این کار با توجه ضرورت، شاید اتفاق بیفتد. ما ‌واقعا فرصت کمی داریم و اصلا فکر نمی کردیم که قهرمانی آسیا در اسفند برگزار شود و کلا برنامه های تدارکاتی تیم ملی تغییر کرد.

وفایی در مورد اینکه دوچرخه‌سواران در مکانیزم شانس مجدد برای ورود به اردوی تیم ملی باید مبلغ ۵۰۰ هزار تومان بابت آنالیز تست‌ها در هر مرحله پرداخت کنند و در فضای مجازی این بحث عنوان شده که ورود به تیم ملی پولی شده است،  تاکید کرد: فدراسیون هنوز به صورت رسمی چیزی در مورد سازوکار تست ها اعلام نکرده است و تنها  مطلبی که از سوی فدراسیون اعلام می‌شود، رسمیت دارد. قرار است اصلاحی در ساز و کار تست ها ایجاد کنیم و سپس آن را به طور رسمی اعلام کنیم. ساز و کار گرفتن تست ها به فدراسیون مربوط می شود و برنامه‌ای هم برای گرفتن هزینه نداریم.

او در مورد  نام علیرضا حقی در بین اعضای کادرفنی اردوی تیم ملی دوچرخه‌سواری استقامت در قشم گفت: اردوی نیمه استقامت در رشت برگزار می شود و حقی در خواست کرد ابتدا با آنها تمرین کند سپس به اردوی تیم ملی در قشم اضافه می شود و  در این مدت زینلی مربی تیم ملی با ملی پوشان است. 

سخنگوی فدراسیون درباره علت  غیبت برخی اعضای کمیته فنی در جلسه تاکید کرد: مجید ناصری ایران نیست، آقایان چایچی، روزبهانه و میزبانی اعلام کردند به دلیل کاری که برایشان پیش آمده و مشکلات شخصی  نمی توانند شرکت کنند اما بقیه اعضا حضور داشتند.