دیدار سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون با دبیرکل کنفدراسیون آسیا

موسوی سرپرست نایب رییسی بانوان فدراسیون دوچرخه سواری با دبیرکل کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط‌عمومی فدراسیون دوچرخه‌سواری، در حاشیه مراسم افتتاحیه مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا هندوستان، سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون دوچرخه‌سواری کشورمان با اونگار سینگ دبیرکل کنفدراسیون آسیا دیدار کرد. در این دیدار سمیه موسوی سرپرست نایب رئیسی فدراسیون دوچرخه‌سواری ضمن دعوت از آقای اونکارسینگ دبیرکل کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا برای حضور در ایران، گزارشی از وضعیت بانوان دوچرخه سوار کشورمان ارایه کردند. وی با اشاره به کسب نخستین مدال دوچرخه سواری بانوان در بازیهای آسیایی هانگژو‌۲۰۲۲ ، از حضور استعدادهای بسیار زیادی در کشورمان یاد کرد و اظهار داشت قطعا با حمایت های فنی و تجهیزاتی کنفدراسیون آسیا از طریق سولیداریتی، موفقیت های بیشتری در حوزه بانوان رخ خواهد داد.

موسوی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع برابری جنسیتی و تاکید اتحادیه جهانی دوچرخه سواری uci در دستورالعمل ۲۰۳۰ این اتحادیه و کمیته بین المللی المپیک ioc، پیشنهاد ایجاد کمیسیون زنان به منظور تحقق اهداف مورد نظر را مطرح نمود .

دبیرکل کنفدراسیون دوچرخه‌ سواری آسیا ضمن استقبال از دعوت نایب رییس فدراسیون اظهار داشت: به خوبی درجریان موفقیت های دوچرخه سواران بانوان ایرانی به خصوص مدال خانم فرانک هستم. وی ضمن اعلام حمایت از دوچرخه سواری بانوان ایران، از پیشنهاد تشکیل کمیسیون زنان آسیا استقبال کرد و مقرر شد دستورالعمل تشکیل این کمیسیون، اهداف، اعضا ، و … برای کنفدراسیون آسیا ارسال شود.