FARSI | ENGLISH   www.CFI.ir


پرتو آذر: مي خواهم در المپيك شركت كنم              قمری به همراه وزیر ورزش در سیستان و بلوچستان              درگذشت بانوی جوان دوچرخه سواری ایران              قمری:موفقیت‌های چهار سال گذشته را به فال نیک می‌گیریم             پیام تبریک رییس فدراسیون دوچرخه سواری به دکتر روحانی            

يكشنبه 28 آبان 1396

کلام روز

«اقتصاد مقاومتی:
تولید- اشتغال»









وظایف داوران

92- تايم گير ها كه وظايف ايشان مفصل در صفحات قبل توضيح داده شده

93- قاضي پايان و كمك او كه وظايف ايشان نيز به طور مفصل قبلا توضيح داده شده

94- كمسير 2 كه نقش خيلي مهمي مانند بقيه داوران در مسابقه را دارد و ايشان مانند سكاندار كشتي مي ماند كه بتواند كاروان دوچرخه سواري به طور كامل و صحيح هدايت كند.

95- برگزار كننده بايد براي كميسرپنل و در صورت امكان براي داور 2 ماشين سقف باز در اختيار آنها بگذرد.

96- برگزار كننده بايد دو ماشين نچرال سرويس با تجهيزات كامل در اختيار كاروان قرار دهد.

97- برگزار كننده بايد شماره پيراهن و ديگر تجهيزات را به صورت مجاني در اختيار تيم ها قرار دهد.

98- مدير برگزاري بايد در جلو ماشين داور 2 با فاصله 300 متر حركت كند.

99- ماشين كميسرپنل در پشت گروه اصلي براي مديريت خوب كاروان حركت مي كند.

100- به همراه داور 2 موتور سوار اطلاع رسان و در جلو او در صورت امكان دو ماشين سرويس دهنده عمومي به همراه او باشند.

101- سرويس دهنده فقط مي توانند در مورد تغذيه آب و دوچرخه سواران بدهند و تغذيه نمي توانند بدهند.

102- داور 2 در موقع استارت در جلو گروه با فاصله 300 متر حركت مي كند و بعد كه گروه جدا شد در پشت سر او قرار مي گيرد. و بقيه ماشين ها اعم از ميهمان-خبرنگار-پليس بايد 5 دقيقه قبل حركت كنند.

103- داوران در ماشين هاي خود به اندازه كافي آب داشته باشند. تا در موقع لزوم در اختيار دوچرخه سواران قرار دهند.

104- داور 2 بايد ماشين هاي جلويي و موتور سواران را كنترل و هدايت كند.

105- تمامي ماشين هاي جلويي بايد در يك لاين حركت كنند و سرعت آنها را با سرعت دوچرخه سواران هماهنگ كند.

106- داور 2 در بعضي از مواقع مي تواند در صورتي كه حوادث غير مترقبه پيش بيايد جاي مدير برگزاري را بگيرد.

107- داور 2 پاسخگويي تمامي سوالات و اشكالات و كنترل ماشين ها و موتور در جلو گروه مي باشد. بخصوص بايد سرويس دهنده هاي بي طرف را تحت كنترل داشته باشند.

108- سرويس دهنده هاي بي طرف بايد خود را هماهنگ با داور 2 بنمايند.

109- موتور اطلاع رسان همراه داور 2 بايد شماره دوچرخه سواران جدا شده و هم چنين تايم آنها را به داور و کمیسر پنل نشان دهد و به راديوتور اعلام كند.

110- موتورسوار اطلاع رسان موقعي با داور 2 موارد بالا را همكاری مي كند كه فاصله گروه پيشرو با گروه اصلي 2 دقيقه يا بيشتر باشد. و موتور دوم در پشت گروه در مورد بروز حوادث اخبار به اطلاع رادیو تور و مربیان برساند و داوران و موتورسوار تايم برد براي سنجش فاصله زماني گروه ها از تابلوهاي كيلومتر و ديگر علائم كارخانجات و مساجد و ديگر علائم براي گرفتن فاصله زماني گروه ها استفاده كرده و فاصله زماني را بدست بياورند.

111- داور تايم برد يا تخته سياه بايد شماره و فاصله زماني بيشتر از 30 ثانيه دوچرخه سواران جدا كرده را يادداشت كرده و در سمت چپ حركت كرده به كل كاروان نشان دهد.

112- نشان دادن فاصله زمانی گروهها توسط تایم برد برای تمامی گروهها الزامی است.

113- ما بايد عموما 3 ماشين سرويس دهنده بي طرف داشته باشيم كه دو تايي آن در کنار مدير برگزاری يا داور 2 و يكي در آخر كاروان حركت مي كند در اختيار رئيس پنل قرار دارد.

114- و جايگاه سرويس دهنده عمومي نسبت به موقعيت گروه ها قابل تغيير است.

115- ماشين هاي سرويس دهنده عمومي بايد دوچرخه و طوقه يدكي و بطري هاي آب سر بسته داشته باشند و به موقع از آنها استفاده كنند و در اختيار دوچرخه سواران قرار دهند.

116- براي جاده هاي باريك بهتر است از موتور هاي سرويس دهنده بي طرف استفاده كنيم اگر ماشين هاي بي طرف نتوانند در آن موقعيت حركت كنند.

117- ماشين آنتي دوپينگ بايد در جلو ماشين مدير برگزاري حركت نمايد.

118- و ماشين آنتي دوپينگ نبايد به همراه دوچرخه سواران حركت كرده و 20 كيلومتر مانده به آخر مسابقه به خط پايان برود.

119- هم چنين ماشين قاضي پايان و تايم گير بايد 20 كيلومتر مانده به آخر مسابقه را ترك كنند. و به خط پايان مي روند.

120- ماشين قاضي پايان و تايم گير در خطوط امتنيازي و كوهستان بايد 10 تا 5 كيلومتر مانده حركت نمايند و در خطوط فوق مستقر باشند.

121- کمیسر پنل هميشه در پشت گروه اصلي كه دوچرخه سواران نتيجه بخش در آن گروه هستند قرار مي گيرد و کلیه داوران باید تا آخر مسابقه شماره گروههای خود را و اتفاقات و حوادث را با ذکر کیلومتر و زمان در لیست یا فرم مخصوص یادداشت فرموده و در آخر مسابقه گزارش کار خود را به قاضی پایان تقدیم کند.

122- کمیسر پنل هميشه پاسخگويي درخواست ها و اشكالات دوچرخه سواران و تيم ها مي باشد.

123- کمیسر پنل مي تواند در موقع تگرگ، طوفان، برف مسابقه را نگه دارد و در صورت خوب شدن هوا به مسير ادامه دهند يا مسابقه را تعطيل اعلام كند.

124- کمیسر پنل با همكاري داور 3 ترافيك يا ترتيب حركت ماشين ها را كنترل مي كند. و در مواقع پنچري زمين خوردن و تغذيه گرفتن دوچرخه سواران با پرچم قرمز به ماشين هشدار دهد تا مواظب دوچرخه سواران باشند.

125- کمیسر پنل هم چنين از طريق راديوتور به دكتر-آمبولانس جهت كمك رساني هر چه سريعتر به دوچرخه سواران اطلاع مي دهد.

126- بروم واگن ماشيني است كه آخرين داور در آن مستقر مي باشد و دوچرخه سواراني كه از دور مسابقه جا مي مانند و نمي توانند به مسابقه ادامه دهند جمع آوري كرده و شماره پيراهن آنها را مي گيرد. و به کمیسر پنل مسابقه تقديم كند و موقعي كه ماشين بروم واگن از روي خط پايان گذشت يعني مسابقه تمام شده تلقي مي شود و دوچرخه سواري در مسير مسابقه نمي باشد و داور برون واگن باید پشت سر آخرین دوچرخه سوار حرکت کند و زمان ورزشکارانی که از محدودیت زمانی مسابقه بیشتر بوده اگر بخواهد از دور مسابقه اوت کند باید با کمیسر پنل هماهنگ نماید.

127- موتورسواران مارشال بايد در تقاطع مستقر شده و با پرچم هاي خود دوچرخه سواران را راهنمايي كنند و مسير را به آنها نشان دهند.





128- تيم ها بايد 90 تا 60 دقيقه قبل از استارت مسابقه براي انجام كنترل دوچرخه ورزشكاران و امضاء و اهداء جوايز حضور داشته باشند و 10 دقيقه مانده به استارت بايد ورزشكاران در خط استارت آماده باشند.

129- دفترچه امضاء 10 دقيقه مانده به استارت جمع آوري مي شود.

130- 5 تا 10 دقيقه مانده به استارت بايد ورزشكاران در خط استارت حاضر باشند.

131- ماشين هاي خبرنگار و ميهمان و غيره بايد چند دقيقه قبل از استارت حركت كنند.

132- ماشين هاي كاروان تبليغاتي بايد 20 دقيقه قبل از استارت حركت كنند.

133- كليه ماشين ها در خط هاي اسپرينت و كوهستان كه در جلو حركت مي كنند بايد 1000 متر مانده به خط ها به جلو رفته و مسير را خالي نمايند.

134- كليه عوامل اجرايي از جمله مدير برگزاري – مديران تيم ها- داوران- رانندگان و عوامل امنيتي بايد 24 ساعت قبل ملاقات داشته و سازماندهي شوند و حتي 2 ساعت قبل از مسابقه نيز ملاقاتي داشته باشند (در مسابقات مرحله اي)

135- وسايل مورد نياز يك داور مخصوصا تايم گير و قاضي پايان

1- مداد
2- پاكن
3- چسب كاغذي
4- قيچي
5- چاقو
6- ميخكوب
7- باطري براي ضبط صوت
8- ماژيك يا خودكار نوك كاغذي
9- هاي لايت
10- كرنومتر
11- سوت
12-دفترچه يادداشت
13- دفترچه راهنماي فني
14- ليست استارت

136- به اين كه قبلا اشاره شد ترتيب قرار گرفتن داور موتور و نچرال سرويس و ماشين تيم ها در پشت سر دوچرخه سواران به شرح زير همراه با تصاوير مي باشد.

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 28 تير 1391 - 08:54

تعداد بازديد: 123

کد:28996-1396



    امكانات


  Free PageRank Checker

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به فدراسيون دوچرخه سواری جمهوري اسلامي ايران می باشد.