اسدی: این موفقیت راه رسیدن به موفقیت های بعدی را هموارتر می کند

رشته دوچرخه سواری با کسب یک مدال باارزش برنز در بخش کوهستان توسط فرانک پرتوآذر (برای اولین بار در تاریخ بازی های آسیایی) به اذعان کارشناسان ورزش اتفاق بزرگی را در این دوره از بازی ها رقم زد. 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، پرونده کاروان ورزش ایران با کسب ۱۳ طلا، ۲۱ نقره، ۲۰ برنز و مجموع ۵۴ مدال بسته شد. رشته دوچرخه سواری با کسب یک مدال باارزش برنز در بخش کوهستان توسط فرانک پرتوآذر (برای اولین بار در تاریخ بازی های آسیایی) به اذعان کارشناسان ورزش اتفاق بزرگی را در این دوره از بازی ها رقم زد. 

رسول اسدی رییس فدراسیون دوچرخه سواری در خصوص ارزیابی عملکرد دوچرخه سواری ایران در بازی های آسیایی گفت: در دوره قبلی بازی های آسیایی رشته دوچرخه سواری به رغم اعزام 13 ورزشکار نتوانست موفق ظاهر شود. وعده های مدال زیادی داده شد که هیچ کدام عملی نشد و همین عملکرد ضعیف باعث شد رشته دوچرخه سواری جایگاه رفیع و قابل قبول خود را از دست بدهد. این نزول جایگاه رویکرد کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش را به رشته دوچرخه سواری عوض کرد و حتی منجر به این شد که در این دوره دوچرخه سواری ایران از اعزام تیم های جاده بانوان که امید زیادی برای کسب مدال آن نیز وجود داشت جلوگیری بعمل آید. اما در این دوره و با تدبیری که اتخاذ شد تیم کیفی به بازی های آسیایی رفت تا بلکه انقلابی تازه در رشته دوچرخه سواری خلق شود. برنز تاریخی فرانک پرتوآذر این نگاه مسوولان ورزش و جامعه ورزشی کشور را به رشته دوچرخه سواری تغییر داد و حالا باید قدردان این اتفاق بزرگ باشیم. اعزام دو نماینده و کسب یک مدال برنز برای اولین بار در تاریخ دوچرخه سواری و دو مقام چهارمی دوچرخه سواری ایران را در فهرست رشته های موفق این دوره از بازی ها قرار داده است. بدون شک اگر این مدال مهم حاصل نمی شد دوچرخه سواری ایران به قهقرا می رفت و وضعیت اسفباری بوجود می آمد که تا سالها جبران آن تقریبا غیرممکن به نظر می رسید. رییس فدراسیون دوچرخه سواری اظهار داشت: این موفقیت حاصل زحمات مجموعه فدراسیون دوچرخه سواری بوده است و جا دارد از زحمات دو ورزشکار عزیزمان در بازی های آسیایی تشکر ویژه ای داشته باشم. خانم پرتوآذر با این شگفتی جان دوباره ای به رشته دوچرخه سواری بخشید که تا مدتها قدردان آن خواهیم بود. در مورد علی لبیب هم اگر کمی شانس با این رکابزن جوان کشورمان همراه بود چه بسا در بخش جاده نیز می توانستیم صاحب مدال شویم. بنده اعتقاد دارم هیچ موفقیتی فردی نیست و قطعا در این موفقیت نیز همه عوامل رشته دوچرخه سواری اعم از کمیته فنی فدراسیون، کادر اجرایی، هیات های استانی، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان نقش زیادی داشتند. ما برای آینده رشته دوچرخه سواری برنامه های زیادی داریم و قطعا این موفقیتی که امروز جامعه ورزش و غیر ورزشی از آن صحبت می کنند می تواند راه را برای رسیدن به هدفمان هموارتر کند.