رویکرد فدراسیون جوانگرایی است

اسدی: رکابزنان «کیفی» اعزام می‌شوند

رییس فدراسیون دوچرخه سواری با تاکید بر اعزام کیفی رکابزنان به سه مسابقه قهرمانی آسیا گفت: تنها مسائل مالی در این اعزام ها ملاک نیست رویکرد ما کیفی سازی و جوانگرایی است.

فدراسیون دوچرخه سواری در شرایطی که با بحران های مالی زیادی همچون از دست دادن ساختمان اصلی فدراسیون در مرکز شهر، ساختمان نیمه کاره در آزادی و بدهی به پیمانکار، بدهی های متعدد بابت برگزاری تورها، تامین تجهیزات و.. مواجه بود، این روزها باید به فکر پرداخت بدهی یورویی خود به UCI هم باشد.

باقی مانده این بدهی در شرایطی باید در سه قسط پرداخت شود که فدراسیون سه اعزام مهم را در روزهایی پایانی سال پیش رو دارد.

رسول اسدی رییس فدراسیون دوچرخه سواری در گفت و گو با خبرنگار مهر در این خصوص گفت: به هر حال این بدهی وجود دارد و چاره ای نداریم جز اینکه پرداختش کنیم و چیزی است که به ما ارث رسیده است.

وی در مورد برنامه های آتی فدراسیون هم گفت: ما سه اعزام داشتیم و سه اعزام مهم را پیش رو داریم. اولین مسابقه دوچرخه سواری قهرمانی پیست است که در اسفندماه و در کشور هند است و باید هزینه این اعزام را در سال جدید میلادی، با بودجه سال ۱۴۰۲ خود تامین کنیم. همین طور دو مسابقه قهرمانی آسیا را هم ابتدای سال آینده در مالزی و قزاقستان پیش رو داریم که با توجه به اینکه این دو رویداد در تقویم اردیبهشت ماه قرار دارد، با بودجه امسال مان تیم ها اعزام خواهند شد.

وی در پاسخ به این پرسش که «با توجه به اینکه فدراسیون قصد استخدام مربی خارجی دارد، پرداخت دستمزد این مربی برعهده فدراسیون بوده یا کمیته ملی المپیک آن را متقبل می شود؟»، گفت: با توافقی که صورت گرفته شده اگر استخدام این مربی را قبول کنند دستمزد ایشان را کمیته ملی المپیک پرداخت می کند و این مسئله ربطی به بدهی ها ندارد.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان با تاکید بر کیفی شدن اعزام ها و کاهش تعداد نفرات در ترکیب تیم های اعزامی، خاطرنشان کرد: قطعاً تیم های اعزامی کیفی راهی مسابقات می شوند. مشکل مالی همیشه وجود داشته و این داستان به دلیل پرداخت بدهی ها و اعزام ها شدید هم شده است اما فقط مسائل مالی در کار نیست و مسائل فنی را هم در نظر خواهیم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این مسئله وقتی تعداد نفرات زیادی اعزام می شد و هیچ مدالی نمی گرفتند، کادر فنی دچار مشکل می شد، بحث تجهیزات و تامین آن مطرح می شد. مشکلاتی چون تست های دوپینگ که تعدادش بالا می رفت و تامین تجهیزات هم پیش می آمد. فقط مسائل مالی اینجا در کار نیست و تنها یکی از دلایل است.

اسدی تصریح کرد: کشورهای دیگری مانند ژاپن مگر ۲۰ نفر اعزام می کنند؟ آنها که دیگر مشکل مالی ندارند. اینها اشتباهاتی بوده که در دوره های قبل در بحث اعزام ها بوده و حاصل آن را دیده اند.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری تاکید کرد: قصد داریم با تغییر رویکرد اعزام ها، نحوه انتخاب نفرات را تغییر دهیم. هر چقدر هم اعزام ها را سفت و سخت بگیریم باز هم نفراتی هستند که در مسابقات مدال نمی گیرند اما رویکرد ما جوانگرایی و آینده نگری برای تیم است و تیم ها با همین نگاه راهی مسابقات قهرمانی آسیا خواهند شد.

وی در پاسخ به مهر در خصوص تامین تجهیزات تیم های اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا بالاخص رقابت های قهرمانی پیست آسیا در هندوستان هم گفت: بحث تجهیزات مهم است و تا جایی که بشود تلاش می کنیم مشکلی پیش نیامده و تجهیزات تیم را فراهم خواهیم کرد.