اسدی: باید لیگ‌ها در قالبی برگزار شود که قابل پخش زنده شود

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: فدراسیون را با انبوهی از بدهی و پرونده دوپینگ سازمان یافته تحویل گرفتیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، مراسم اختتامیه لیگ‌های دوچرخه‌سواری در هتل المپیک برگزار شد.

دکتر رسول اسدی در مراسم بیان کرد: در سالی که گذشت جامعه شاهد اتفاقات تلخی و شیرینی بود.  من مهر ۱۴۰۰ به عنوان سرپرست مشغول به کار شدم و فدراسیون را با انبوهی از بدهی‌های داخلی و خارجی، دوپینگ سازمان یافته، انتخابات لغو شده و اساسنامه تایید نشده تحویل گرفتم. با همکاری دوستان توانستیم اساسنامه را تایید و انتخابات را برگزار کنیم. از پرونده دوپینگ سازمان یافته عبور کردیم و فدراسیون را از لحاظ مالی در شرایط قابل قبولی قرار دادیم.

او ادامه داد: تیم‌های ملی در قهرمانی جهان و آسیا شرکت کرد و تیم ملی جوانان علاوه بر مسابقات رسمی، با نیت پشتوانه سازی در تورنمنت‌های مختلف شرکت کرد.

اسدی با اشاره به بازی‌های  آسیایی گفت: در بازی‌های آسیایی هانگژو فرانک پرتوآذر تاریخ سازی کرد و علی لبیب با ۲۱ سال دو مقام چهارمی را با اختلاف کم به دست آمد. ما تیم کیفی به بازی‌های آسیایی اعزام کردیم و لبیب شگفتی‌ساز بازی‌ها بود.

او در مورد کارهای فدراسیون گفت: ۱۲۳ روز مسابقه برگزار کردیم و هشت ورزشکار و چهار مربی به کمپ کره‌جنوبی اعزام کردیم. تعداد دوپینگ نیز از هفت مورد در سال به یک مورد در سال کاهش دادیم. چشم انداز ما ایجاد بستر مناسب برای ورود حامیان مالی است و راه‌حل آن هم پخش زنده است. باید لیگ‌ها در قالبی برگزار شود که قابل پخش زنده شود.

اسدی افزود: جوان‌گرایی و پشتوانه‌سازی دیگر هدف مهم فدراسیون است و باید اعزام‌ها کیفی شود. این تصمیم سختی است اما به ناچار باید این استراتژی ادامه پیدا کند. ما مسابقات قهرمانی آسیا پیست، جاده و المپیک پاریس را در سال جدید میلادی پیش رو داریم و باید تیم ها را آماده این رقابت‌ها کنیم.