FARSI | ENGLISH   www.CFI.ir


قمری:موفقیت‌های چهار سال گذشته را به فال نیک می‌گیریم             پیام تبریک رییس فدراسیون دوچرخه سواری به دکتر روحانی             قمری رییس کمیته جاده آسیا شد              نفرات برتر روز اول لیگ جوانان مشخص شدند              بازدید قمری از اردو تیم ملی کوهستان             

پنجشنبه 4 خرداد 1396

کلام روز

«اقتصاد مقاومتی:
تولید- اشتغال»








دوچرخه سواری راهی برای خلاصی از صافی کف پا
یک فوق تخصص ارتوپد گفت: ورزش هایی از جمله دوچرخه سواری یکی از مهم ترین ورزش هایی است که می تواند عضلات پا را قوی کند و از منجر شدن به صافی کف پا مفید واقع شود.
   پنجشنبه 22 فروردين 1392 - 21:04

»

بهبود عملکرد قلب و دستگاه تنفسی با دوچرخه سواری
استاد دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران، گفت: دوچرخه‌سواری یکی از فعالیت‌های هوازی است که تاثیرات مثبتی بر سلامت جسمی و روحی افراد دارد.
   شنبه 25 آذر 1391 - 12:17

»

قبل از ورزش، گرم کردن را فراموش نکنید
محققان توصیه می کنند برای کاهش آسیب پذیری در هنگام فعالیت بدنی، گرم کردن را فراموش نکنید.
   شنبه 25 آذر 1391 - 12:15

»

دانشنامه ورزشی (4)؛
فواید دوچرخه سواری
ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﮫﺎی ورزﺷﯽ ﻛﻪ دارای ﺿﺮﺑﻪ ھﺎی ﻣﻮزون و ھﻤﺎھﻨﮓ ھﺴﺘﻨﺪ ﻣﺎﻧﻨﺪ دوﯾﺪن و دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاری، ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﻛﺎرآﯾﯽ ﻣﻨﻈﻢ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻗﻠﺒﯽ و ﺗﻨﻔﺴﯽ ﺷﻮﻧﺪ.
   شنبه 11 آذر 1391 - 12:44

»

الگوهای صحیح مصرف مایعات در ورزشکاران(1)
الگوی صحیح تغذیه در ورزشکاران تنها به مصرف مواد خوراکی پرکالری محدود نمی‌شود، توجه به الگوی صحیح مصرف آب و سایر مایعات می‌تواند در افزایش عملکرد ورزشکاران تاثیر بسزایی داشته باشد.
   دوشنبه 29 آبان 1391 - 13:59

»

اگر میگرن دارید دوچرخه سواری کنید
پزشکان سوئدی در تحقیقات خود دریافتند که دوچرخه سواری می‌تواند به درمان بیماری میگرن کمک می‌کند.
   دوشنبه 22 آبان 1391 - 11:30

»

دانشنامه ورزشی (2)؛
فواید دوچرخه سواری
امروزه مزایای تحرك و فعالیت های بدنی روزمره بركسی پوشیده نیست.
   شنبه 20 آبان 1391 - 14:11

»

کلينيک درد؛
نشانه ابتلا به کم خوني
به کاهش تعداد گلبول های قرمز در جريان خون کم خونی یا آنمی گفته می شود.
   جمعه 14 مهر 1391 - 11:36

»

کلينيک قلب؛
اين مسكن شمارا مي كشد!
کسانی که سابقه سکته قلبی دارند و دست به مصرف داروهای مسکن همچون ایبوپروفن مي زنند بیشتر در معرض خطر سکته دوم قرار می گیرند.
   چهارشنبه 29 شهريور 1391 - 13:39

»

کلینیک تغذیه؛
برای لاغر شدن بشقاب غذایتان را 6 قسمت کنید
به این فکر کرده اید اجزای تشکیل دهنده غذای تان از یک گروه غذایی اند یا چند گروه غذایی؟
   چهارشنبه 29 شهريور 1391 - 13:37

»

آسیب های ناشی از بیش‌ کاری
آسیب‌ها را بر اساس مکانیسم ایجاد آسیب و نحوه شروع علایم به دو گروه عمده آسیب‌های حاد با شروع ناگهانی با عامل یا زمان ایجاد مشخص و آسیب‌های Overuse که شروع تدریجی دارند، تقسیم‌بندی می‌کنند.
   دوشنبه 27 شهريور 1391 - 20:27

»

کلینیک تغزیه؛
10 نکته برای کاهش وزن و حفظ سلامتی
امروزه به دلیل ماشینی شدن اکثر امورات زندگی، رده های سنی مختلف و بویژه جوانان با دغدغه افزایش وزن مواجه هستند اما راهکار کاهش وزن بدون اینکه سلامتی افراد با تهدید مواجه شود، چیست؟
   يكشنبه 26 شهريور 1391 - 13:21

»

كلينيك تغذيه؛
ارتباط بين هله هوله و آلزايمر
تنقلات فشار خون و کلسترول خون را بالا مي برد و سبب گرفتگي عروق مغزي و قطع جريان خون به مغز مي‌شود که اين گرفتگي رابطه مستقيم با آلزايمر دارد.
   شنبه 25 شهريور 1391 - 14:38

»

کلينيک قلب؛
آيا مي دانيد ميزان برون دهي قلب هر فرد چقدر است؟
بررسي ها نشان مي دهند، برون ده قلب مساوي است با حجم ضرباني قلب ضرب در تعداد ضربان قلب در دقيقه
   سه شنبه 21 شهريور 1391 - 15:20

»

کلينيک تغذيه؛
نوشيدن آب يخ و دردسرهاي آن!
اگر عادت دارید در روزهای گرم تابستان، آب خيلي يخ بنوشید، بهتر است با دردسرهاي پس از آن نيز آشنا شويد.
   دوشنبه 20 شهريور 1391 - 14:42

»

علایم بالینی پوکی استخوان
مقالهتا وقتی که شکستگی استخوان ایجاد نشود، فرد مبتلا به استئوپروز هیچ علامتی ندارد و گاها افراد از درد کمر ، لگن و اندام تحتانی شاکی هستند.شکستگی ممکن است در هر قسمتی از اسکلت اتفاق افتد ولی شایع ترین محل شکستگی عبارتند از : ستون فقرات، گردن فمور و مچ دست.
   يكشنبه 19 شهريور 1391 - 12:12

»

نیازهای اختصاصی دیابتی ها در ورزش
نیاز به هیدراتاسیون کافی،داشتن گلوکز خون مناسب در قبل از ورزش،انجام ورزش هوازی با شدت متوسط،اجتناب از ورزشی که سبب خستگی فزاینده شود.
   يكشنبه 19 شهريور 1391 - 12:11

»

نقش ورزش در پیشگیری از سرطان
با انجام ورزش‌های منظم روزمره همراه با رژیم غذایی صحیح می‌توان از بروز برخی سرطان‌ها جلوگیری نمود.
   يكشنبه 19 شهريور 1391 - 12:09

»

پياده روي در طبيعت و كمك به درمان افسردگي
پياده‌روي در طبيعت (نه محيط‌هاي شلوغ) مي‌تواند به درمان افسردگي كمك كند.
   يكشنبه 7 خرداد 1391 - 13:30

»

تصاویری از سریعترین دوچرخه الکترونیکی/ دوچرخه‌‌ای مانند اتومبیل فرمول یک
دوچرخه سوارها تاکنون هیچگاه نگران دوربینهای کنترل سرعت نبوده‌اند اما در سایه پیشرفت فناوری، یک شرکت اتومبیل سازی آلمانی ایده ساخت دوچرخه ای را ارائه داده که 80 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد.
   سه شنبه 2 خرداد 1391 - 09:31

»

10 راه برای تقویت مغز
دانشمندان بر این باورند که نرمش های هوازی منظم می تواند ساده ترین و مهم ترین راه برای سلامتی طولانی مدت مغز باشد.
   سه شنبه 2 خرداد 1391 - 09:24

»

بیماری های تنفسی(1)
علایم تنگی نفس، احساس فشار برقفسه سینه و خستگی، جنبه اختصاصی ندارد و در فردی با سابقه ورزشی ، شماری از تشخیص های احتمالی زیر را باید در نظر گرفت که شامل موارد زیر است:
   سه شنبه 2 خرداد 1391 - 09:05

»

۱۲ روش برای رفع کوفتگی عضلات
شما همین الان تمرینات ورزشی خود را به پایان رسانده اید و در عضلات خود احساس فشار می کنید. به این دلیل که به سختی تمرین کرده اید به خود تبریک می گویید و به این فکر می کنید که تا چه حد می توانید نیرومند تر از گذشته ظاهر شوید.
   سه شنبه 2 خرداد 1391 - 08:58

»

مکمل‎ های غذایی مجاز برای ورزشکاران اعزامی به المپیک اعلام شد
کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک فهرست 27 مکمل غذایی مجاز و تائید شده برای استفاده ورزشکاران اعزامی به بازی‏های المپیک لندن را اعلام کرد.
   سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 - 14:29

»

اصول کلی تمرینات دوچرخه سواری و بدنسازی برای جوانان و بزرگسالان بر اساس ضربان قلب
ورزش دوچرخه سواری سنگین ترین رشته ورزشی می باشد که ورزشکاران باید ظرفیت استقامت قلبی-تنفسی فوق العاده ایی را در این رشته دارا باشند.
   شنبه 26 فروردين 1391 - 14:45

»

تغذیه مطلوب برای بانوان ورزشکار
حضور روزافزون بانوان در رقابت های ورزشی٬ پدیده ای قابل توجه است و پس از گذشت دو دهه٬ تعداد بانوانی که به طور فعال در رقابت های ورزشی شرکت می کنند به طور تصاعدی افزایش یافته است.
   يكشنبه 14 اسفند 1390 - 11:13

»

ماده‌ی غذایی سرشار از ویتامین
در این مقاله شما را با مواد غذایی آشنا می‌کنیم که حاوی بیشترین میزان از این ویتامین هستند.
   چهارشنبه 5 بهمن 1390 - 09:27

»

آسیب دیدگی رباط قدامی و درمان آن
مفصل زانو شامل اجزای مختلفی از جمله منیسک ها و رباط هاست، منیسک ها شامل منیسک داخلی و خارجی که داخل مفصل بین استخوان ران و ساق قرار گرفته اند و فشارهای وارده به مفصل را به طور مناسب توزیع می کنند.
   شنبه 17 دي 1390 - 16:00

»

فیزیولوژی دوچرخه سواری (راهنمای مربیان و ورزشکاران)
نویسنده: ادموند آر. باراک ترجمه: دکتر سید شمس الدین تقوی
   شنبه 10 دي 1390 - 16:10

»

دوچرخه و اجزای تشکیل دهنده
   شنبه 3 دي 1390 - 14:56

»

دوچرخه و ایمنی
تمامی دوچرخه سواران اعم از مبتدی و یا حرفه ای می بایست از ضروری ترین لوازم ایمنی استفاده کنند .
   شنبه 3 دي 1390 - 14:25

»

تغذیه قبل از مسابقات
بسیاری از ورزشکاران عقیده دارند که غذای قبل از مسابقه مهمترین وعده غذایی است که باعث بالا بردن توان ورزشی ورزشکار می شود، اما باید بدانیم که غذایی که در طول هفته های تمرین و در طول مسابقه می خوریم، هم اهمیت زیادی دارد.
   سه شنبه 17 آبان 1390 - 12:50

»

نوشیدنی های انرژی زا و ورزش
همان طور که از نام نوشابه انرژی ‌زا پیداست، باید به شما انرژی مضاعف بدهد، اما دقت در اجزای تشکیل دهنده آن حقایق دیگری را هم آشکار می‌کند، با وجود آن که سازندگان این نوشابه ها مدعی هستند که آنها کاملا بی خطر هستند، اما پزشکان عقیده دیگری دارند. آنها معتقدند که این انرژی کاذب ادعا شده تنها به دلیل مقادیر بالای شکر و انواع ترکیبات محرک موجود در اجزاء تشکیل دهنده این نوشیدنی ها است و مصرف این نوشیدنی ها برای سلامت بدن بسیار مضرر است.
   سه شنبه 10 آبان 1390 - 12:31

»

الفباي پوكي استخوان؛ پيشگيري بهتر از درمان آيا شما هم به مصرف مكمل‌هاي كلسيمي نياز داريد؟
اگرچه عارضه پوكي استخوان در بين سالمندان شايع‌تر است اما گرايش به سوي الگوي زندگي مدرن و بي‌تحركي، نرخ ابتلا به اين عارضه را در سال‌هاي اخير در بين جوان‌ترها نيز افزايش داده است.
   يكشنبه 1 آبان 1390 - 09:29

»

مغز هرگز دوچرخه سواری را فراموش نمی کند!
هدف اصلی این دانشمندان در انجام این تحقیقات درک روشی است که به کمک آن خاطرات طبقه بندی می شوند.
   سه شنبه 26 مهر 1390 - 16:13

»

پنج مهارت اوليه در دوچرخه سواري
   سه شنبه 26 مهر 1390 - 16:09

»

آسم نمی تواند مانع قهرمانی شود اگر ...
شیوع آسم در بین ورزشکاران همواره باعث مشکلاتی می شود که گاها آنها را از کسب مدال های ملی و بین المللی محروم می کند، این در حالی است که اگر ورزشکارانی که دچار آسم ورزشی می شوند تحت نظر پزشک باشند بدون هیچ نگرانی می توانند در سطح قهرمانی و حرفه ای باقی بمانند.
   سه شنبه 26 مهر 1390 - 14:52

»

تاكتيكها و تدابير اوليه دوچرخه سواران(2)
زمان مناسب فرار
هر چقدر شما دوچرخه‌سوار قدرتمندي باشيد، انجام فرار در زمان نامناسب چيزي جز تضييع تلاش و كوشش شما را به همراه نخواهد داشت.
   دوشنبه 25 مهر 1390 - 10:26

»

راهنماي تغذيه در سفر و مسابقات ورزشي
با توجه به نقش مهم تغذيه مناسب در آمادگي جسماني و حفظ ذخاير انرژي دربدن و به منظور پيشگيري از اختلالات گوارشي نظير يبوست ،نفخ و اسهال و جلوگيري از كم آبي در طول سفر و مسابقات،توجه ورزشكاران عزيز اعزامي به مسابقات را به نكات ذيل جلب مي كنيم:
   چهارشنبه 6 مهر 1390 - 12:03

»

All Page : 2

This Page: 1

صفحه نخست

1 - 2  

صفحه بعد

صفحه آخر



    امكانات


  Free PageRank Checker

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به فدراسيون دوچرخه سواری جمهوري اسلامي ايران می باشد.