FARSI | ENGLISH   www.CFI.ir


پرتو آذر: مي خواهم در المپيك شركت كنم              قمری به همراه وزیر ورزش در سیستان و بلوچستان              درگذشت بانوی جوان دوچرخه سواری ایران              قمری:موفقیت‌های چهار سال گذشته را به فال نیک می‌گیریم             پیام تبریک رییس فدراسیون دوچرخه سواری به دکتر روحانی            

جمعه 31 شهريور 1396

کلام روز

«اقتصاد مقاومتی:
تولید- اشتغال»










کریتیوم

51- در بعضی از مواقع برگزار كننده براي رده بندي روز اول مسابقه از رشته كريتيوم که 1 مرحله محسوب می شود استفاده مي كند. كه بهتر است روز اول از آن استفاده نشود و چون احتمال ضرب ديدگي ورزشكاران زیاد است به همين خاطر بيشتر در اواسط مسابقه براي جلب و جذب تماشاگر در اواسط مسابقات مرحله اي استفاده مي شود و هم چنین شايد به عنوان مسابقه یک روزه نيز استفاده شود و به هر حال جزئیات اين مسابقه جهت اطلاع عزيزان مي باشد.

1- از اين رشته بیشتر به عنوان مسابقات يك روزه استفاده مي شود.

2- يك مسابقه جاده است كه در يك مسير بسته انجام می شود. به روش هاي زير برگزار مي گردد.

3- در مسابقات تور یا مرحله ای بعنوان یک مرحله مسابقه استقامت محسوب می گردد.

4- رده بندي فقط توسط خط پايان

5- رده بندي توسط جمع امتياز خط هاي اسپرينت مياني و خط پايان

6- اگر كريتيوم مسابقه 2 يا 3 روزه باشد مجموعه انفرادي در روز آخر مشخص خواهد شد. و نتیجه تیمی هر مرحله را هر روز مشخص می کنیمو نتیجه تیمی کل مراحل در روز آخر مشخص می شود.

7- در خط پايان 150 متر و 50 متر بعد بايد پنل چینی شود.

8- اگر خط پايان در مسير مستقیم نباشد بايد 300 متر قبل پنل چینی شود.

9- مسابقه در مسير 800 تا 10000 متر برگزار مي شود.

10- جدول روبرو طول مسير و مسافت مسابقه را نشان مي دهد





11- جدول خطهای اسپرينت و راهنمائي مسابقه بايد مشخص شود.

12- محل استقرار جایگاه كمك رساني بايد مشخص شود.

13- بايد امتيازات خط مياني كمتر از خط پايان باشد.

14- اگر افرادي از گروه عقب بمانند يا از پشت سر گرفته مي شوند تصمیم با سر داور يا كميسرپنل است كه آيا به مسابقه ادامه دهند يا حذف شوند.

15- كميسرپنل مي تواند براي رفع نقص فني دوچرخه و دوچرخه سوار يك يا دولپ نسبت به طول مسير به دوچرخه سوار استراحت داده تا رفع عيب كند و دوباره به مسابقه ادامه دهد ولي نمي تواند در همان دور (اگر دور خط مياني يا آخر خط باشد امتيازي بگيرد) و دور خنثي اگر يك يا دور باشد در نتیجه يك يا دو دور مانده به خط پايان نمي توانند وارد مسابقه شوند (قوانین پیست)

16- A: دوچرخه سواري برنده اعلام مي شود كه بيشترين امتيازات را گرفته است.B: اگر امتیازات مساوی شد به امتیازات گرفته شده در اسپرینت ها مراجعه می کنیم. C: اگر باز دور ها و امتیازات با هم برابر شدند کسی برنده است که بیشترین،برنده شدن را در اسپرینت میانی داشته باشد.

17- اگر امتيازات در مجموعه لپ ها با هم برابر باشند براساس اسپرينت آخر تصمیم گرفته مي شود.

18- اگر دوچرخه سواري بعد از اتمام مسابقه چند دور عقب بمانند مسابقه را تمام شده اعلام مي كنيم. و با 30 ثانيه جريمه براي هر دور به هر ورزشكار عقب مانده محسوب کرده و به تایم نفر آخر مسابقه اضافه نموده و نتیجه را اعلام مي كنيم.

19- اگر در مسابقه كريتيوم قرار بر اين باشد كه به ورزشكاران تغذیه دهيم بايد 2 يا چند محل را براي تغذیه و كمك به رفع نقص فني آنها مشخص كنيم و داور در اين محل ها مستقر مي كنيم كه نقص فني دوچرخه را باز بيني نموده و نقص فني دوچرخه را تاييد نمايد در صورت عدم تاييد بايد به مسابقه ادامه داده و يا از دور مسابقه حذف شود و دوچرخه سوار حق ندارد مسير را خلاف دور زده و به محل يا ايستگاه تغذیه و يا رفع نقص فني برسد بايد مسير را موافق مسير مسابقه انجام دهد در غير اين صورت اوت از مسابقه مي باشد و اگر مربي يا سرپرست و يا هر كس ديگري غير از اين ايستگاه يا ايستگاه هاي مشخص شده ورزشكار خود را تغذیه يا رفع عيب نمايد در آن صورت ورزشكار و تيم جريمه نقدي خواهند شد.

براي اطلاع بيشتر استفاده كنندگان و قبل از پرداختن به مباحث جاده و تور به وظايف داوران و تايم گير يا وقت نگهدار و قاضي پايان مي پردازيم.

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 28 تير 1391 - 09:00

تعداد بازديد: 54

کد:29020-1396



    امكانات


  Free PageRank Checker

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به فدراسيون دوچرخه سواری جمهوري اسلامي ايران می باشد.