بیانیه فدراسیون دوچرخه‌سواری درخصوص اظهارات کذب مجری تلویزیون

فدراسیون دوچرخه‌سواری به ادعاهای کذب یکی از مجریان برنامه‌های ورزشی شبکه ورزش واکنش نشان داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه‌سواری، روز چهارشنبه اول شهریور در یکی از بخش های برنامه《کادرفنی》که مدتهاست رفتارهای غیرکارشناسانه ای را در مقابل رشته دوچرخه‌سواری از خود نشان می دهد، مجری برنامه پس از گفتگوی تلفنی با فرانک پرتوآذر ملی پوش دوچرخه‌سواری کشورمان ادعاهی کذبی را مطرح کرد که جهت تنویر اذهان عمومی لازم می باشد توضیحاتی ارائه گردد.

 

۱. این مجری خانم ادعا کردند رییس فدراسیون خیانت در امانت کرده اند و برای موقعیت صندلی ریاست خود و دیدار با مسوولان اتحادیه جهانی به محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در کشور اسکاتلند سفر کرده اند و هزینه های زیادی فدراسیون بابت این موضوع تقبل کرده است. ( رئيس فدراسیون دوچرخه‌سواری به دعوت اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری جهت حضور در کنگره جهانی به کشور اسکاتلند سفر کرده است و هیچ هزینه ای بابت بلیت هواپیما، هتل ویزا از سوی فدراسیون دوچرخه‌سواری پرداخت نشده است که ایشان چنین ادعای کذبی را مطرح نموده اند.)

۲. این مجری تلویزیون ادعا کردند رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری در جریان مسأله عدم بازگشت ورزشکار کشورمان به ایران بوده اند.( فدراسیون دوچرخه‌سواری ضمن رد ادعای کذب این اظهارنظر مجری برنامه، در صورت عدم اثبات ادعای این مجری موضوع را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری خواهد نمود.)

۳. ایشان ادعا کردند که فدراسیون دوچرخه‌سواری در خصوص اعزام فرانک پرتوآذر و تامین تجهیزات وی کوتاهی کرده است. ( لازم به ذکر است خانم پرتوآذر در جلسه ای که در کمیته ملی المپیک حضور داشتند شخصا اعلام‌ کردند باتوجه به عضویت در یک باشگاه اروپایی کلیه هزینه های دوچرخه و لوازم خود را از تیم باشگاهی تامین خواهند کرد که فدراسیون دوچرخه‌سواری و کمیته ملی المپیک نیز با درنظر گرفتن این شرایط مجوز حضور وی را در بازی های هانگژو صادر کرد. حالا چرا خانم پرتوآذر خلاف حرف خود عمل می‌کنند و انتظار خرید دوچرخه از سوی فدراسیون را دارند جای بسی تامل است. البته ایشان از ورزشکاران پرافتخار رشته دوچرخه‌سواری هستند و فدراسیون تمام تلاش خود را برای مرتفع ساختن مشکلات این ورزشکار خواهد کرد.)

۴. در این برنامه عنوان شد فدراسیون دوچرخه‌سواری اقدامی درخصوص اعزام مکانسین برای خانم پرتوآذر انجام نداده است.( کم تجربگی و عدم اطلاعات کافی این مجری برای شبکه ورزش به عنوان حامی رشته های ورزشی تاسف بار است. تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران در رقابت های هانگژو با ترکیب علی لبیب، فرانک پرتوآذر به عنوان ورزشکار، محمود حضوری به عنوان مکانسین و محمود وفایی به عنوان سرمربی و مدیرتیم های ملی حضور خواهد داشت. اگرچه انتخاب تعداد نفرات اعزامی برعهده ستاد بازی های آسیایی می باشد اما کماکان یک مکانسین در کنار دو ورزشکار ما حضور خواهد داشت.

 

- فدراسیون دوچرخه‌سواری در تلاش است در فضایی بدون تنش و حاشیه اقدام به سرمایه گذاری و برنامه ریزی در حوزه تیم های پایه و کشف استعدادهای جدید با هدف پشتوانه سازی تیم های ملی می باشد، لذا از صداوسیما بخصوص شبکه ورزش به عنوان یک رسانه ملی حامی ورزش کشور درخواست داریم فضای کارشناسی ها و قضاوت های افراد ناکاربلد و بعضا منتقدان مغرض را در برخی برنامه ها از بین برده و با راهکارها و رهنمودهای کارشناسانه خود فدراسیون را در این مسیر پرتلاطم یاری نماید. 

برچسب زدن و مطرح کردن اطلاعات دروغ و کذب از یک برنامه رسانه ملی به صرف جذب مخاطب نه اخلاقی است و نه قانونی و فدراسیون دوچرخه‌سواری از مدیریت محترم شبکه ورزش درخواست دارد نسبت به این ادعاهای کذب و غیرکارشناسانه واکنش و برخورد نماید.

ضمنا خواهشمند است این توضیحات از طریق روابط‌عمومی محترم آن شبکه منتشر گردد.