FARSI | ENGLISH   www.CFI.ir


پرتو آذر: مي خواهم در المپيك شركت كنم              قمری به همراه وزیر ورزش در سیستان و بلوچستان              درگذشت بانوی جوان دوچرخه سواری ایران              قمری:موفقیت‌های چهار سال گذشته را به فال نیک می‌گیریم             پیام تبریک رییس فدراسیون دوچرخه سواری به دکتر روحانی            

يكشنبه 28 آبان 1396

کلام روز

«اقتصاد مقاومتی:
تولید- اشتغال»









تایم گیری

به طوري كه قبلا توضيح داده شد اگر تايم گير دو نفر باشد صدم هاي ثانيه به طور مجزا ثبت شده تا در صورت مساوي بودن به آنها مراجعه كرد در اين صورت بدترين زمان يا بالاترين زمان- زمان دوچرخه سوار مي باشد به طور مثال زمان 17-45-1 مورد قبول است.

و اگر تايم گير 3 نفر باشد زمان ميانگين مورد قبول است و زمان دوچرخه سوار محسوب مي گردد و به طور مثال 17-46-1و 19-46-1 و 18-46-1 كه زمان مورد قبول 18-46-1 مي باشد.

و بهتر است زمان هاي ثبت شده در پيست به صدم و هزارم ثانيه باشد

وظايف : تايم گير در موقع انجام مسابقه

تايم گير قبل از هر چيز لازم به مسابقه- مسافت- امتيازات- مسير مسابقه از برگزار كننده گرفته و در صورت امكان قبلا دفترچه راهنمايي مسابقه را دريافت كرده و مطالعه نمايد و بايد نحوه امتياز دهي و پاداش هاي زماني و نتايج را بيشتر موردت مطالعه قرار دهد.

و هم چنين محدوديت هاي زماني مسابقه و وجود ريل راه آهن و تونل و موانع طبيعي و گذرگاه حيوانات و شهر ها و تعداد خط هاي امتيازي و كوهستان و آخر خط ها و نوع مسابقات جاده تايم تريل و پرولوگ و غيره را مطالعه كرده و با اطلاعات كامل فرم هاي خود را آماده كرده و مسابقه را با اطمينان شروع نمايد و اطلاعات كافي را در اختيار عوامل فني بگذارد.

مسابقات جاده ممكن است به صورت 1روزه يا چند مرحله اي انجام گيرد. كه در مسابقات 1 روزه تايم گير وظايفي دارد به حضورتان تقديم مي گردد.

1- ساعت خود را با زمان رسمي ميزان كند.

2- كيلومتر ماشين خود از نقطه صفر کیلومتر – صفر نمايد يعني از محل استارت واقعي

3- محاسبه ميانگين سرعت

4- حضور در گذرگاه هاي قطار- ماشين – حيوانات كه مسير موقتا مسدود مي گردد.

براي اين كه اگر زماني مشكلي در اين گذرگاه ها پيش آمد بتواند قوانین را اجرا كرده و از بروز مشكل جلوگيري كند اگر گروهي از دوچرخه سواران از اين گذرگاه عبور كرده و گروه ديگر در پشت گذرگاه ماندند مي تواند با استارت كرنومتر يدكي خود فواصل زماني را محاسبه كند و اگر گروه هاي كه به هم مي رسند فاصله 30 ثانيه اي با هم داشته باشند در موقع استارت با هم استارت داده مي شوند ولي اگر بيشتر از 30 ثانيه باشد با فواصل زماني ثبت شده گروه هاي مختلف استارت داده مي شوند و در آخر زمانهای متوقف شده را از تایم دوچرخه سواران کم کرده و رده بندی انفرادی را انجام می دهیم.

چنانچه دوچرخه سواری بدون اجازه داوران از گزرگاه رد شدند از مسابقات حذف می شوند.

5. يادداشت هر گروه در پايان خط (يادداشت نفرات اول و آخر هر گروه) الزامي مي باشد.





چنانچه دوچرخه سواران با هم به آخر خط برسند داراي زمان يكسان خواهند بود مگر اين كه دوچرخه سواران بيشتر از يك ثانيه با هم اختلاف داشته باشند.

يعني وقتی طوقه عقب دوچرخه سوار جلويي با طوقه جلو دوچرخه سوار عقبی موقعیکه از خط پایان می گذرند یک یا بیشتر از یک ثانیه باشد.

اختلاف زماني 1 ثانيه محسوب مي شود و زمان جداگانه براي آنها ثبت مي شود.

تايم گير بايد تا رسيدن آخرين دوچرخه سوار و رسيدن بروم واگن بايد در پايان خط حضور داشته باشند هر چند از محدوديت زماني بيشتر باشد محدودیت زماني هر مسابقه توسط برگزار كننده اعمال مي شود و در صورت نبودن طبق قانون uci عمل خواهد شد

6. در محاسبه ميانگين سرعت بدون در نظر گرفتن پاداش و جرائم زماني بايد عمل شود.

7. محدودیت زماني را مي توان با توجه به وضعیت آب و هوايي و سختي مسير و با تصویر کمیسر پنل و سرپرست فني و برگزار كننده تغییر داد.

8. كنترل زمان هاي ثبت شده و تاييد توسط قاضي پايان و تسليم به کمیسر پنل اجباري مي باشد و از اين به بعد بايد نتايج انتشار و تسليم تيم ها گردد.

9. جمع بندي و رده بندي تیمی هر مرحله به دو صورت انجام می شود. رده بندي تيمي با جمع بهترین زمان 3 نفر از هر تیم مقام بهتري را دارا مي باشد.

10. جمع بندی بر حسب امتیازات یعنی بجای اینکه بهترین زمانها را جمع کنند امتیازات ورزشکاران بر حسب مقامهایی که آورده اند جمع می کنند.

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 28 تير 1391 - 08:59

تعداد بازديد: 105

کد:29015-1396



    امكانات


  Free PageRank Checker

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به فدراسيون دوچرخه سواری جمهوري اسلامي ايران می باشد.