معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش:

بناب به عنوان شهر نمونه توسعه ورزش همگانی معرفی شود

تبریز-معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان گفت: بناب باید به عنوان شهر نمونه توسعه ورزش همگانی معرفی شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، سیدمحمد پولادگر در مراسم برگزاری بیست و دومین جشنواره دوچرخه سواری بناب که در راستای برگزاری کنگره بزرگداشت ده هزار شهید استان آذربایجان شرقی و ۳۸۰ شهید شهرستان بناب با رکاب زنی بیش از ۲۰ هزار دوچرخه سوار در پارک فدک این شهر برگزار شد، با اشاره به سخنان نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ورزش و بویژه ورزش همگانی تحکیم روابط خانواده است، بهتر است این همایش بنام همایش دوچرخه سواری خانوادگی ثبت شود تا همه بدانند که همه اهالی خانه در این همایش نقش دارند و این شور و نشاط همگانی ایجاد شده ادامه پیدا کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان سپس با اشاره به آمار نه چندان خوب ورزش همگانی تصریح کرد: سن آمار کم تحرکی و چاقی به سنین ۷ و ۸ سال رسیده و این زنگ خطری برای همه ماست و باید فرهنگ ورزش را بین خودمان ترویج کنیم.

پولادگر افزود: هر چقدر هم که مسئولان در خصوص اشاعه ورزش تلاش کنند، اگر تک تک مردم خودشان در این رابطه همت نکنند فایده‌ای ندارد و فرهنگ ورزش باید بین همه ما جاری و ساری شود.

وی با بیان اینکه هم سن و سالان من یادشان هست که وسیله نقلیه دوچرخه شأن و اعتباری در بین ما داشت؛ خاطرنشان کرد: من امروز در بین دوچرخه‌های شما دوچرخه‌هایی با قدمت ۵۰ ساله دیدم و این یعنی فرهنگ ورزش و فرهنگ انرژی و نشاط در بطن این مردم و این شهر هست.

معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: اینکه این همایش بعد از ۲۲ دوره اینقدر باشکوه برگزار می‌شود و هر سال بهتر از سال قبل برگزار شده است، نشان دهنده قدمت ورزش و قدمت اهمیت شما به ورزش و تحرک در بطن این جامعه و این شهر است.

پولادگر یادآور شد: همین دوچرخه‌های قدیمی که با این سن هنوز سر پا نگه داشته اید و برخی نیز بسیار خوب نگهداری شده اند، نشان می‌دهد که چقدر شما این فرهنگ را بین خودتان داشتید و هنوز هم زنده نگه داشته اید و من امیدوارم که این شهر به عنوان شهر نمونه توسعه ورزش همگانی و شهری که یک قدم بزرگ و بلند طی این سال‌ها به سمت ترویج فرهنگ ورزش در بین خودشان برداشته اند، به جامعه ایرانی معرفی شود و همه این شهر را به عنوان یک شهر الگو و نمونه در ترویج فرهنگ ورزش همگانی برای خود الگو قرار دهند.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تشکر از نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار، مسئولان ورزش شهر و همه کسانی که تلاش کرده اند تا فرهنگ ورزش بین مردم جاری و ساری شود؛ گفت: قطعاً و یقیناً جامعه‌ای که با فرهنگ ورزش عجین شود، شادابی، نشاط، امید، انگیزه و ایمان در آن جامعه قدرت و شکوه بیشتری دارد.