FARSI | ENGLISH   www.CFI.ir


قمری: مربی ژاپنی ماهیانه ۱۰ هزار یورو هزینه دارد              محمود پراش سرمربی تیم ملی فهرست نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا را اعلام کرد.              جلسه بررسی عملکرد تیم ملی کوهستان در اردوی ایتالیا و اسلوونی با حضور قمری برگزار شد             مسابقات قهرمانی کشور سال ۱۳۹۷ بانوان در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان با حضور ۸۰ ورزشکار از ۱۸ استان کشور به میزبانی استان تهران برگزار شد             قمری:دیپلماسی ورزشی با حضور سلطانی‌فر شکل تازه‌ای گرفت             

سه شنبه 28 اسفند 1397

کلام روز

نامگذاری سال 97
حمایت از کالای ایرانی








پرولوک

1- مسافت پرو لوگ 4 تا 8 کیلومتر

2- قبل از استارت باید مسافتی بطول 800 متر برای گرم کردن در نظر بگیریم.

3- ورزشکاران با توجه با تایم داده شده در لیست استارت بر روی خط استارت یا سکوی شیرجه حضور می یابند.

4- حداقل 2 یا 3 نفر از دوچرخه سواران باید در محل استارت که مشخص شده پشت سر هم قرار بگیرند.

5- تمامی ورزشکاران باید در رده بندی شرکت کنند.

6- اگر در حین استارت یکی از موارد مجاز نقص فنی ( زمین خوردن- شکستگی- پنچری) رخ داد ورزشکار می تواندبعد از رفع عیب نفر آخر استارت نماید.

7- اگر دوچرخه سواری در رده بندی شرکت نکند به منزله انصراف از مسابقه می باشد و حذف خواهد شد. برای پرولوگ نتیجه تیمی داده می شود.

8- اگر دوچرخه سواری در صورت شرکت به خط پایان نرسید بدترین زمان دوچرخه سوار در رده بندی به وی تعلق می گیرد.(قوانین خاص)
نحوه برگزاری و جرائم همانند تایم تریل انفرادی است.

9- اگر دوچرخه سوار با زمان یا تایم اعلام شده بر روی خط استارت حاضر نباشد استارت او شروع شده و زمان او از زمان اعلام شده به وی شروع شده است.

10- اگر بعد از تایم اعلام شده دوچرخه سوار در استارت حاضر باشد و بر روی خط استارت دوچرخه سوار حضور داشته باشد و زمان استارت وی رسیده باشد اولویت استارت با کسی است که در تایم اعلام شده بر روی خط استارت حاضر شده و برای نفر تاخیر کننده دیگر نیازی به شمارش معکوس نیست و تنها بعد از استارت نفر اصلی می تواند از پایین تخته استارت شروع به مسابقه کند.

11- اگر ورزشکاری- دوچرخه سوار دیگری را از پشت بگیرد باید با رعایت فاصله طولی و عرضی طبق قانون از او رد شود و از خلا او نمی تواند استفاده کند و هیچ ورزشکاری استفاده از خلا همدیگر را ندارند و در صورت استفاده از خلا آنها جریمه خواهد شد و یا دست گرفتن به هر وسیله نقلیه دیگری بمنزله اوت از مسابقه می بشد و هیچ ورزشکاری حق هول دادن بمنزله کمک به او را ندارد حتی اگر هم تیمی او باشد وگر نه شامل جریمه نقدی یا زمانی و یا حذف خواهد شد. در بعضی مواقع برگزار کننده برای نتایج پرولوگ نتیجه تیمی هم اعلام می کند و این می تواند جز شرایط خاص قانونی آن مسابقه باشد و اگر تعداد ورزشکاران از 60 نفر بیشتر باشد نباید فاصله بین استارت ورزشکاران از یک دقیقه بیشتر باشد.
نحوه استقرار داوران بشرح زیر می باشد 1- داور کنترل شماره و دوچرخه 2 نفر که در اول خط استارت با داشتن لوازم اندازه گیری دوچرخه از جمله متر-دستگاه وزن کردن و تابلویی که اندازه دوچرخه بر روی آن ثبت شده و دوچرخه را اندازه گیری می کنیم و چسب که بتوانند بر روی زمین اندازه 93/7 برای آقایان و برای بانوان 40/7 متر را بر روی زمین ثبت کنند و دوچرخه را کنترک کنند .

2- کمک استارتر 1 نفر 3- استارتر که با توجه به لیست استارت و زمان استارت مشخص هر ورزشکار و با اعلام 50 ثانیه – 30 ثانیه – 20 ثانیه – 10 ثانیه – 5 ثانیه – 4 ثانیه – 3 ثانیه – 2 ثانیه - 1 ثانیه رو را اعلام می کند و اگر شخصی در استارت حاضر نشد زمان و یا تایم آن نفر را نگه داشته و نفر بعدی در استارت حاضر می شود و اگر ورزشکاری زودتر از اعلام استارتر استارت نمود،استارتر به او آخرین اخطار را می دهدو در صورت تکرار از دور مسابقات حذف خواهد شد و بهتر است استارتر 2 کورنومتر داشته باشد.

4- نگهدارنده ورزشکار : اگر دستگاه استارتینگ بلاگ وجود داشته باشد در اینجا اگر لوازم الکترونیکی حاکم باشد دیگر نیازی به اعلام استارتر نمی باشد و دستگاه با صدای بوق خود استارت را اعلام می کند و اگر وجود نداشته باشد نگهدارنده موظف به نگه داشتن دوچرخه،دوچرخه سوار می باشد و ملزم نیست که در موقع استارت دوچرخه سوار را کشیده نگه دارد که نگذارد زودتر از موقع استارت کند و این دوچرخه سوار است که با صدای اعلام استارتر به مسیر ادامه می دهد و اینجور تلقی نشود که نگهدارنده نباید بگذارد که حرکت کند.





5- داور اعلام آماده بودن به داور ها که دارای دو پرچم برنگ قرمز و سبز می باشد که تا موقعیکه پرچم قرمز در بالای سر نگه داشته بمنزله آن است که دوچرخه سوار آماده نیست و اگر پرچم سبز را بالای سر خود داشته باشد یعنی دوچرخه سوار آماده استارت می باشد.

6- داور موتور مسیر مسابقه.

7- داوران ثابت مسیر مسابقه- داور

8- داوران خط پایان که شامل تایم گیر1 و تایم گیر 2 که بهتر است هر کدام دارای 2 کرنومتر 100 حافظه ای باشند- خط پایان- 3 کمک قاضی خط پایان .

9- تایم گیر 1 و 2 زمانیکه ورزشکار از خط پایان عبور می کند زمان او را ثبت نموده و یادداشت می کنند و باید صدم های او را یادد داشت کنند و اگر داور تایم 2 نفر باشد بدترین زمان،زمان هر ورزشکار می باشد بطور مثال زمان تایم گیر1 21- 40- 5 و زمان تایم گیر2 27- 40- 5 که نهایتا زمان 27-40 – 5 زمان همان ورزشکار می باشد.

و اگر تایم گیر 3 نفر باشد زمان میانگین زمان ورزشگار می باشد بطور مثال 22-41-5 و دیگری 27-41-5 و دیگری 25-41-5 می باشد که نهایتا 25-41-5 زمان آن ورزشکار می باشد که بعد از اتمام مسابقه قاضی پایان صحت مسابقه را تایید نموده و نتیجه را اعلام می کنیم که بهترین نفر زمانی فردا پیراهن طلایی را می پوشد. اگر تایم 2 نفر اول برای پوشیدن پیراهن طلایی با هم برابر باشند به صدم های ثبت شده تایم توسط داوران تایم گیر مراجعه کرده و دوچرخه سواری که تایم بهتر باشد او دارنده پیراهن طلایی می باشد.(تایم تریل انفرادی-تیمی- پرولوگ در مرحله رده بندی)






هم چنين از روي رده بندي انفرادي و ترتيب حرکت ماشین ها را براي فردا اعلام مي كنيم در پرولوگ بايد تابلو 1 كيلومتر به 1 كيلومتر اعلام شده و تابلو هاي 50 -100- 150-200-300 و 500 متر از خط پايان دقيق به صورت معكوس اندازه گیری شده و نصب شود و بهتر است براي كيلومتر آخر بنر و از پرچم مثلثي قرمز رنگ استفاده شود و بهتر است مسيري انتخاب شود كه از پيچ و خم زياد برخوردار نباشد و خط پايان در مسير صاف تعبيه شود.

و براي پرولوک پاداش زماني نداريم- در روز پرولوگ به هيچ عنوان مسابقه ديگري برگزار نمي كنيم.

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 28 تير 1391 - 09:01

تعداد بازديد: 219

کد:29025-1397



    امكانات


  Free PageRank Checker

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به فدراسيون دوچرخه سواری جمهوري اسلامي ايران می باشد.