سفارت انگلیس مانع از حضور گنج خانلو در مسابقات قهرمانی جهان

کمتر از 24 ساعت دیگر مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی جهان آغاز خواهد شد و تاکنون کشور میزبان روادید نمایندگان کشورمان را جهت حضور در این رقابت‌ها صادر نکرده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، مسابقات قهرمانی جهان دوچرخه‌سواری از فردا 12 مرداد در کشور اسکاتلند آغاز می شود و طبق سنوات گذشته به علت کارشکنی های سفارت انگلستان ویزای نمایندگان کشورمان برای حضور در این رویداد مهم صادر نشد تا این فرصت حضور برای رکابزن ایران از دست برود.

با توجه به آغاز رقابت های قهرمانی جهان دوچرخه سواری در اسکاتلند از روز پنج شنبه 12 مرداد ماه و عدم صدور روادید نمایندگان کشورمان تا پایان وقت اداری روز سه شنبه 10 مرداد ماه، به نظر می رسد سفارت انگلیس در ایران تصمیم به صدور روادید نمایندگان کشورمان ندارد و این موضوع یعنی عدم انجام قوانین میزبانی مسابقات جهانی از سوی کشور اسکاتلند که متبوع سفارت انگلیس در ایران است.

مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جهان فردا به میزبانی شهر گلاسگو اسکاتلند آغاز خواهد شد و متاسفانه به دلیل کج سلیقگی میزبان ویزای نمایندگان کشورمان جهت حضور در این رویداد مهم از سوی سفارت انگلیستان صادر نشد.

فدراسیون دوچرخه سواریبلافاصله پس از دریافت دعوتنامه برای محمد گنج خانلو نماینده کشورمان برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان اقدامات لازم جهت صدور ویزا از سفارت انگلستان صورت گرفت و به رغم پیگیری های بسیار کمیته بین الملل فدراسیون دوچرخه سواری، کمیته ملی المپیک، وزارت و ورزش، وزارت امور خارجه ایران و در نهایت اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری روادید برای حضور رسول اسدی رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری جهت حضور در کنگره جهانی و محمد گنج خانلو نماینده کشورمان در مسابقات پیست و جاده قهرمانی جهان صادر نشد.

طی مکاتباتی که از طریق کمیته بین الملل فدراسیون دوچرخه‌سواری صورت گرفت قرار بر این بود تا طی ۱۰ روز ویزای کشور انگلستان صادر شود اما این موضوع تا این لحظه که 21 روز سپری شده است رخ نداده و کشور میزبان با این اقدام غیر دیپلماسی مانع از حضور نماینده دوچرخه‌سواری کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان شد. 

البته خانم فرانک پرتوآذر باتوجه به حضورش در تیم های خارجی موفق به کسب ویزا شد و در مسابقات قهرمانی جهان کوهستان حضور خواهد داشت که برای این نماینده شایسته کشورمان آرزوی موفقیت داریم اما کارشکنی های کشور میزبان این فرصت باارزش را از محمد گنج خانلو گرفت تا دوچرخه‌سواری ایران تنها یک نماینده در این رقابت‌ها داشته باشد.

لازم به ذکر است دکتر اسدی رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری به دعوت اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری نیز قصد شرکت در کنگره جهانی دوچرخه‌سواری را داشت که ایشان نیز موفق به کسب روادید نشد.

مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی جهان ۲۰۲۳ از فردا سوم آگوست در رشته‌های پیست، جاده کوهستان به صورت متمرکز در اسکاتلند برگزار می‌شود.