FARSI | ENGLISH   www.CFI.ir


قمری: مربی ژاپنی ماهیانه ۱۰ هزار یورو هزینه دارد              محمود پراش سرمربی تیم ملی فهرست نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا را اعلام کرد.              جلسه بررسی عملکرد تیم ملی کوهستان در اردوی ایتالیا و اسلوونی با حضور قمری برگزار شد             مسابقات قهرمانی کشور سال ۱۳۹۷ بانوان در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان با حضور ۸۰ ورزشکار از ۱۸ استان کشور به میزبانی استان تهران برگزار شد             قمری:دیپلماسی ورزشی با حضور سلطانی‌فر شکل تازه‌ای گرفت             

جمعه 30 فروردين 1398

کلام روز

نامگذاری سال 1398
رونق تولید








1250 كيلومتر تلاش براي زنده‌نگه‌داشتن نام خليج‌فارس
خليج‌فارس آخرين ايستگاه ركابزن عاشق

از بندرعباس شروع به ركاب زدن كرده است، مقصد نهايي «فاو» است. مي‌گويد مي‌خواهد سهم خود را در پاسداري از نام خليج‌فارس ادا كند. مي‌گويد از كودكي عاشق دوچرخه‌سواري بود و كارنامه كلاس اول دبستان و كسب معدل 20، دوست داشتني‌ترين آرزوي كودكي او را رنگي از واقعيت بخشيد، پدر با خريد دوچرخه‌اي آبي رنگ او را به اوج شادي رساند.

مي‌گويد با رشد سني آرزوي كودكي و همبازي هميشگي به فراموشي سپرده نشد.
عشق به دوچرخه‌سواري با او همراه شد تا آنجا كه دوسال قبل تصميم گرفت سوار بر دوچرخه دور كشور را ركاب بزند، حركتي كه تصميم آن را از خيلي وقت پيش گرفته بود از همان روزهاي كودكي كه نقاشي از مادر مي‌آموخت، از همان روزي كه مادر نقشه ايران مي‌كشيد و او با خود مي‌گفت روزي سوار بر دوچرخه تمام نقاط آن را خواهد گشت.

در مسير حركت به دور كشور بود كه حادثه‌اي باعث آشنايي او با دنياي امدادگران جمعيت هلال احمر شد و اين آشنايي او را نيز هلالي كرد. مي‌گويد ركاب زني در كنار سواحل خليج فارس را با دو انگيزه آغاز كرده است، اول پاسداري نام خليج فارس و دوم فرهنگ‌سازي براي پيوستن به جمعيت هلال احمر كشور و رشد همدلي و نوع دوستي در ميان ايرانيان، همدلي بي‌چشمداشت و تنها از روي عشق به ايران و ايراني.

سيدميثم آقا سيدحسيني عضو داوطلب هلال احمر كشور كه حركت نمادين خود را از 20 فروردين‌ماه آغاز كرده است تا با طي 1250 كيلومتر ركاب‌زني روز ملي خليج‌فارس به مقصد نهايي برسد از خود، خانواده و اهدافش اينگونه به ايران گفت.

*آشنايي‌تان با سازمان هلال‌احمر از چه زماني بود؟

در سال 90 با دوچرخه‌ سفري از طرف فدراسيون دوچرخه‌سواري به دور ايران داشتم. در جاده سمنان به مشهد دچار حادثه شدم به علت شرايط نامساعد آب و هوايي منطقه، دچار افت فشار شده بودم و اصلاً وضعيت جسماني مناسبي نداشتم تا اينكه به يكي از پايگاه‌هاي داوطلبان جمعيت هلال‌احمر مراجعه كردم و آنها با زحمات فراواني كه كشيدند، باعث شدند شرايط جسماني‌ام بهبود پيدا كند.
لطفي كه آنها در حق من كردند هرگز فراموشم نشد و مشتاق شد با عضويت در جمعيت هلال‌احمر بتوانم به همنوعانم خدمت كنم. اكنون با افتخار از اين يك‌سال عضو شدن در سازمان هلال‌احمر صحبت مي‌كنم.

*به‌طور حرفه‌اي چند سال است كه دوچرخه‌سواري مي‌كنيد؟

از دوران كودكي به دوچرخه‌سواري علاقه‌مند بودم و هميشه آرزو داشتم دوچرخه داشته باشم تا اينكه در سن هفت سالگي چون نمرات كارنامه‌ام درخشان بود، پدر به قولي كه داده بود عمل كرد و دوچرخه‌اي آبي‌رنگ برايم خريداري كرد.

*چطور به فكر افتاديد تا باشگاه دوچرخه‌سواري تأسيس كنيد؟

اين باشگاه نخستين باشگاهي است كه تلفيقي از هنر، ادب، فرهنگ، ورزش، روحيه شهادت‌طلبي، جهاد و ايثار در آن وجود دارد و افرادي كه در اين مجموعه ما را ياري مي‌كنند، اين ويژگي‌هاي مثبت را دارا هستند.
در اصل بايد گفت باشگاه يك پل ارتباطي با سازمان هلال احمر در انجام امور بشردوستانه است.
دوچرخه‌سواري ورزشي مركب است. ورزش‌هايي را كه با يك وسيله انجام مي‌شود، دوست دارم.

* با توجه به اينكه عضو داوطلب هلال احمر هستيد، نگاه‌تان به بشردوستي و نوعدوستي چگونه است؟

از دوران كودكي با مادرم نقاشي مي‌كشيدم. اكثر اوقات نقشه ايران را كه شبيه به يك گربه است، طراحي مي‌كردم، به‌طوري كه تصاوير و كشيدن طرح درياي خزر و خليج فارس در ذهن من عجين و با زندگي شخصي‌ام آميخته شده بود.

اين احساس وطن‌دوستي و بشردوستانه در كنار يكديگر قرار گرفت و مصادف شد با روز 20 فروردين سال 91 كه روز فناوري هسته‌اي است و من تصميم گرفتم از بندرعباس تا خرمشهر (فاو) را با دوچرخه طي مدت 20 روز تا تاريخ 10ارديبهشت كه روز ملي خليج فارس است ركاب بزنم.

*ايده اين كار چگونه به ذهنتان رسيد؟

ايام نوروز امسال همراه خانواده‌ام سفري به خليج فارس داشتم. كنار ساحل خليج فارس بودم كه پدر پيشنهاد داد تا افتخاري براي كشور رقم بزنم.
همانجا بود كه تصميم گرفتم در طول اين مسير براي نيازمندان و بيماران كمك‌هاي مردمي را جمع‌آوري كرده و با كمك سازمان هلال‌احمر، هدايا را ميان نيازمندان تقديم كنيم.

*چه برنامه‌‌هاي جدي براي شروع اين سفر داريد؟

برنامه‌هاي خاصي تنظيم شده است. مي‌خواهم افرادي را كه توان مالي دارند، ترغيب به كمك به نيازمندان كنم، همچنين قصد دارم جوانان و مردم را با فعاليت‌هاي هلال احمر آشنا كنم.
دستاورد مهم اين سفر چند جلد كتاب خواهد بود كه توسط سازمان هلال‌احمر به چاپ خواهد رسيد و درآمد به دست آمده از فروش كتاب‌ها هم به نيازمندان تحت پوشش سازمان هلال احمر هديه خواهد شد.

*كمي از جزئيات اين سفر بگوييد؟

ساعت 5 صبح روز 20 فروردين سال 91 از بندرعباس به مقصد فاو خرمشهر حركتم را آغاز كردم. قرار است طي اين مدت20 روز صبح‌ها از ساعت 5 تا 10 صبح و بعد از استراحت يك ساعته دوباره از ساعت 11 تا 15 ركاب بزنم و چون انگيزه‌اي به تجمل‌گرايي ندارم، سفري است كه در آن تنها هستم و به هر شهري كه مي‌رسم، جمعيت داوطلبان هلال احمر از من استقبال خواهند كرد.
تقريباً روزي 70 كيلومتر ركاب مي‌زنم. اين توانايي را دارم كه اين ميزان را به 140 كيلومتر برسانم. بندرعباس تا خرمشهر 1250 كيلومتر فاصله دارد.

*هدف اصلي‌تان از انتخاب اين مسير چه بود؟

به منظور تأكيد به بيگانگان و براي اثبات خليج هميشه فارس و يادآوري روزهاي صلح و نوعدوستي همچنين حمايت از ارزش‌هاي انساني، تلاش براي تسكين آلام بشري، احترام به انسان‌ها، تلاش در جهت برقراري تفاهم متقابل و صلح و پايداري ميان ملت‌ها، حمايت از زندگي و سلامت انسان‌ها، كنترل و ريشه‌كن كردن بيماري ايدز، ديدار با نيازمندان و محرومان منطقه و حق مسلم ملت شريف ايران كه فناوري هسته‌اي است اين مسير را انتخاب كردم و با شعار تجليل از شهداي فناوري هسته‌اي ركاب مي‌زنم. همچنين همسويي ادب، فرهنگ، هنر، ايثار و صلح و نوع دوستي از اهداف بلندپايه‌اي است كه دنبال مي‌كنم.

* براي كتابي كه قرار است در طول مسير نوشته شود نيز عنواني انتخاب كرده‌ايد؟

كتاب كه دستاورد اصلي اين سفر است در طول مسير نوشته مي‌شود كه شامل عكس محرومان و نيازمندان است و از نثرهاي ادبي نيز تشكيل شده است.
قرار است اين كتاب تحت عنوان «با پاهايم بر فراز خليج فارس پرگشودم» چاپ شود.

*اين سفر كه جنبه صلح‌دوستي و بشردوستي نيز دارد قرار است در كتاب ركوردهاي گينس به ثبت برسد؟

نامه نگاري‌هايي از سوي سازمان هلال‌احمر، فدراسيون دوچرخه‌سواري و وزارت ورزش در اين زمينه انجام شده كه اميدوارم هرچه سريعتر به نتيجه برسد.

* سفر با دوچرخه چه سختي‌هايي دارد؟

سفر با دوچرخه سخت و دشوار است.
سفر كردن به تنهايي نيز دشواري‌هاي خاص خودش را دارد اما تنهايي را دوست دارم و معتقد هستم كه برخي اوقات تنهايي باعث سازندگي انسان و ارتقاي روح مي‌شود.
براي انجام اين سفر چه تمريناتي انجام داده‌ايد؟
به طور مستمر و دائم دوچرخه‌سواري مي‌كنم. به طور معمول هفته‌اي 4 روز دوچرخه‌سواري در برنامه‌ روزانه‌ام دارم و به طور حرفه‌اي حتي در كوهستان تمرينات متداومي را براي حفظ سلامت و آمادگي جسماني‌ام دارم.

*دستاوردتان از اين سفر؟

انجام سفرهاي خاص، شهرت و محبوبيت به همراه مي‌آورد. اما اين تمام آن چيزي نيست كه در تصور من مي‌گنجد و در اين سفر خاص 98درصد از هدفم اين است كه دوستان و همراهان زيادي براي جمعيت هلال‌احمر جذب كنم زيرا به اهداف انساندوستانه اين جمعيت كاملاً واقف هستم.

* بعد از پايان اين سفر بشردوستانه چه برنامه‌هاي ديگري براي آينده داريد؟

سفر به دور دنيا با دوچرخه به دليل اين كه پژوهشگر و محقق هستم و داستان‌هاي اجتماعي مي‌نويسم برايم جذابيت دارد كه قرار است با حمايت وزارت ورزش محقق شود.
اعتقاد دارم هر هدفي در زندگي با لطف خداوند محقق خواهد شد.

منبع:iran-newspaper.com

تاريخ  ارسال:يكشنبه 10 ارديبهشت 1391 - 10:53

تعداد بازديد: 296

کد:28252-1398



    امكانات


  Free PageRank Checker

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به فدراسيون دوچرخه سواری جمهوري اسلامي ايران می باشد.