FARSI | ENGLISH   www.CFI.ir


قمری: مربی ژاپنی ماهیانه ۱۰ هزار یورو هزینه دارد              محمود پراش سرمربی تیم ملی فهرست نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا را اعلام کرد.              جلسه بررسی عملکرد تیم ملی کوهستان در اردوی ایتالیا و اسلوونی با حضور قمری برگزار شد             مسابقات قهرمانی کشور سال ۱۳۹۷ بانوان در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان با حضور ۸۰ ورزشکار از ۱۸ استان کشور به میزبانی استان تهران برگزار شد             قمری:دیپلماسی ورزشی با حضور سلطانی‌فر شکل تازه‌ای گرفت             

جمعه 28 دي 1397

کلام روز

نامگذاری سال 97
حمایت از کالای ایرانی








وظایف داوران

92- تايم گير ها كه وظايف ايشان مفصل در صفحات قبل توضيح داده شده

93- قاضي پايان و كمك او كه وظايف ايشان نيز به طور مفصل قبلا توضيح داده شده

94- كمسير 2 كه نقش خيلي مهمي مانند بقيه داوران در مسابقه را دارد و ايشان مانند سكاندار كشتي مي ماند كه بتواند كاروان دوچرخه سواري به طور كامل و صحيح هدايت كند.

95- برگزار كننده بايد براي كميسرپنل و در صورت امكان براي داور 2 ماشين سقف باز در اختيار آنها بگذرد.

96- برگزار كننده بايد دو ماشين نچرال سرويس با تجهيزات كامل در اختيار كاروان قرار دهد.

97- برگزار كننده بايد شماره پيراهن و ديگر تجهيزات را به صورت مجاني در اختيار تيم ها قرار دهد.

98- مدير برگزاري بايد در جلو ماشين داور 2 با فاصله 300 متر حركت كند.

99- ماشين كميسرپنل در پشت گروه اصلي براي مديريت خوب كاروان حركت مي كند.

100- به همراه داور 2 موتور سوار اطلاع رسان و در جلو او در صورت امكان دو ماشين سرويس دهنده عمومي به همراه او باشند.

101- سرويس دهنده فقط مي توانند در مورد تغذيه آب و دوچرخه سواران بدهند و تغذيه نمي توانند بدهند.

102- داور 2 در موقع استارت در جلو گروه با فاصله 300 متر حركت مي كند و بعد كه گروه جدا شد در پشت سر او قرار مي گيرد. و بقيه ماشين ها اعم از ميهمان-خبرنگار-پليس بايد 5 دقيقه قبل حركت كنند.

103- داوران در ماشين هاي خود به اندازه كافي آب داشته باشند. تا در موقع لزوم در اختيار دوچرخه سواران قرار دهند.

104- داور 2 بايد ماشين هاي جلويي و موتور سواران را كنترل و هدايت كند.

105- تمامي ماشين هاي جلويي بايد در يك لاين حركت كنند و سرعت آنها را با سرعت دوچرخه سواران هماهنگ كند.

106- داور 2 در بعضي از مواقع مي تواند در صورتي كه حوادث غير مترقبه پيش بيايد جاي مدير برگزاري را بگيرد.

107- داور 2 پاسخگويي تمامي سوالات و اشكالات و كنترل ماشين ها و موتور در جلو گروه مي باشد. بخصوص بايد سرويس دهنده هاي بي طرف را تحت كنترل داشته باشند.

108- سرويس دهنده هاي بي طرف بايد خود را هماهنگ با داور 2 بنمايند.

109- موتور اطلاع رسان همراه داور 2 بايد شماره دوچرخه سواران جدا شده و هم چنين تايم آنها را به داور و کمیسر پنل نشان دهد و به راديوتور اعلام كند.

110- موتورسوار اطلاع رسان موقعي با داور 2 موارد بالا را همكاری مي كند كه فاصله گروه پيشرو با گروه اصلي 2 دقيقه يا بيشتر باشد. و موتور دوم در پشت گروه در مورد بروز حوادث اخبار به اطلاع رادیو تور و مربیان برساند و داوران و موتورسوار تايم برد براي سنجش فاصله زماني گروه ها از تابلوهاي كيلومتر و ديگر علائم كارخانجات و مساجد و ديگر علائم براي گرفتن فاصله زماني گروه ها استفاده كرده و فاصله زماني را بدست بياورند.

111- داور تايم برد يا تخته سياه بايد شماره و فاصله زماني بيشتر از 30 ثانيه دوچرخه سواران جدا كرده را يادداشت كرده و در سمت چپ حركت كرده به كل كاروان نشان دهد.

112- نشان دادن فاصله زمانی گروهها توسط تایم برد برای تمامی گروهها الزامی است.

113- ما بايد عموما 3 ماشين سرويس دهنده بي طرف داشته باشيم كه دو تايي آن در کنار مدير برگزاری يا داور 2 و يكي در آخر كاروان حركت مي كند در اختيار رئيس پنل قرار دارد.

114- و جايگاه سرويس دهنده عمومي نسبت به موقعيت گروه ها قابل تغيير است.

115- ماشين هاي سرويس دهنده عمومي بايد دوچرخه و طوقه يدكي و بطري هاي آب سر بسته داشته باشند و به موقع از آنها استفاده كنند و در اختيار دوچرخه سواران قرار دهند.

116- براي جاده هاي باريك بهتر است از موتور هاي سرويس دهنده بي طرف استفاده كنيم اگر ماشين هاي بي طرف نتوانند در آن موقعيت حركت كنند.

117- ماشين آنتي دوپينگ بايد در جلو ماشين مدير برگزاري حركت نمايد.

118- و ماشين آنتي دوپينگ نبايد به همراه دوچرخه سواران حركت كرده و 20 كيلومتر مانده به آخر مسابقه به خط پايان برود.

119- هم چنين ماشين قاضي پايان و تايم گير بايد 20 كيلومتر مانده به آخر مسابقه را ترك كنند. و به خط پايان مي روند.

120- ماشين قاضي پايان و تايم گير در خطوط امتنيازي و كوهستان بايد 10 تا 5 كيلومتر مانده حركت نمايند و در خطوط فوق مستقر باشند.

121- کمیسر پنل هميشه در پشت گروه اصلي كه دوچرخه سواران نتيجه بخش در آن گروه هستند قرار مي گيرد و کلیه داوران باید تا آخر مسابقه شماره گروههای خود را و اتفاقات و حوادث را با ذکر کیلومتر و زمان در لیست یا فرم مخصوص یادداشت فرموده و در آخر مسابقه گزارش کار خود را به قاضی پایان تقدیم کند.

122- کمیسر پنل هميشه پاسخگويي درخواست ها و اشكالات دوچرخه سواران و تيم ها مي باشد.

123- کمیسر پنل مي تواند در موقع تگرگ، طوفان، برف مسابقه را نگه دارد و در صورت خوب شدن هوا به مسير ادامه دهند يا مسابقه را تعطيل اعلام كند.

124- کمیسر پنل با همكاري داور 3 ترافيك يا ترتيب حركت ماشين ها را كنترل مي كند. و در مواقع پنچري زمين خوردن و تغذيه گرفتن دوچرخه سواران با پرچم قرمز به ماشين هشدار دهد تا مواظب دوچرخه سواران باشند.

125- کمیسر پنل هم چنين از طريق راديوتور به دكتر-آمبولانس جهت كمك رساني هر چه سريعتر به دوچرخه سواران اطلاع مي دهد.

126- بروم واگن ماشيني است كه آخرين داور در آن مستقر مي باشد و دوچرخه سواراني كه از دور مسابقه جا مي مانند و نمي توانند به مسابقه ادامه دهند جمع آوري كرده و شماره پيراهن آنها را مي گيرد. و به کمیسر پنل مسابقه تقديم كند و موقعي كه ماشين بروم واگن از روي خط پايان گذشت يعني مسابقه تمام شده تلقي مي شود و دوچرخه سواري در مسير مسابقه نمي باشد و داور برون واگن باید پشت سر آخرین دوچرخه سوار حرکت کند و زمان ورزشکارانی که از محدودیت زمانی مسابقه بیشتر بوده اگر بخواهد از دور مسابقه اوت کند باید با کمیسر پنل هماهنگ نماید.

127- موتورسواران مارشال بايد در تقاطع مستقر شده و با پرچم هاي خود دوچرخه سواران را راهنمايي كنند و مسير را به آنها نشان دهند.





128- تيم ها بايد 90 تا 60 دقيقه قبل از استارت مسابقه براي انجام كنترل دوچرخه ورزشكاران و امضاء و اهداء جوايز حضور داشته باشند و 10 دقيقه مانده به استارت بايد ورزشكاران در خط استارت آماده باشند.

129- دفترچه امضاء 10 دقيقه مانده به استارت جمع آوري مي شود.

130- 5 تا 10 دقيقه مانده به استارت بايد ورزشكاران در خط استارت حاضر باشند.

131- ماشين هاي خبرنگار و ميهمان و غيره بايد چند دقيقه قبل از استارت حركت كنند.

132- ماشين هاي كاروان تبليغاتي بايد 20 دقيقه قبل از استارت حركت كنند.

133- كليه ماشين ها در خط هاي اسپرينت و كوهستان كه در جلو حركت مي كنند بايد 1000 متر مانده به خط ها به جلو رفته و مسير را خالي نمايند.

134- كليه عوامل اجرايي از جمله مدير برگزاري – مديران تيم ها- داوران- رانندگان و عوامل امنيتي بايد 24 ساعت قبل ملاقات داشته و سازماندهي شوند و حتي 2 ساعت قبل از مسابقه نيز ملاقاتي داشته باشند (در مسابقات مرحله اي)

135- وسايل مورد نياز يك داور مخصوصا تايم گير و قاضي پايان

1- مداد
2- پاكن
3- چسب كاغذي
4- قيچي
5- چاقو
6- ميخكوب
7- باطري براي ضبط صوت
8- ماژيك يا خودكار نوك كاغذي
9- هاي لايت
10- كرنومتر
11- سوت
12-دفترچه يادداشت
13- دفترچه راهنماي فني
14- ليست استارت

136- به اين كه قبلا اشاره شد ترتيب قرار گرفتن داور موتور و نچرال سرويس و ماشين تيم ها در پشت سر دوچرخه سواران به شرح زير همراه با تصاوير مي باشد.

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 28 تير 1391 - 08:54

تعداد بازديد: 210

کد:28996-1397



    امكانات


  Free PageRank Checker

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به فدراسيون دوچرخه سواری جمهوري اسلامي ايران می باشد.