FARSI | ENGLISH   www.CFI.ir


پرتو آذر: مي خواهم در المپيك شركت كنم              قمری به همراه وزیر ورزش در سیستان و بلوچستان              درگذشت بانوی جوان دوچرخه سواری ایران              قمری:موفقیت‌های چهار سال گذشته را به فال نیک می‌گیریم             پیام تبریک رییس فدراسیون دوچرخه سواری به دکتر روحانی            

سه شنبه 30 آبان 1396

کلام روز

«اقتصاد مقاومتی:
تولید- اشتغال»









"دور امتیازی"

114ـ2ـ3ـ تعریف:

دور امتیازی یک مسابقه تخصصی یا ویژه ای است که رده بندی توسط جمع بستن امتیازات کسب شده در اسپرینتها بدست میآید.

115ـ2ـ3ـ سازماندهی مسابقه: تعداد دوچرخه سوارانی که وارد مسابقه می شوند باید داوران در صورت امکان مسابقه را هماهنگ کنند و در دور مقدماتی بعد از جمع بستن امتیازات نفرات برتر به دور فینال راه پیدا می کنند.

116ـ2ـ3ـ برای پیستهای 250 متر و کمتر از هر 10 دور یک خط امتیازی داریم.

و برای بقیه پیست ها از هر 2 کیلومتر یک خط امتیازی داریم که بصورت زیر می باشد:

برای پیستهای 74/285 متری از هر 7 دور یک خط امتیاز داریم.

بریا پیستهای 33/333 متری از هر 6 دور یک خط امتیاز داریم.

برای پیستهای 400 متری از هر 5 دور یک خط امتیازی داریم.

117-2-3 مسابقه باید در مسافتها و تعداد دورها و اسپرینهای زیر برگزار شود.






در قهرمانی جهان مسابقه در مسافتها و تعداد دورها و اسپرینتها برگزار می شود.







118-2-3- در هر اسپرینت یا خط امتیازی اولین دوچرخه سوار 5 امتیاز دومین دوچرخه سوار 3 امتیاز و سومین دوچرخه سوار 2 امتیاز و چهارمی یک امتیاز می گیرد.

هر دوچرخه سواری که یک دور کامل از پشت گروه اصلی را بگیرد 20 امتیاز مثبت می گیرد.

هر دوچرخه سواریکه یکدور عقب بماند و گروه اصلی او را از پشت بگیرد 20 امتیاز منفی می گیرد.

119ـ2ـ3ـ چنانکه 2 یا چند دوچرخه سوار امتیاز مساوی و یکسان داشته باشند جهت رده بندی به اسپرینهای آخر مراجعه کرده و هر دوچرخه سواریکه بهترین امتیاز را کسب کرده باشد در رده بندی جایگاه بهتری خواهد داشت.

120ـ2ـ3ـ اجرای مسابقه: قبل از استارت نصف دوچرخه سواران در بالا در کنار نردها بصورت پشت سر هم قرار می گیرند.

و نصف دیگر در پایین در منطقه اسپرینت توسط مربیان نگهداری می شوند.

121ـ2ـ3ـ استارت بصورت متحرک بعد از یک دور خنثی می باشد.

122ـ2ـ3ـ اسپرینتها باید طبق قوانین اسپرینتها برگزار گردد.

123ـ2ـ3ـ موقعی 20 امتیاز به دوچرخه سوار تعلق می گیرد که از پشت بعد از یکدور کامل گروه بزرگ یا اصلی را بگیرد.

124ـ2ـ3ـ دوچرخه سواری که یک دور عقب مانده مي تواند از خلا یا باد نفر پیشتاز استفاده کند ولي نمي تواند به عنوان نفر پيشتاز به نفري كه او را از پشت گرفته كمك كند، کمترین جریمه دیسکالیفه است.

125ـ2ـ3ـ اگر یک یا چند دوچرخه سوار از پشت گروه اصلی یا بزرگ را بگيرند 20 امتیاز مثبت می گیرند. امتیازات باید سریعاً به یک یا چند دوچرخه سوار داده شود.

126ـ2ـ3ـ دوچرخه سوارانی که یک دور عقب مانده اند مي توانند در آخر گروه جایگیری کنند و از خلا گروه اصلی یا بقیه استفاده کنند ولي نمي توانند در جلوي گروه اصلي حركت كنند.در غير اين صورت اوت از مسابقه هستند.

127ـ2ـ3ـ دوچرخه سوارانی که یک یا چند دور عقب می مانند کمیسرپنل آنها را جریمه یا اوت می کند.

128ـ2ـ3ـ اگر بین دوچرخه سواران تبانی انجام گیرد حاکم بعد از اخطار آنها را دیسکالیفه یا اوت می کند.

129ـ2ـ3ـ اگر حادثه ناگوار به رسمیت شناخته شود دوچرخه سوار مجاز است 1300 متر توقف نموده یعنی دور خنثی داشته باشد و بعد از رفع عیب و قبل از تمام شدن این مسافت وارد مسابقه شود.


باید قبل از مکانی که برای او حادثه اتفاق افتاده یعنی از وسط پیست وارد مسابقه شود.

130ـ2ـ3ـ دوچرخه سواریکه دچار حادثه شده در یک کیلو متر آخر نمی توانند وارد مسابقه شوند.

131ـ2ـ3ـ اگر نصف بیشتر دوچرخه سواران بیافتند مسابقه را متوقف نموده و کمیسر باید فاصله گروهها را تشخیص و تعیین نماید و بعداً از محل مناسب که نزدیک به محل حادثه دیده ، استارت مجدد داده شود .

132ـ2ـ3ـ اگر دوچرخه سواری در 5 دور مانده دچار حادثه شده و ممکن نیست به مسابقه بر گردد و بر حسب دورهای برنده یا بازنده و یا امتیازات گرفته قبل از وقوع حادثه در رده بندی قرار می گیرد .

133ـ2ـ3ـ اگر پیست در مابین مسابقه به هر دلیلی آماده برگزاری نباشد کمیسر طبق جدول زیر تصمیماتی می گیرد.

تاريخ  ارسال:شنبه 17 دي 1390 - 12:30

تعداد بازديد: 148

کد:27698-1396



    امكانات


  Free PageRank Checker

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به فدراسيون دوچرخه سواری جمهوري اسلامي ايران می باشد.