FARSI | ENGLISH   www.CFI.ir


پرتو آذر: مي خواهم در المپيك شركت كنم              قمری به همراه وزیر ورزش در سیستان و بلوچستان              درگذشت بانوی جوان دوچرخه سواری ایران              قمری:موفقیت‌های چهار سال گذشته را به فال نیک می‌گیریم             پیام تبریک رییس فدراسیون دوچرخه سواری به دکتر روحانی            

دوشنبه 1 آبان 1396

کلام روز

«اقتصاد مقاومتی:
تولید- اشتغال»









صدرنشین جدول رده بندی انفرادی تورهای آسیایی در گفتگو با UCI:
رقابت در توردوفرانس مهمترین آرزویم است

حسین علیزاده رکابزن تیم پتروشیمی تبریز که در رقابتهای فصل 2012 توانست رده نخست جدول رده بندی انفرادی رکابزنان آسیایی را به خود اختصاص دهد، در گفتگو با سایت رسمی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری گفت: امیدوارم به عنوان اولین رکابزن ایرانی، تجربه حضور در توردوفرانس را به دست آورم.

حسین علیزاده رکابزن جوان تیم پتروشیمی تبریز که هفتمین قهرمانی پیاپی ایرانی ها را در رده بندی انفرادی تورهای آسیایی در بخش جاده در هفت سال اخیر رقم زده است ، گفت : حضور در تور دوچرخه سواری بین المللی توردوفرانس که معتبرین و مهمترین رقابت این رشته در سطح جهان محسوب می شود، آروزی هر رکابزنی است که امیدوارم من به به عنوان اولین رکابزن ایرانی این افتخار به دست آورم.

در زیر گفتگوی وی با سایت رسمی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری می خوانیم:



چه حسی از قهرمانی در تورهای آسیایی فصل 2012- 2011 داری؟

- خوب، بسیار خوشحالم ، اگر واقعیت را بگویم در ابرها سیرمی کنم. در راه برگشت از بروئنی در فرودگاه کوالالامپور در حالی که خیلی مضطرب بودم، رده بندی نهایی تورهای آسیایی را در وب سایت اتحادیه جهانی دوچرخه سواری چک کردم و ناگهان متوجه شدم که برنده تورهای آسیایی شده ام، تا چند روزی بعد از این موضوع در دنیای دیگری سیر می کردم.



تو رقابت تنگاتنگی را بردی، تنها 67/1 امتیاز برتری نسبت به رکابزن آلمانی" اشتفان شوماخر"، آیا این جایگاه پر استرسی برای تو بود؟

- در واقع خودم هم مطمئن نبودم. در مسابقه یکی مانده به آخر فصل یعنی تور چین،" شوماخر" امتیازات زیادی جمع کرد و فکر می کرد بتواند با من رقابت کند.
او از آن دسته رکابزنانی است که می تواند برای هر دوچرخه سواری تهدید محسوب شود. او آخرین و نزدیکترین رقیب من بود ولی من به" وونگ کم پو" هنگ کنگی و "تایچی نیشیتانی" ژاپنی هم نیم نگاهی داشتم.




آیا کسب این عنوان از ابتدای فصل هدف تو بود؟

- می خواستم جزء سه نفر برتر باشم من به توانایی خودم ایمان داشتم ولی فصل را هم با بدشانسی آغاز کردم. در خلال تور لانکاوی مالزی دچار مصدومیت شدم و تقریبا 10 مسابقه را از دست دادم. به تدریج از رسیدن به هدفم نا امید شده بودم، به طور کلی من در این فصل تنها در 5 مسابقه شرکت کردم، من خیلی آماده بودم و خیلی با انگیزه ولی مصدوم شدم و تیمم هم به دلیل محدودیت های مالی نمی توانست در مسابقات زیادی حاضر شود.




در روز 21 جولای تو قهرمان ایران هم شدی، کسب این مقام چقدر سخت بود؟


- بردن مسابقه خیلی دشوار بود. دو رکابزن قدرتمند ما از تورهای حرفه ای جاده یعنی" مهدی سهرابی" از"تیم لوتو" و "امیر زرگری" از تیم" AG2R" به ایران آمدند به امید آنکه این مسابقه را ببرند. من این رقابت را به چشم آماده سازی برای شرکت در تور "کینگ هایلیک" نگاه می کردم، من یک امتیاز مثبت نسبت به سایرین داشتم و آن این بود که رقابت در زادگاه من برگزار می شد، در تبریز. این شهر توسط کوهستان هایی محصور شده است که گویی برای سربالاروهایی مثل من ساخته شده اند. ولی من در گروه های کوچک رکابزنی سرعتی هم هستم بنابراین موفق شدم در پایان خط با یک اسپرینت، امیر زرگری و حامد جنت را پشت سر بگذارم.




سه هفته بعد تو با قهرمانی در تور "کینگ هایلیک" به صدر جدول رده بندی انفرادی تورهای آسیایی صعود کردی، چطور این برد را به دست آوردی؟

- در مرحله سوم تور من به همراه "نینوکوره دور" کلمبیایی برروی کوهستان" Hors Category "از گروه اصلی فرار کردیم، ولی گروه به ما رسید. پس از آن ما 70 کیلومتر سرازیری زیر باران داشتیم، آن روز، روز من بود: من در گروه 10، 12 نفری از همه سریعتر بودم. آن مرحله را بردم و در صدر رده بندی مجموع انفرادی قرار گرفتم با 9 ثانیه اختلاف نسبت به اولین تعقیب کننده ام، من پیراهن طلایی را 9 روز برتن کردم، البته به کمک استثنایی هم تیمی های یم. وقتی به یاد کاری که آنها روی دوچرخه انجام دادند می افتم مو به تنم سیخ می شود. تور "کینگ هایلیک" برای من معجزه آسا بود. شانس من برگشته بود و من پیشتاز تورهای آسیایی شدم.




قهرمانی در تورهای آسیایی برای تو چه مفهومی دارد؟

- برای کسب چنین افتخاری به خودم می بالم. من با این کار قهرمانی رکابزنان ایرانی در تورهای آسیایی را برای هفتمین سال پیاپی نگه داشتم. من می خواستم راه جدیدی باز کنم و اکنون به این امر نایل شدم. حالا به دنبال باز کردن راهی برای رفتن به اروپا هستم.




تو سابق بر این چند تجربه شرکت در رویداد های اروپایی را داشتی، این تجربه ها چطور بودند؟

- من در سال 2006 در چند مسابقه در بلژیک شرکت کردم هم در جاده و هم در بخش پیست، سپس در سال 2008 به ایتالیا رفتم ضمنا آن زمان به سختی درس می خواندم و فرصت زیادی برای تمرین و مسابقه نداشتم. با این وجود شرایطی را فراهم کردم که بتوانم در یکی از مراحل تور "کینگ هایلیک" دوم شوم و در اولین حضورم در این تور در رده یندی مجموع نهم شدم.




انتظاراتت برای سال 2013 چه هستند؟

- منتظر پیشنهادی از تیم های اروپایی هستم اگر بتوانم به اروپا راه پیدا کنم توانایی هایم را به نمایش خواهم گذاشت در آسیا تنها چند مسابقه هستند که مسیرهای سربالایی دارند و برای یک سربالا رو مناسبند. امیدوارم این شانس را در سال 2013 پیدا کنم، اگر نشد هم در سال 2014 ، رویای من شرکت در توردو فرانس به عنوان اولین رکابزن ایرانی است.

تاريخ  ارسال:شنبه 6 آبان 1391 - 10:00

تعداد بازديد: 159

کد:29903-1396



    امكانات


  Free PageRank Checker

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به فدراسيون دوچرخه سواری جمهوري اسلامي ايران می باشد.