FARSI | ENGLISH   www.CFI.ir


پرتو آذر: مي خواهم در المپيك شركت كنم              قمری به همراه وزیر ورزش در سیستان و بلوچستان              درگذشت بانوی جوان دوچرخه سواری ایران              قمری:موفقیت‌های چهار سال گذشته را به فال نیک می‌گیریم             پیام تبریک رییس فدراسیون دوچرخه سواری به دکتر روحانی            

يكشنبه 28 آبان 1396

کلام روز

«اقتصاد مقاومتی:
تولید- اشتغال»









پرولوک

1- مسافت پرو لوگ 4 تا 8 کیلومتر

2- قبل از استارت باید مسافتی بطول 800 متر برای گرم کردن در نظر بگیریم.

3- ورزشکاران با توجه با تایم داده شده در لیست استارت بر روی خط استارت یا سکوی شیرجه حضور می یابند.

4- حداقل 2 یا 3 نفر از دوچرخه سواران باید در محل استارت که مشخص شده پشت سر هم قرار بگیرند.

5- تمامی ورزشکاران باید در رده بندی شرکت کنند.

6- اگر در حین استارت یکی از موارد مجاز نقص فنی ( زمین خوردن- شکستگی- پنچری) رخ داد ورزشکار می تواندبعد از رفع عیب نفر آخر استارت نماید.

7- اگر دوچرخه سواری در رده بندی شرکت نکند به منزله انصراف از مسابقه می باشد و حذف خواهد شد. برای پرولوگ نتیجه تیمی داده می شود.

8- اگر دوچرخه سواری در صورت شرکت به خط پایان نرسید بدترین زمان دوچرخه سوار در رده بندی به وی تعلق می گیرد.(قوانین خاص)
نحوه برگزاری و جرائم همانند تایم تریل انفرادی است.

9- اگر دوچرخه سوار با زمان یا تایم اعلام شده بر روی خط استارت حاضر نباشد استارت او شروع شده و زمان او از زمان اعلام شده به وی شروع شده است.

10- اگر بعد از تایم اعلام شده دوچرخه سوار در استارت حاضر باشد و بر روی خط استارت دوچرخه سوار حضور داشته باشد و زمان استارت وی رسیده باشد اولویت استارت با کسی است که در تایم اعلام شده بر روی خط استارت حاضر شده و برای نفر تاخیر کننده دیگر نیازی به شمارش معکوس نیست و تنها بعد از استارت نفر اصلی می تواند از پایین تخته استارت شروع به مسابقه کند.

11- اگر ورزشکاری- دوچرخه سوار دیگری را از پشت بگیرد باید با رعایت فاصله طولی و عرضی طبق قانون از او رد شود و از خلا او نمی تواند استفاده کند و هیچ ورزشکاری استفاده از خلا همدیگر را ندارند و در صورت استفاده از خلا آنها جریمه خواهد شد و یا دست گرفتن به هر وسیله نقلیه دیگری بمنزله اوت از مسابقه می بشد و هیچ ورزشکاری حق هول دادن بمنزله کمک به او را ندارد حتی اگر هم تیمی او باشد وگر نه شامل جریمه نقدی یا زمانی و یا حذف خواهد شد. در بعضی مواقع برگزار کننده برای نتایج پرولوگ نتیجه تیمی هم اعلام می کند و این می تواند جز شرایط خاص قانونی آن مسابقه باشد و اگر تعداد ورزشکاران از 60 نفر بیشتر باشد نباید فاصله بین استارت ورزشکاران از یک دقیقه بیشتر باشد.
نحوه استقرار داوران بشرح زیر می باشد 1- داور کنترل شماره و دوچرخه 2 نفر که در اول خط استارت با داشتن لوازم اندازه گیری دوچرخه از جمله متر-دستگاه وزن کردن و تابلویی که اندازه دوچرخه بر روی آن ثبت شده و دوچرخه را اندازه گیری می کنیم و چسب که بتوانند بر روی زمین اندازه 93/7 برای آقایان و برای بانوان 40/7 متر را بر روی زمین ثبت کنند و دوچرخه را کنترک کنند .

2- کمک استارتر 1 نفر 3- استارتر که با توجه به لیست استارت و زمان استارت مشخص هر ورزشکار و با اعلام 50 ثانیه – 30 ثانیه – 20 ثانیه – 10 ثانیه – 5 ثانیه – 4 ثانیه – 3 ثانیه – 2 ثانیه - 1 ثانیه رو را اعلام می کند و اگر شخصی در استارت حاضر نشد زمان و یا تایم آن نفر را نگه داشته و نفر بعدی در استارت حاضر می شود و اگر ورزشکاری زودتر از اعلام استارتر استارت نمود،استارتر به او آخرین اخطار را می دهدو در صورت تکرار از دور مسابقات حذف خواهد شد و بهتر است استارتر 2 کورنومتر داشته باشد.

4- نگهدارنده ورزشکار : اگر دستگاه استارتینگ بلاگ وجود داشته باشد در اینجا اگر لوازم الکترونیکی حاکم باشد دیگر نیازی به اعلام استارتر نمی باشد و دستگاه با صدای بوق خود استارت را اعلام می کند و اگر وجود نداشته باشد نگهدارنده موظف به نگه داشتن دوچرخه،دوچرخه سوار می باشد و ملزم نیست که در موقع استارت دوچرخه سوار را کشیده نگه دارد که نگذارد زودتر از موقع استارت کند و این دوچرخه سوار است که با صدای اعلام استارتر به مسیر ادامه می دهد و اینجور تلقی نشود که نگهدارنده نباید بگذارد که حرکت کند.





5- داور اعلام آماده بودن به داور ها که دارای دو پرچم برنگ قرمز و سبز می باشد که تا موقعیکه پرچم قرمز در بالای سر نگه داشته بمنزله آن است که دوچرخه سوار آماده نیست و اگر پرچم سبز را بالای سر خود داشته باشد یعنی دوچرخه سوار آماده استارت می باشد.

6- داور موتور مسیر مسابقه.

7- داوران ثابت مسیر مسابقه- داور

8- داوران خط پایان که شامل تایم گیر1 و تایم گیر 2 که بهتر است هر کدام دارای 2 کرنومتر 100 حافظه ای باشند- خط پایان- 3 کمک قاضی خط پایان .

9- تایم گیر 1 و 2 زمانیکه ورزشکار از خط پایان عبور می کند زمان او را ثبت نموده و یادداشت می کنند و باید صدم های او را یادد داشت کنند و اگر داور تایم 2 نفر باشد بدترین زمان،زمان هر ورزشکار می باشد بطور مثال زمان تایم گیر1 21- 40- 5 و زمان تایم گیر2 27- 40- 5 که نهایتا زمان 27-40 – 5 زمان همان ورزشکار می باشد.

و اگر تایم گیر 3 نفر باشد زمان میانگین زمان ورزشگار می باشد بطور مثال 22-41-5 و دیگری 27-41-5 و دیگری 25-41-5 می باشد که نهایتا 25-41-5 زمان آن ورزشکار می باشد که بعد از اتمام مسابقه قاضی پایان صحت مسابقه را تایید نموده و نتیجه را اعلام می کنیم که بهترین نفر زمانی فردا پیراهن طلایی را می پوشد. اگر تایم 2 نفر اول برای پوشیدن پیراهن طلایی با هم برابر باشند به صدم های ثبت شده تایم توسط داوران تایم گیر مراجعه کرده و دوچرخه سواری که تایم بهتر باشد او دارنده پیراهن طلایی می باشد.(تایم تریل انفرادی-تیمی- پرولوگ در مرحله رده بندی)






هم چنين از روي رده بندي انفرادي و ترتيب حرکت ماشین ها را براي فردا اعلام مي كنيم در پرولوگ بايد تابلو 1 كيلومتر به 1 كيلومتر اعلام شده و تابلو هاي 50 -100- 150-200-300 و 500 متر از خط پايان دقيق به صورت معكوس اندازه گیری شده و نصب شود و بهتر است براي كيلومتر آخر بنر و از پرچم مثلثي قرمز رنگ استفاده شود و بهتر است مسيري انتخاب شود كه از پيچ و خم زياد برخوردار نباشد و خط پايان در مسير صاف تعبيه شود.

و براي پرولوک پاداش زماني نداريم- در روز پرولوگ به هيچ عنوان مسابقه ديگري برگزار نمي كنيم.

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 28 تير 1391 - 09:01

تعداد بازديد: 100

کد:29025-1396



    امكانات


  Free PageRank Checker

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به فدراسيون دوچرخه سواری جمهوري اسلامي ايران می باشد.